Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2024-04-11, 12:34
  #109
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico

Försäkring 1000-5000kr i månaden.

thumbsup:

Inte en chans ! Under 30 och en sportbil i den prisklassen så är du lätt över 10.000 kr
Högriskprojekt.

Eftersom TS anser att en sportbil höjer hans status så får vi väl tro att han är Syrian och
bor i Södertälje. HOPPSAN ! Då gick försäkringen upp 5.000 kr till i månaden.

eller så får han köra på enbart trafikförsäkring.
Citera
2024-04-11, 21:00
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Inte en chans ! Under 30 och en sportbil i den prisklassen så är du lätt över 10.000 kr
Högriskprojekt.

Eftersom TS anser att en sportbil höjer hans status så får vi väl tro att han är Syrian och
bor i Södertälje. HOPPSAN ! Då gick försäkringen upp 5.000 kr till i månaden.

eller så får han köra på enbart trafikförsäkring.

haha så många fel... Dessutom är det under 25 som man får betala extra..
Citera
2024-04-14, 09:38
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Vad för bil? Som du säger bara blattar och goldiggers som bryr sig om vad man kör.

Köpte en Scirocco R, ganska skojig men väldigt billig i drift.
Citera
2024-04-14, 23:28
  #112
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Tror 99% skulle säga att RS är en sportbil.
Maseratin var fet men kanske lite gammal? Vad kostar det att serva en sådan?

En sportbil är bör/är bara byggd för att "sporta" med.
Alltså det är själva körupplevelsen som gäller. Och passagerare göre sig icke besvär. Det är bara du och bilen som räknas. Och upplevelsen när du kör den.
Så 2- eller 4-dörrars sedaner går bort. Spelar liksom ingen roll hur mycket pulver det finns under huven, ändå ingen sportbil. Vanliga jänkare har också gott om pulver, men är inga sportbilar för det. Corvette eller Viper kvalar dock in.

Maseratin jag länkade till, kvalar egentligen inte heller in. Är mer en GT, byggd för längre resor i hög fart.

Ingen aning vad det kostar att serva något dylikt, men även en Audi RS kostar fetfläsk att serva. Och än mer när något går sönder.

Billigast blir det nog, eftersom du är posör, att köpa en standard Audi och kleta dit ett RS-emblem.
Citera
2024-04-18, 21:24
  #113
Medlem
En rolig och betydligt billigare Golf R kan vara nåt att starta med.
Ingen märker av dig förens du gasar på.
Citera
2024-04-19, 11:20
  #114
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Jag har alltid velat ha en sportbil som får folk att höja på ögonbrynen när man kör, gärna någon RS eller motsvarande och inser att jag inte kommer ha råd eller åtminstone inte innan jag är 50. Därför tänker jag köpa en på kredit så jag ändå kan ha nöje av den i min relativa ungdom.

30K netto in.

Vad för månadskostnader+försäkring kollar vi på om jag letar runt 800K?
Så du vill köpa en "sportbil" för 800kkr för att få folk du inte känner att höja på ögonbrynen?

Bra ide'!
Kör på!
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback