Citat:
Äh. Det är inte det som är frågan.
Frågan är: Vad sänder det för signaler att Barncancerfonden tar emot pengar från SvP?
- Är det så att det ger Barncancerfonden mindre stöd (och i förlängningen mindre insamlade medel), då de bidrar till SvP:s PR-arbete?
- Eller är de så att det i själva verket stärker Barncancerfonden (och i förlängningen mer insamlade medel), då de visar att människolivet är viktigast av allt?
Svaret är inte självklart, och det går att argumentera för båda delarna – jag själv lutar nog åt det första alternativet. Oavsett vilket så handlar det ju förstås inte om de 1 200.
Frågan är: Vad sänder det för signaler att Barncancerfonden tar emot pengar från SvP?
- Är det så att det ger Barncancerfonden mindre stöd (och i förlängningen mindre insamlade medel), då de bidrar till SvP:s PR-arbete?
- Eller är de så att det i själva verket stärker Barncancerfonden (och i förlängningen mer insamlade medel), då de visar att människolivet är viktigast av allt?
Svaret är inte självklart, och det går att argumentera för båda delarna – jag själv lutar nog åt det första alternativet. Oavsett vilket så handlar det ju förstås inte om de 1 200.
Jag är benägen att hålla med dig, faktiskt. Med tanke på hur den politiska atmosfären är i Sverige så är det är fullt möjligt att en del faktiskt slutar donera pengar till barncancerfonden om de tar emot pengar från SvP. En sak som talar för detta är ju att någon/några där ute faktiskt bemödade sig att uppmärksamma barncancerfonden vart pengarna kom ifrån. Det är givetvis idiotiskt att bry sig vart pengarna kommer ifrån då fonden är/borde vara helt politisk obunden och endast syssla med finansiering av cancerforskning och ingenting annat. Det är ju inte så att SvP får något som helst inflytande bara för att medlemmar väljer att donera pengar. Men som sagt så är det politiska läget så absurt att till och med livsviktig forskning åsidosätts bara för att efterleva den förbannade politiska korrektheten.
Men barncancerfonden sänder inga signaler. De tar bara emot pengar. SvP får inte en stor reklamplats på deras sida eller något i den stilen.