Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 13:14
Medlem
Generellt så är jag inte jätte förtjust i poliser, men vad jag kan förstå så har killen slagit(sönder?) en ruta och varit aggressiv, låter som han hotar henne i början av videon och i slutet så säger någon av dom som indikerar att han sagt att han ska spränga gatan.

Hon hade sin fulla rätt i det här sammanhanget att beordra honom att lägga sig. Däremot så var det kanske lite onödigt att skicka hunden på honom då det kan göra mycket skada.
Citera
2013-07-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codetracer
Va FAN har kön med hur en Polis uppträder att göra, de är DU som gör detta till en könsfråga, ingen annan.
Hehe, alltså det är ju en observation jag gör här. Jag tycker inte heller att könet spelar någon roll.
Citera
2013-07-12, 13:17
Medlem
Någon som hör vadfan mannen säger? Han påstår ju att han inte alls säger att han ska spränga något i slutet, enda man hör i början är att den kvinnliga polisen börjar skrika.
Citera
2013-07-12, 13:17
Medlem
Jag personligen brukar inte gnälla på polisens agerande, MEN. Om en hundjävel skulle bli påbussad på mig skulle jag aldrig i livet LAGT mig ner när den hoppar på en. Det är en instinktiv känsla att inte göra det.

Fyfan vad vidrig snut att bussa hundjäveln på samtidigt!
Citera
2013-07-12, 13:19
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acool
Tjejen i klänning torkar sig under näsan och verkar blöda. De verkar ju inte tycka att polisen gjorde fel..... Borde inte de ha ifrågasatt henne då.

De kanske inte ville känna på hundbett och batongslag? Med tanke på polisens beteende förstod de kanske att det var det som väntade den som ev. skulle våga ifrågasätta hennes agerande.
Citera
2013-07-12, 13:20
Medlem
CommonSenses avatar
Tycker klippet talar för sig själv, vad har vi i klippet? Jo en ensamman polis ( kvinnlig ) som inte har kontroll och hennes enda utväg va och släppa vovven. Pga att tjejer inte ska va polis pga av just detta.
Citera
2013-07-12, 13:21
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielwerner
Jag tyckte det såg ut som att hon blev förbannad på personen i fråga, dvs hon reagerade emotionellt vilket fick henne att gallskrika, vilket fick hunden att gå till attack.

Som andra nämnt så borde ju hon fattat att hon inte kan få en person att lägga sig ner samtidigt som en hund anfaller; helt naturligt att personen försöker värja sig.

Fel
De SKALL gallskrika för att chocka. Det ingår i utbildningen. Bra polisiärt arbete för att ta hand om idioter. Djävla pucko helt enkelt. Och han hotade med att spränga gatan! Ner med honom på backen
Citera
2013-07-12, 13:25
Medlem
Kan någon med dom rätta kunskaperna gräva fram fakta om polisen?

Killen hänger med armarna och sluddrar när polisen går loss med batong OCH hund. Visar det sig att mannen endast gjort sig skyldig till fylla och höjd röst så har vi att göra med en manshaterska. Kanske en rasistisk sådan: vita män ska sättas på plats. Hur hade hon reagerat om det varit en khattuggande berikare framför henne?
Senast redigerad av SmetFet 2013-07-12 kl. 13:30.
Citera
2013-07-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malchick
Nu följer mannen inte polisens direktiv verkar det som, så på det viset får han skylla sig själv. Det nämligen låter som hon beordrar honom att lägga sig ner. Sen misstänker polisen kanske att hon inte har tillräcklig fysisk styrka att brotta ner mannen. Då kan det bli så här. Inte bra för någon part i det hela.

Hade detta varit i USA hade polisen förmodligen använt en tazer.

Det ironiska är att jag HELLRE HADE TAGIT EN TAZER en det där fucking våldet plus en jävla hund på en.

Små fittiga fucking horungar till poliser som tror de har makt.
Citera
2013-07-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldviva
Mannen hotar ju med att spränga hela gatan? Vad skulle polisen gjort, gått iväg därifrån som inget har hänt? Sverige behöver fler poliser som henne.
Om det var ett hot att ta på allvar så gjorde hon ju fortfarande fel som inte sköt fyllot och kallade på bombgruppen.

Nä, det här är ytterligare ett exempel på att väldigt få kvinnor passar som ordningspoliser.
Citera
2013-07-12, 13:32
Medlem
Det står envar fritt att polisanmäla, ni som tycker att det är övervåld; polisanmäl henne!

Vidare kan väl någon begära ut FUPen på det här så småningom.
Citera
2013-07-12, 13:34
Medlem
Bledsaters avatar
Själv tänker jag mig övervåld är när polisen fortsätter att slå när någon ligger ner redan. Det så väl inte så smidigt ut i och för sig. Hon såg ut att vara ensam också, är hundpatrullerna det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in