Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-01-31, 14:08
Medlem
SpeedyWiFis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Det finns minst 3 olika lokalföreningar på södermalm. Frågan är om de tillhör samma. Maria och Högalid är två olika på västra södermalm, har jag för mig, och sen finns minst en, kanske två, på östra södermalm. Ordförandena för de olika södermalmsföreningarna + folk från lite andra s-organisationer på södermalm träffas i något södermalmsråd 1 gång i månaden. I varje fall var det så för en 15 år sedan.

Spelar ingen roll, samtliga ingår i den slem-feministiska sossekretsen. Borgström som hjälpte till att få en medioker psykpatient på Säter fälld för 8 mord!

Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Vi har redan diskuterat det i tråden och det gör kvinnan till en våldtäktsman.

En kvinna som väcker sin make genom att suga av honom riskerar också våldtäktsåtal.

Mannen behöver bara SMSa några kompisar där han berättar att han utsattes för ett övergrepp och sen är det bara att knalla in på närmaste polisstation.

Kvinnan kommer att häktas.

I teorin ja, i praktiken knappast.
Det sjukaste av allt är att JA blir internationellt efterlyst för detta!
Citera
2011-01-31, 14:08
Medlem
Kattafankens avatar
Detta:

Citat:
Vid ett tillfälle när han tog han henne bakifrån, vände hon sig mot honom och log och han frågade henne vad hon log för. Hon gillade inte hans underton.

Samt de fetade citaten under får mig att undra om Sofia helt enkelt är svagbegåvad. "What are you smiling about?" mitt under pågående sexakt låter som om han fiskar efter en "det är så skönt" komplimang. Alternativt undrar han varför hon skrattar mitt i pågående sexakt men det är mindre troligt, då "vad ler du så brett för?" är en relativt vanlig sängkammarfras.

Hans svar härunder är ju också typiska "vi hade just sex åh vad heta vi är" svar, "I'm always bad" flört flört, karln gillar dig Sofia. Hennes oro för eventuella graviditeter skojar han ju bort (har han genomgått en vasectomy? Vet han att här blir inga barn gjorda?) med löften om att betala hela hennes studielån och dessutom så skall de döpa bäbben till Afghanistan. Han skämtar, det är ju tydligt.

Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Innan hon gick sa hon: "Be good.". Han svarade:
"Don't worry, I'm always bad'.
När hon kom hem igen serverade hon honom
havregrynsgröt, mjölk ock juice. Själv hade hon ätit innan han vaknade och också pratat med
en kompis i telefon.
------

Hon sa till honom att tänk om hon blev med barn. Han svarade bara att Sverige var ett bra land att ha barn i. Hon sa till honom skämtsamt att om hon blev med barn fick han betala
hennes studielån. På tåget till Enköping hade han berättat att han hade sovit i Anna Ardins
säng efter kräftskivan. Hon frågade om han hade haft sex med Anna men han sa att Anna
gillade tjejer, att hon är lesbisk. Men nu vet hon att han gjorde samma sak med Anna. Hon
frågade honom om hur många han hade haft sex med men han svarade att han inte hade
räknat. Han sa också att han hade HIV-testat sig tre månader tidigare och att han hade haft
sex med en tjej efter det och att den tjejen var testad och osmittad. Hon sa sarkastiska saker
till honom i skämtsam ton. Hon tror att hon för sig själv ville avdramatisera det som hänt, han
i sin tur verkade inte bry sig. När han fick veta hur stort henne studielån var sa han att skulle
han betala henne så mycket pengar fick hon föda barnet. De skämtade om att barnet skulle
heta Afghanistan. Han sa också att han alltid borde ha med sig abortpiller som egentligen
skulle vara sockerpiller.
Citera
2011-01-31, 14:21
Medlem
espressinos avatar
"Våra värderingar utgår från amerikanska revolutionen"
2011-01-31 | Publicerad 10:11

USA:s frihetsideal är Wikileaksgrundaren Julian Assanges drivkraft att publicera kontroversiella och hemliga uppgifter från amerikanska läckor.

http://www.newzglobe.com/sv/artikel/...a-revolutionen

Begåvad approach!
Citera
2011-01-31, 14:27
Medlem
Gaypolisen Irmeli Krans bildblogg antyder att hon fungerar som en intern sossepaparazzi, fullt med bilder på Bodström, Sahlin, Orback etc. Ett par bilder finns även på Anette Kullenberg ( = Clas Borgströms syster ).

Hon knåpar även ihop enkla halsband i regnbågsfärger, vilka Mona med flera poserar med. Kul f ö om det var ett Krans-halsband som gick sönder under akten med Assange.

http://kransdraken.blogspot.com/
Citera
2011-01-31, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyWiFi
Läste just FUPen. Alltså, ska man skratta eller gråta? I vilket annat land än Sverige kan man bli internationellt efterlyst misstänkt för att "eventuellt" ha haft sönder en kondom med flit?...

Jag tror det var så i Uganda ett tag, under Idi Amin, jag vet inte skall kolla.
Men han VAR iaf efterlyst.
Citera
2011-01-31, 14:36
Medlem
OldWolfs avatar
Jag har skrivit en blogg om förundersökningen där jag länkat till FB:
http://oldwolf-vindenviskarmittnamn....ge-vacker.html
Citera
2011-01-31, 14:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Gaypolisen Irmeli Krans bildblogg antyder att hon fungerar som en intern sossepaparazzi, fullt med bilder på Bodström, Sahlin, Orback etc. Ett par bilder finns även på Anette Kullenberg ( = Clas Borgströms syster ).

Hon knåpar även ihop enkla halsband i regnbågsfärger, vilka Mona med flera poserar med. Kul f ö om det var ett Krans-halsband som gick sönder under akten med Assange.

http://kransdraken.blogspot.com/
Från vad jag minns var Irmeli Kr*ans en av få poliser som i något sammanhang (för några år sedan?) vågade stå på sig och öppet kritiserade andra poliser. Jag kommer inte ihåg om det handlade om misshandel eller annat felaktigt beteende. Om jag minns rätt så stod hon upp mot många andra poliser som bara höll varandra om ryggen. I så fall är det trist att hon lånar sig till att delta i den här konspirationen.
Citera
2011-01-31, 14:39
Medlem
Läs denna mejlväxling och begrunda den. Mittt återgivande är autentiskt och utan tillägg eller ändringar i övrigt. Brevväxling mellan Imeli Krans (IK) och hennes överordnade, kriminsp Mats Gehlin (MG) OBSERVERA att mejlväxlingen ska läsas nedifrån och upp. Se tidsangivelserna.

8/24/2010, 4:35 IK (till MG):
-Visst, men då finns det två förhör. Men det är endast ett formellt förhör som har hållits, av mig alla fall. Vart tar då det andra förhöret vägen? Om det ska gå rätt till antar jag att jag måste göra ändringarna i originalförhöret o signera det. Med risk för att framstå som krånglig vill jag inte ha ett osignerat dokument med mitt namn cirkulerande i durtvårymden. Särskilt inte nu när ärendet har utvecklats som det gjort.

8/24/2010 1:44 MG svar IK
-Gör ett nytt förhör. Klipp in texten och adressera förhöret till ärendet. Signera också förhöret

8/24/2010 1:38 IK svar MG
-Hej, jag är kanske trög men jag förstår inte riktigt hur du menar. Anders Ringkvist försöker hjälpa mig o vi har ringt till er utan att lyckas lösa problemet.

8/24/2010 9:33 MG svar IK
-Gör enligt följande. Klipp in detta i ert förhör och signera förhöret. Det kommer se konstigt ut om jag signerar. Jag bifogar det gamla förhöret.

8/23/2010 8:27 IK till MG
-Hej, jag hoppas jag gjort rätt nu och att dokumentet kommer fram till dig som det ska Skcka gärna en bekräftelse. Vad beträffar den muntliga föredragningen för åklagaren har jag ngen mer information än att den gjordes per telefon av Linda Wassgren ngon gång under förhörets gång. Vad som föredrgs är för mig obekantdå Wassgren inte ville kommunicera med mig. Någon möjlighet att rådgöra brottsrubricering med åklagaren gavs inte utan jag fick veta att det skulle rubriceras som våldtäkt enligt åklagarens direktiv.Hälsningar Irmela Krans.

Mejl från MG till chefsåklag EVA FINNÉ. Rubriken är "Ärendet". Själva texten raderad av Rättsenheten på överåklagarens begäran Detta ligger i rätt kronologisk ordning.

8/30/2010 09:32 MG till EF. Ärendet (resten raderat).

8/30/2010 9:33 EF till MG
-Anmälan om ofredande är inte med.

8/30/2010 09:35 MG till EF.
-Ok jag trodde du ville ha ärendet som var nedlagt. Radera det du fick så kommer ett nytt. Med vänliga hälsningar
Mats Gehlin
Senast redigerad av Publicistklubben 2011-01-31 kl. 14:55.
Citera
2011-01-31, 14:41
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Så häktningsordern och hela den internationella efterlysningen, grundar sig på ett protokoll från ett konceptförhör, vilket nedtecknats 6 dagar efter förhöret och inte korrekturlästs av målsäganden? Och den polis som genomförde detta förhör är dokumenterat jävig och har en öppen politisk agenda med kopplingar till Socialdemokraterna och HBT-rörelsen.

Uppgifterna i detta konceptförhör backas förvisso upp av teknisk bevisning på oskyddat sex, som SW enligt vittnen inte gärna vill ha.

Vad gäller de bagateller AA anklagar honom för så går de båda parternas versioner helt isär och det saknas teknisk bevisning, trots att det borde vara lätt att hitta ett nersolkat lakan eller spår på madrassen.

Jag noterar även att målsäganden, kvinnliga vittnen samt målsägandens familj utfrågats genom konceptförhör via telefon, medan den misstänkte och de manliga vittnena gjort inspelade förhör med personlig närvaro. Genusperspektiv på detta?

Kanske inte direkt genusperspektiv, snarare BO/GM-perspektiv.

Märk att utskrift av konceptförhör ger ett mer redigt och bestämt intryck än en utskrift av ett bandat med alla "ehm" och "hum" och avbrott.

Har man dessutom alla MÄ- och MÄvittnesförhör i konceptform kan man lättare frisera dem till samstämmighet.
Citera
2011-01-31, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Från vad jag minns var Irmeli Kr*ans en av få poliser som i något sammanhang (för några år sedan?) vågade stå på sig och öppet kritiserade andra poliser. Jag kommer inte ihåg om det handlade om misshandel eller annat felaktigt beteende. Om jag minns rätt så stod hon upp mot många andra poliser som bara höll varandra om ryggen. I så fall är det trist att hon lånar sig till att delta i den här konspirationen.

Mycket trist. Å andra sidan så kanske hon i själva verket är en nyttig idiot som inte förstår bättre. Tragiskt och ytterst beklämmande om så är fallet...
Citera
2011-01-31, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Stämmer med hur hon presenterar sig på sin andra blogg:
Citat:
Jag tycker och tänker mycket kring polisrollen och polisens uppdrag. Det kan tyckas illojalt att jag ibland kritiserar polisen för sina/ våra insatser men jag menar att om man inte synliggör brister är det svårt att vidta åtgärder för att förbättra verksamheten.
http://www.s-info.se/page/about.asp?id=1686

Det är något tragiskt över sossebloggar, eller bildbloggar från sossar, som är svårt att riktigt sätta fingret på.
Citera
2011-01-31, 14:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Publicistklubben
Läs denna mejlväxling och begrunda den. Mittt återgivande är autentiskt och utan tillägg eller ändringar i övrigt. Brevväxling mellan Imeli Krans (IK) och hennes verordnade, kriminsp Mats Gehlin (MG) Observera att mejlväxlingen ska läsas nedifrån och upp. Se tidsangivelserna.

8/24/2010, 4:35 IK (till MG):
-Visst, men då finns det två förhör. Men det är endast ett formellt förhör som har hållits, av mig alla fall. Vart tar då det andra förhöret vägen? Om det ska gå rätt till antar jag att jag måste göra ändringarna i originalförhöret o signera det. Med risk för att framstå som krånglig vill jag inte ha ett osignerat dokument med mitt namn cirkulerande i durtvårymden. Särskilt inte nu när ärendet har utvecklats som det gjort.

8/24/2010 1:44 MG svar IK
-Gör ett nytt förhör Klipp in texten och adressera förhöret till ärendet. Signera också förhöret

8/24/2010 1:38 IK svar MG
-Hej, jag är kanske trög men jag förstår inte riktigt hur du menar. Anders Ringkvist försöker hjäla mig i vi har ringt till er utan att lyckas lösa problemet.

8/24/2010 9:33 MG svar IK
-Gör enligt följande. Klipp in detta i ert förhör och signera förhöret. Det kommer se konstigt ut om jag signerar. Jag bifogar det gamla förhöret.

8/23/2010 8:27 IK till MG
-Hej, jag hoppas jag gjort rätt nu och att dokumentet kommer fram till dig som det ska Skcka gärna en bekräftelse. Vad beträffar den muntliga föredragningen för åklagaren har jag ngen mer information än att den gjordes per telefon av Linda Wassgren ngon gång under förhörets gång. Vad som föredrgs är för mig obekantdå Wassgren inte ville kommunicera med mig. Någon möjlighet att rådgöra brottsrubricering med åklagaren gavs inte tan jag fick veta att det skulle rubriceras som våldtäkt enligt åklagarens direktiv.Hälsningar Irmela Krans.

Mejl från MG till chefsåklag EVA FINNÉ. Rubriken är ärendet.Själva texten raderad av Rättsenheten på överåklagarens begäran
8/30/2010 MG till EF. Ärendet (resten raderat).

8/30/2010 9:33 EF till MG
-Anmälan om ofredande är inte med.

8/30/2010 09:35 MG till EF.
-Ok jag trodde du ville ha ärendet som var nedlagt. Radera det du fick så kommer ett nytt. Med vänliga hälsningar
Mats Gehlin
Mycket intressant. Förhörsprotokoll skrivs inte ut enligt förhöret utan de klipps och klistras ihop godtyckligt senare. Tydligen så fungerade det inte och därför var IK tvungen att skriva sitt PM om att hon inte hade behörighet till att ändra i sitt förhör. Det verkar som om MG är hjärnan bakom detta. Hoppas verkligen att Hurtig har begärt ut det första förhöret och kan se vad som har lagts till.

Var är ElisabethM? Har hon lämnat tråden? Det här borde intressera henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in