Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgione
Det där är tjänstefel och horan kommer förlora jobbet och betala en saftig summa skadestånd till mannen, sannammina ord.

I den bästa av världar möjligtvis. Det kommer att utredas i max 6 timmar och resultatet blir "brott kan ej styrkas". Sedan står hon uppsatt på piketpolisens antagningslista då hon agerat rådigt i en "mycket pressad situation där fara för hennes liv var uppenbar".
Citera
Medlem
Nyheter24s avatar
Hur fan kan tjejer få bli poliser??? När blev tjejer tillåtna att bli polis, nu har jag missat något!?
Citera
Medlem
Outa <klappklappklapp> outa <klappklappklapp>
De va ett jäkla spekulerande i situationen, fram med namn och Facebook istället så får vi se hur länge den finns kvar - Max 1 timme tror jag, nån som betar emot?
Det är ju redan konstaterat att hon gjort fel och att det finns ungefär fyratusenåttahundranittiotre bättre sätt att ha konfronterat denna stackars lantmedborgare - end of disskusion!
Nu föreslår jag att vi inleder fas 2 av detta spännande fall - nämligen ser til att släppa hennes namn så det kan spridas över detta härliga fenomen kallat internet och ge henne den bestraffning som vi kan a med att påverka, nämligen skarp kritik personligt utdelat i väldigt stor omfattning!
Citera
2013-07-12, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Namn på gärningspersonen tack

Citat:
Ursprungligen postat av chiliprepper
Vill veta vem snuten är. Hon måste ju skämmas som fan nu.

Citat:
Ursprungligen postat av O'bama
Någon som kan ta fram namnet på den vidriga polisfittan?

Ja, flashbackdetektiver. Visa vad ni går för. Jag vill också ha snuthorans namn.
Citera
2013-07-12, 15:09
Medlem
Telchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
Hur fan kan tjejer få bli poliser??? När blev tjejer tillåtna att bli polis, nu har jag missat något!?

Jo du har definitivt missat något! 1957 blev den första kvinnliga polisen i Sverige anställd.

Härligt att en åklagare kommer att åtala idioten till polis!

Edit: Blir antagligen som det oftast blir när poliser är inblandade i liknande situationer - näst intill ingenting.

Därför tycker jag att i det här fallet så är en uthängning på GM på plats, om hon agerar så tycker jag det är helt rätt att hon ska få stå för sina handlingar och nära och kära får reda på hur hon agerar.
Senast redigerad av Telchak 2013-07-12 kl. 15:12.
Citera
2013-07-12, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av attackspade
En annan underlig sak i hennes agerande efter att ha använt såpass mycket våld borde väll ett knä i ryggen och handfängelse åka på sekunden efter han ligger på backen om han nu var så farlig.

Det är mycket svårt att sätta handfängsel på en person då man är ensam faktiskt. I övrigt så tycker jag det är svårt att säga huruvida agerandet var rätt eller fel. Problemet med att sätta tillit helt till bara vad filmen visar är ju att man inte ser vad som hände innan. Tycker också att det framgår av filmen ganska väl att killen både är hotfull( Ska du testa heller känns ju som ett sånt uttalande) och inte samarbetsvillig. Batong får ju såväl polis som OV bruk i laga befogenhet enligt PL 10§ också.
Citera
2013-07-12, 15:11
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Själv hundägare o som jag ser det blir faktiskt hunden förvirrad av att mannen tar tag i halsbandet. Tvekar om vem som egentligen är förare o GM, lite lustigt i all tragik i denna härvan.

Tänkte inte på det, förmodligen har du rätt. Vilken tur i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tycker polisen gör så jävla mkt självmål nu för tiden att det känns som samhället exploderar snart.

Dödsskjutningar o misshandlar i parti o minut...det slår tillbaka snart. Man märker oxå tydligt ett generationsskifte inom polisen. Borta är snart de "schysta" krimarna som kunde snacka, bjuda på sig själva o lösa saker med ord.
Känner själv en gammel ringräv som inte dragit vapen på 30 år.

Ett minne blott snart, nu är det pondus o prestige inom polisen att få skjuta, använda sin fjäderbatong mm. Mer attackbeägen o skjutglad. Det bådar inte gott.

Jag har själv blivit föremål för polisingripande några gånger och blivit utsatt för omotiverat våld, främst av ungtuppar förstås. Har även bevittnat detta många gånger. De äldre går mycket riktigt att resonera med, och i övrigt att relatera till som medmänniskor.

Tyvärr tror jag inte endast att det är ett generationsskifte vi nu ser konsekvenserna av, utan även en ändrad/skärpt policy.
Citera
2013-07-12, 15:13
Medlem
Låter som en norrlänning som är nere i Fjollträsk och ska spela allan ballan. Det ska räcka med att säga åt han en gång, annars får han ta konsekvenserna. Hoppas han lär sig en läxa och lägger av med den där kaxiga attityden. Blev verkligen glad av att se detta videoklipp, det finns lite stake i polisen fortfarande.
Citera
2013-07-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Nyktra till...

Det är ett rimligt tips du istället borde lämnat till brottslingen innan han bestämde sig för att leka terrorist. Nu fick en resolut poliskvinna eliminera hotet istället.
Citera
2013-07-12, 15:14
Medlem
Telchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LLH
Det är mycket svårt att sätta handfängsel på en person då man är ensam faktiskt. I övrigt så tycker jag det är svårt att säga huruvida agerandet var rätt eller fel. Problemet med att sätta tillit helt till bara vad filmen visar är ju att man inte ser vad som hände innan. Tycker också att det framgår av filmen ganska väl att killen både är hotfull( Ska du testa heller känns ju som ett sånt uttalande) och inte samarbetsvillig. Batong får ju såväl polis som OV bruk i laga befogenhet enligt PL 10§ också.

Den som filmade sa ju i alla fall att mannen inte uppförde sig hotfullt alls utan bara var aningen förvirrad. Från vad man ser från filmen så ser jag absolut ingen antydan att mannen skulle bli våldsam, knappt så att han försvarar sig när hon börjar veva...

Outa GM!
Citera
2013-07-12, 15:14
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuiq
Jag blev mest imponerad av att hunden reagerade så fort på kommando, det är annat mot den olydiga byracka som jag passar ibland

Haha ja, sjukt!

Jag brukar inte ha några invändningar mot att poliser använder våld men den där kvinnan verkar ju få damp! Hon skriker som en dampig lågstadieelev och vevar med batongen som besatt, ska givetvis inte vara polis. Hur oförutsägbar är PMS-tanten när hon har draget vapen?

Häng ut idioten...
Citera
2013-07-12, 15:15
Medlem
WWIIIs avatar
Kvinnor ska absolut få vara poliser, kanske svara i telefonen eller någon annan tjänst på ett kontor. Detta är ytligare ett bevis på kvinnor inte kan hantera en pressad situationer ute i fält.

Helt meningslöst övervåld mot en helt lugn man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in