Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Bra tack. Äntligen någon som har ett nyktert sätt att se situationen. Helt klart borde hon invänta förstärkning och det borde inte ta lång tid då det är stockholm innerstad. Jag köper ditt resonemang till det fulla. Men utifrån givna parametrar så tycker jag hon agerat rätt.
Vilka parametrar ser du som inte jag ser? Jag ser en full passiv sluddrande man/kille. Ska man skicka hund, kryddat med batongslag, på alla som tidigare slagit handen blodig men nu med hängande armar snackar skit? Det kan vara du nästa gång.

Skulle killen gjort minsta tecken på utfall mot polisen, ens höjt handen så kunde jag godta iaf. en del av polisens aggression men inte i detta fallet. Skall bli intressant att läsa om vad som hände minuterna innan filmen började. Fanns det öht. något hot mot polisen eller någon annan människa?
Citera
2013-07-12, 17:07
Medlem
Brurs avatar
Tror man ska ta denna video med en nypa salt. Varför börjar filmen i princip när polisen börjar våldet? Någonting säger mig att videon är klippt ifrån där polisen ingriper och i och med det så kan ju BO varit aggressiv innan filmen börjar och just därför använder polisen "våld" vid ingripandet (tycker mig inte se att han blir biten av jycken utan att han typ håller den mest runt kopplet, sen matar hon ju inte riktigt på för kung och fosterland).

Tror mest denna artikel med filmen är "på kryddad". Är inte säker, men det är vad jag tror
Citera
2013-07-12, 17:09
Medlem
FB05s avatar
Citat:
Men än en gång. Det fungerar inte så. Du kan aldrig simulera en situation på det sättet som händer i verkliga livet. poliser är vanliga människor som du och jag. Ända skillnaden är att de går en 2årig yrkesutbildning. Det blir inga supermänniskor av det.
Jag varken tror att de blir eller kräver att de ska bli supermänniskor. Jag kräver dock att en tjänsteman med våldsmonopol ska kunna hantera just våldsamma situationer. Inte "släppa loss besten" eller något annat irrationellt. Det är DET som skiljer en lämplig och en olämplig polis åt. Problemet med olämpliga poliser är ju också att ingen annan kan ingripa och avbryta misshandeln som den olämpliga polisen ägnar sig åt utan att riskera straffrättsliga påföljder eller, i värsta fall, sitt liv.
Citera
2013-07-12, 17:10
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Innan man vet hela upprinnelse till detta skall man inte säga någonting mer än högst allmänt. Som till exempel att en drängfull lappjävel inte skall tillåtas stå och gapa i huvudstaden. Han skall definitivt i alla lägen följa polismans order utan tjafs. I annat fall får han skylla sig själv. För övrigt tycker jag inte filmen visar prov på övervåld men att denna polis bör öva mer på närstrid och hur man använder sin batong. Det är väldigt amatörmässigt utfört och inte alls effektivt. Hunden var mycket bättre.

Drängfull lappjävlel eller inte så förefaller det lite oklokt att lägga sig ner framför en hysterisk poliskvinna som uppenbart bara väntar på att skicka lös hunden. Med tanke på hur lite kontroll hon hade kunde det slutat riktigt illa för mannen, lappjävel eller inte. Men du har rätt i en sak: hunden var bättre och mer kontrollerad, dock inte pga poliskvinnans insats utan av vettig träning i tidigare skede.
Citera
2013-07-12, 17:12
Bannlyst
Undrar hur våra berikade förorter reagerar på detta fall av polisbrutalitet?

Hon slog ned den fulla norrlänningen fär att han sluddrade om att spränga staden. Om hon inte har intelligens att förhålla sig till sådana fylle-fabler ska hon inte jobba som polis då landet är en demokrati med yttrandefrihet. Om jag stått på medborgarplatßen efter 10 tequila-shot och surrat om mars-invasioner och gröna män med vapen hur hade hon då reagerat?

Det är inte hennes jobb att avgöra vad som är rätt eller fel att säga.

Mannen som etablerade den rättfilosofiska traditionen i det moderna landet Sverige var nihilist. Axel Hägerström. Fick den svenska polisen lära sig det i polisskolan? Tror inte det, därför hon ger uttryck för annat. Alla kan se det. De stöps till att censurera åsikter.
Citera
2013-07-12, 17:13
Medlem
Haubits77Bs avatar
Fullständigt oacceptabelt och vidrigt beteende.

Polis-kvinnan visar avsaknad av empati och förståelse för hur berusade personer fungerar, vilket är en viktig kunskap för poliser. Troligen är polisen ifråga en "duktig flicka" med goda skolvetyg, men som inte vistats i sådana miljöer som ger en person världsvana. Har själv ett visst temperament, men den här fylleristen hade jag pratat tillrätta på sisådär 1 minut, och det hade slutat med att han skulle vilja bjuda mig på öl. MEN, då har inte jag gått någon modern polisutbilning heller, men började gå i gröna kläder på den tiden alla typer av människor träffades i just gröna kläder.

Nej, jag tror att detta är en uppenbar felrekrytering av Polisen. Helt skandalöst. Min fråga är ju också:

Om man har släppt hund och använt batong, ja, då finnes bara en nivå till på våldstrappan och det är tjänstevapen. Var denna tokiga polis-kvinna beredd att följa upp sitt beteende med att dra vapen och ev. avge varningsskott och ev. verkanseld? Ja, det kan vi bara spekulera i, men jag blir skrämd.

Vänligen sluta kvotera in "duktiga flickor" i polismyndigheterna.

Med vänlig hälsning
Haubits77B
Citera
2013-07-12, 17:16
Medlem
Citat:
Men än en gång. Det fungerar inte så. Du kan aldrig simulera en situation på det sättet som händer i verkliga livet. poliser är vanliga människor som du och jag. Ända skillnaden är att de går en 2årig yrkesutbildning. Det blir inga supermänniskor av det.

Citat:
Ursprungligen postat av FB05
Jag varken tror att de blir eller kräver att de ska bli supermänniskor. Jag kräver dock att en tjänsteman med våldsmonopol ska kunna hantera just våldsamma situationer. Inte "släppa loss besten" eller något annat irrationellt. Det är DET som skiljer en lämplig och en olämplig polis åt. Problemet med olämpliga poliser är ju också att ingen annan kan ingripa och avbryta misshandeln som den olämpliga polisen ägnar sig åt utan att riskera straffrättsliga påföljder eller, i värsta fall, sitt liv.

Det är ju det som är en farlig paradox: Polisen skall vara som vem som helst men skall vem som helst ska ha våldsmonopol och precis som FB05 skriver; kunna lagligt misshandla utan påföljd så länge polisen kan hävda "motstånd mot tjänsteman" om man lägger upp armarna till skydd för ansikte.

Ursäkta om det blev OT.
Citera
2013-07-12, 17:16
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Jävlar vilken obehaglig video, jag fick hjärtklappning av ilska när jag såg den. Om inte det snutsvinet blir åtalad och fälld så är det fan åt helvete med allting.

Hon använder sin snutroll till att spöa upp honom. Vi är många som ibland vill ge folk spö för att vi brusar upp men om vi gjorde det skulle vi torska som fan på det. Grisar såsom plitar, snutjävlar och psykvårdare kan dock i sin yrkesroll bete sig jävligt illa mot folk utan att behöva ta konsekvenserna av det.

Eloge till Tony Olsson som satte nackskott i två grisar. Det är det enda språket de fattar de jävlarna.

Hade jag varit hans polare så hade jag, med handen på hjärtat, attackerat grisen medans hon slog. Det skulle ha kunnat gå jävligt illa för henne, jävligt illa.
Senast redigerad av Pulver-Henke 2013-07-12 kl. 17:20.
Citera
2013-07-12, 17:17
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brur
Tror man ska ta denna video med en nypa salt. Varför börjar filmen i princip när polisen börjar våldet? Någonting säger mig att videon är klippt ifrån där polisen ingriper och i och med det så kan ju BO varit aggressiv innan filmen börjar och just därför använder polisen "våld" vid ingripandet (tycker mig inte se att han blir biten av jycken utan att han typ håller den mest runt kopplet, sen matar hon ju inte riktigt på för kung och fosterland).

Tror mest denna artikel med filmen är "på kryddad". Är inte säker, men det är vad jag tror

Ha, klart att hon gör, sådär ser det ut när en kvinna slåss, dom flesta har inte motoriken inövad för att få till effektiva slag. har du sett en kvinna slänga en tennisboll så långt dom kan? mm precis samma obekväma syn

Såhär blir det när man kvoterar in mindre lämpade människor, hon får ju panik och slänger hela arsenalen på honom för att få ner honom, om inte hunden hade klarat av det så hade pistolen garanterat åkt fram.

det enda hon behövde göra var att ta det lugnt och invänta kollegor och tilsammans lugnt lägga ner honom eller bara satt på honom handfängsel.

Men hon behövde väl hävda sig så hon kunde vara tuff i fikarummet dan därpå

Patetiska människa, o juste välkommen till sverige 2013 där brandhen inte orkar bära ut en normalviktig kropp ur ett brinnande hus och du får stryk och påbussad en galen jävla schäfer för att du är lite full
Citera
2013-07-12, 17:18
Medlem
Grishoran borde bestraffas med att hennes hund halshuggs. Sedan åtal för misshandel men eftersom grisar åtnjuter åtalsimmunitet i praktiken så kommer inget att hända.

Bra rättsväsende vi har i Sverige! Vi behöver helt klart införa kameratvång på alla poliser i tjänst samt avskaffa korruptionen så att även poliser åtalas och fälls då de begår brott.
Citera
2013-07-12, 17:21
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OgodFinally
Grishoran borde bestraffas med att hennes hund halshuggs.
Hunden är tränad att lyda order, inte hundens fel att polisens omdöme är bristfällig.
Citera
2013-07-12, 17:22
Medlem
Det har ju varit ett antal sprängdåd i Stockholm den senaste tiden, så sent som idag detonerade en sprängladdning på Östermalm. Om en man som nyss slagit sönder ett skyltfönster börjar prata om att spränga hela gatan så är det klart att det är provocerande för polisen. Hon kanske faktiskt trodde att det fanns sprängmedel i närheten och att mannen menade allvar.

Vänd på det och säg att poliskvinnan struntat i mannen, åkt därifrån och gatan 10 minuter senare skakats av en sprängladdning som skördat två människoliv. Hade man inte pratat om tjänstefel då också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in