Citat:
Ursprungligen postat av
Bluebeast72
Själv hundägare o som jag ser det blir faktiskt hunden förvirrad av att mannen tar tag i halsbandet. Tvekar om vem som egentligen är förare o GM, lite lustigt i all tragik i denna härvan.
Tänkte inte på det, förmodligen har du rätt. Vilken tur i så fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bluebeast72
Tycker polisen gör så jävla mkt självmål nu för tiden att det känns som samhället exploderar snart.
Dödsskjutningar o misshandlar i parti o minut...det slår tillbaka snart. Man märker oxå tydligt ett generationsskifte inom polisen. Borta är snart de "schysta" krimarna som kunde snacka, bjuda på sig själva o lösa saker med ord.
Känner själv en gammel ringräv som inte dragit vapen på 30 år.
Ett minne blott snart, nu är det pondus o prestige inom polisen att få skjuta, använda sin fjäderbatong mm. Mer attackbeägen o skjutglad. Det bådar inte gott.
Jag har själv blivit föremål för polisingripande några gånger och blivit utsatt för omotiverat våld, främst av ungtuppar förstås. Har även bevittnat detta många gånger. De äldre går mycket riktigt att resonera med, och i övrigt att relatera till som medmänniskor.
Tyvärr tror jag inte endast att det är ett generationsskifte vi nu ser konsekvenserna av, utan även en ändrad/skärpt policy.