2013-04-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Varför ska endast dessa vara lagliga, vad gör dessa preparat överlägsna de andra? Kokain och opium är också naturliga.

nej kokain är inte naturligt. Det framställs utav kokain och innehåller massa annat än självaste kokan(se tillverkning) dessutom starkt beroendeframkallande.
Opium likt andra opiater är starkt beroendeframkallande.

hallucinogener och cannabis är inte beroendeframkallande.
Cannabis kan dock vara svagt beroendeframkallande.
Citera
2013-04-04, 23:06
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classy-smoker
nej kokain är inte naturligt. Det framställs utav kokain och innehåller massa annat än självaste kokan(se tillverkning) dessutom starkt beroendeframkallande.
Opium likt andra opiater är starkt beroendeframkallande.

hallucinogener och cannabis är inte beroendeframkallande.
Kokain (bensoylmetylekgonin) är en alkaloid med narkotisk verkan. Det är ett centralstimulerande preparat som utvinns ur bladen från den sydamerikanska kokabusken
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kokain

Kokain är naturligt. Varför tror du att de Sydamerikanska indianerna tuggade bladen på kokabusken? För att det var gott?

Jag skiter väl i hur beroendeframkallande det är, skribenten skrev att de naturliga drogerna bör vara lagliga, kokain och opium är naturliga.

Jag ser att du bemästrar Orwellianskt dubbeltänk; cannabis är inte beroendeframkallande.
Citera
2013-04-05, 00:56
Medlem
Citat:
Kokain (bensoylmetylekgonin) är en alkaloid med narkotisk verkan. Det är ett centralstimulerande preparat som utvinns ur bladen från den sydamerikanska kokabusken
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kokain

Kokain är naturligt. Varför tror du att de Sydamerikanska indianerna tuggade bladen på kokabusken? För att det var gott?

Jag skiter väl i hur beroendeframkallande det är, skribenten skrev att de naturliga drogerna bör vara lagliga, kokain och opium är naturliga.

Jag ser att du bemästrar Orwellianskt dubbeltänk; cannabis är inte beroendeframkallande.

Lilla vän sluta säg att kokain är naturligt visst 1/80 ingredienser är naturliga det betyder inte att det är naturligt sluta bullshita om det.

Men visst om folk vill gå runt och tugga på kokain blad sure w/e.

Men att säga att heroin ska va lagligt då kan man lika gärna göra krokodil och meth lagligt de har samma slutsats döden
Citera
2013-04-05, 05:57
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
medans både kola, amfetamin, mdma och annat skoj ska vara tillgängligt, dock reglerade, på snarlikt vis som alkoholen är.
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Resten är bara skit som borde tillgängligt vid medicinskt behov, som t ex mdma i psykriatrin, de syfte den tillverkades för.
Hur skall du ha det egentligen? Att nagot ar tillgangligt om man har ett mediciniskt behov av det ar langt ifran faktiskt tillganglighet, speciellt i Sverige dar lakare ar radda for att skriva ut adekvata lakemedel.
Citat:
diacetylmorfin (heroin) framställdes som hostmedicin, och är även idag den mest effektiva substans emot hosta.
Oavsett om heroin ar mest effektivt for att motverka hosta sa ar jag saker pa att du forstod min poang; bara for att nagot ar skapat for ett visst syfte betyder det inte att just det ar mest lampat for det darav ar det helt irrelevant for vilket syfte mdma eller annat var skapat for. Det ar mojligt att det fortfarande ar effektivt inom medicinska syften, men det beror pa dess egenskaper och inte syftet kemisten hade nar han skapade det.
Citat:
Att göra ett ämne som kroppen producerar olagligt är densamma som att möjliggöra att man med lagligt stöd kan låsa in hela befolkningen för narkotikabrott. Det går att mäta nivåerna av DMT i samtliga kroppar och därmed har du narkotika i din kropp, då den rådande narkotikapolitiken säger att DMT är narkotika oavsett mängd. Alltså befinner man sig konstant i ett oundvikligt olagligt tillstånd.
Jag har aldrig forutsprakat att minimala mangder eller annat skall vara olagligt att ha i kroppen utan endast att det inte ar ett sarskilt bra argument att det finns i kroppen for legalisering. Du kan forbjuda att ha for hoga nivaer av en substans.

Hur dagens lagstifting ser ut vet jag inte. Ett samhalle dar alla har ratten att bestamma over sina egna kroppar och ta alla droger de onskar utan att bli forfoljda av polisen pga. psykopater i riksdagen ar ett jag foresprakar.
Citat:
Vilken drog vi pratar om spelar ingen roll, så folks vetskap om DMT är irrelevant. Faktum är fortfarande: "Att mängden av en substans i kroppen ökar vid intag av substansen kan till och med en efterbliven apa räkna ut"
Ja, men det ar inte enkelt att veta till vilken grad den okar vilket ar det som ar relevant.
Citera
2013-04-05, 14:55
Medlem
Bastukreggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HakuwnaMatata
alla benzodiazepiner (man borde kunna handla utan recept) ,svamp,gräs,kola & tjack borde vara lagligt

dummaste jag hört, fitta va pundigt sverige skulle bli...

OnT: cannabis borde vara 100% lagligt, cigg borde göras olagligt och alkohol borde bli tyngre straff på
Citera
2013-04-05, 21:17
Avstängd
Gbg-Smokes avatar
Cannabis bör absolut vara lagligt. Synen på droger i Sverige är helt jävla vrickad
Citera
2013-04-05, 21:35
Medlem
Citat:

Kokain och bladen från kokabusken är två helt olika saker ditt jävla mongo.
Kokain är mer eller mindre bara kemikalier lilla gosse.
Så nej,
Citat:
Kokain är naturligt.
kokain är inte naturligt.
Gräs är naturligt då inga andra ämnen används
Citera
2013-04-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Kokain och bladen från kokabusken är två helt olika saker ditt jävla mongo.
Kokain är mer eller mindre bara kemikalier lilla gosse.
Så nej, kokain är inte naturligt.
Gräs är naturligt då inga andra ämnen används

Edit: För att förklara lite bättre för dig.

För att få ut produkten kokain av kokablad så måste du använda dig av kemikalier.
För att få ut produkten gräs av Hampa så använder du 0% kemikalier.
Så berätta för oss igen, på vilket sätt är knarket kokain en naturlig råvara...
Citera
2013-09-26, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Edit: För att förklara lite bättre för dig.

För att få ut produkten kokain av kokablad så måste du använda dig av kemikalier.
För att få ut produkten gräs av Hampa så använder du 0% kemikalier.
Så berätta för oss igen, på vilket sätt är knarket kokain en naturlig råvara...

Stämmer bra, gräs konsumeras direkt utan tillsatser. Kokain därimot har en lång väg innan det är en färdig produkt. Och även när det är en färdig produkt så blandas det ut med allt möjligt för att han som säljer ska få ut så mycket som möjligt i vinst.
Citera
2013-09-26, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukreggan
dummaste jag hört, fitta va pundigt sverige skulle bli...

OnT: cannabis borde vara 100% lagligt, cigg borde göras olagligt och alkohol borde bli tyngre straff på

Hehe skratta lite för mig själv faktist, max straffet för cannabis ligger väl på runt 12 år tror jag. Tänk om man vände på kakan så maxstraffet för alkohol skulle vara 12 år.
Citera
2013-09-26, 09:43
Bannlyst
Jag tror det ligger i statens och polisens intresse att upprätthålla dessa så kallade skyddslagstiftningar!
Det generar jobb åt polisen och eftersom polisen är så dåliga på att lösa riktiga brott så ser det fint ut i statistiken när man exempelvis hittar en odling i skogen och registrerar varje planta som ett enskilt löst brott.

samtidigt så missbrukas ordet missbrukare hela tiden för att omnämna de som brukar droger.

hur mycket vanligt folk vet hur skönt det känns att knulla på xtacy eller kola?
hur gott mat smakar eller hur man sover som en baby efter en joint?
hur muskelavslappnande du blir av cannabis och värk är som bortblåst.
hur underbart musik kan låta när du är hög?
värdefulla insikter om allt möjligt tack vare svamp!

nej fy fan för droger säger Svensson och sedan super sig full på 100krs drinkar på krogen, för att nästa morgon gnälla på baksmällan "aldrig igen", för att sedan upprepa samma sak nästa helg
jävla hyckleri är vad det är.

det enda felet i ekvationen för en som gillar att berusa sig på annat än den statliga alkoholen är den självgoda polisen.

sanningen är att folk matas med lögner.
Citera
2013-09-26, 10:31
Medlem
Myvrals avatar
Jag är lite nyfiken på er som säger att allt borde va olagligt utan weed..
Vad är er motivering till detta? Är det inte mer rimligt att avkriminalisera samtliga droger och satsa på vård istället?

Eller tror ni på allvar något blir bättre av att sätta missbrukare i fängelset och ge dem massa dyrbara böter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in