Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 23:06
Medlem
Tur för lillpolistjejen med hundvalpen att hon valde ett väluppfostrad norrlänsk fyllo som har vett att varken slå kvinnor eller djur. Hade han varit aningen nyktrare hade han kanske stått tillräckligt länge för att få smaka på pistolen. Min åsikt är att man måste vara utvecklingsstörd för att tycka att hon gör ett bra arbete som polis. Hade det varit en mindre väluppfostrad person hade antingen lilltjejen fått stryk eller personen blivit skjuten.
Citera
2013-07-12, 23:07
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis457
Om du tycker killen ser farligt ut tyder det att du jobbat bakom ett skrivbord hela ditt liv.
Av ditt inlägg att döma har jag nog jobbat längre på gatan än vad du någonsin kommer göra.
Vad har du för belägg för att killen har misshandlat två personer? Du sitter ju bara och svamlar killen.

Jag satsar pengar på att du är en större idiot än Jerzy. Han har i allafall en relevant utbildning

En blodig, narkotikapåverkad man som är en bit större än dig själv, han ser inte farlig ut menar du?
Jag har jobbat som (krog)vakt i över tre år, och jag skulle nog bli rädd för en blodig, twitchig man som inte lyssnar på mig när jag skriker på han att lägga sig ner.
Nu joggar hon lite snabbt upp för trappan, blandannat att hon börjar skrika i meningen. Det är lite lustigt. Men jag hade också blivit rädd och fått adrenalin om jag är själv med hund. Men å andra sidan vet vi inte om det hade blivit lugnare. Han kanske var på väg att angripa henne, vi får ju inte se hans ansiktsuttryck.
Citera
2013-07-12, 23:08
Medlem
Med tanke på att det tar 3 sekunder mellan "lägg dig ner" och att hon släpper hunden och börjar slå så kan jag inte förstå hur man ens kan ta polisens sida i det här fallet.
Citera
2013-07-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis457
Ännu en påtänd pajas...
Du antar väldigt mycket utan att veta. Du tycker också det är uppenbart att han är skyldig till flera brott?
Du måste ju jobba med utredningen (samt extraknäcka som domare) för att dina antaganden skall vara värt något. Återkom när du är nykter.

Utan att veta? Har du sett videon? Klockan är morgon, sönderslagna nävar och han står o hotar med att spränga en gata och vägrar lägga sig. Varför skulle han inte tåla ett par lätta slag med batongen?

Jag är nykter, inte druckit en droppe ikväll. Anser bara inte att det där var övervåld, inte om man sätter hans beteende i parallell.

Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Han mår uppenbarligen dåligt din jävla idiot? Då ska man bemöta honom lungt inte slå ner honom. Hoppas sådana som du får kuk av polisen någon gång din jävla fitta

Mår dåligt? Han hotar med att spränga en hel gata och har blodig näve. Läste att han misshandlat två pers också, stämmer det? Förklarar ju nävarna iaf.

Av vad man ser på videon ska han ner på marken, och lyder han inte så rullar betongen fram för några slag. Det är inte så att batongen är riktad mot tinningen. Tror ni inte snuten är trötta på vuxna barnrumpor som den här människan som uppenbarligen inte lärt sig kröka ännu? Ska hon sätta sig och tycka synd om honom och badda pannan istället menar du?
Citera
Medlem
Svenne-Freuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Tänk såhär.
Du vet i radion att det inte finns en ledig polispatrull i närheten.
Du är ensam med din hund.
...
Du skriker LÄGG DIG NER. Han står fortfarande kvar och flåsar mot dig.
LIGG NER! Du drar ut batongen och är asrädd. Han är stor, du är liten.

Adrenalinet pumpar som fan, du slår honom, ingen effekt, han håller på med din hund igen. Vad gör han?

Det är nog jävligt läskigt att ensam möta en riktigt nerknarkad blodig man, som misshandlat två och slagit sönder en ruta.

Läs min text ovan. Jag skulle varit pissrädd. Många narkomaner har knivar och kanyler på sig, mer regel än undantag i min erfarenhet.

1. Han stor jag liten: Därför skall kvinnor inta vara poliser i yttre tjänst, speciellt inte ensamma.

2. Adrenalinet pumpar: för hon är lite (pga hon är kvinna)

3. Vad är det för läskigt med detta? Hon har ju för fan en polishund med sig.

Själva har jag varit med om att en som säkert var 2 dm längre än mig kommer ångande i full fart mot mig efter en ordväxling. Jag hade hunden med mig och tänkte mest på hur jag skulle förklara att han hade blivit biten samtidigt som jag spöat skiten ur honom och då är min hund inte skyddstränad. Inte fan var jag rädd. Jag hade en hund modell större och väger själv över 100 pannor.

När han fick se hunden, som varit dold bakom en snövall, tvärstannade han. Efter en morrning och ett skall vände han och gick. Tur får honom för han hade åkt så det sjöng om det. Till skillnad från den kvinnliga polisen, som hade en skyddstränad hund, batong och pistol så kontrollerade jag situationen. Inte fan blev jag rädd utan agerade rationellt. Jag hade väntat tills han angrep, släppt på kopplet för att hans uppmärksamhet skulle riktas mot hunden och sedan klippt honom. Varför? Därför att jag är stor, om än kort, med en hel del muskler och kampsport i ryggen. Den kvinnliga poliser var hysteriskt livrädd för bonnläppen och hon spårade helt ur. Fattas bara att hon tagit fram pistolen och skjutit honom på fläcken för att sedan dömas för dråp eller vållande till annans död.

Nej, polisen var en sopa som inte har i yrket att göra. Och då är jag själv för hårdare tag mot drägg och brottslingar men detta är ju fan löjligt.
Citera
Medlem
Wal1bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Han tittade ju på henne. Uppenbart våld mot tjänsteman!

Han hade misshandlat två personer och slagit sönder rutor.
Plus vägran att följa polismans order.
Whoko !
Citera
2013-07-12, 23:10
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Är du polis då? Ov? Vakt? Väktare kanske?
Någonsin jobbat med narkotikapåverkade?

Håller med om att hon mitt i meningen börjar höja rösten och få en massa adrenalin. Det är lite lustigt.

Jag har arbetat med barn, drogmissbrukare, förståndshandikappade och dementa. Så ja, jag skulle säga att jag har erfarenhet att jobba med människor.

Har lärt mig genom åren att det sällan (eller aldrig) fungerar att skrika. Lär sig inte poliser hur man handskas med människor?
Citera
2013-07-12, 23:10
Medlem
anjoh66s avatar
Typiskt Sverige och svenskar att klaga på polisens ingripande.
Jag har svårt att känna empati för en lallande fyllskalle, synd att hon inte hade el-pistol, då hade han nog fått smaka 20 000 volt och det hade varit rätt åt honom, inga blåmärken blir det heller, mycket effektivt.

EDIT: 50 000 volt tror jag det är, inte 20 000
Citera
2013-07-12, 23:13
Medlem
solklart tjänstefel och misshandel..

alldeles uppenbart att hon inte har kontroll över situationen någon gång under filmklippet. hunden attackerar för tidigt (och utan kommando?). när mannen ligger ner så befinner både hon och hunden i utsatt läge för nära mannen. klart oduglig som polis. Vore intressant om någon polis kunde kommentera det hela. vi vet att ni finns här
Senast redigerad av untribium 2013-07-12 kl. 23:16.
Citera
2013-07-12, 23:14
Medlem
Helt sjukt att folk kan skydda en polis när idiotfittan går totalt berserk på en man som inte kan skydda sig. Han visar fan inga jävla tecken på att bli våldsam.

Och på tal om att han "misshandlat 2 personer" innan så kan väl det med största sannolikhet bara varit ett vanligt krogslagsmål och kanske också därför han blev förbannad.

Polisen ska helt klart bli av med jobbet. Måste vara något fel i den översittarens huvud.
Citera
2013-07-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Typiskt Sverige och svenskar att klaga på polisens ingripande.
Jag har svårt att känna empati för en lallande fyllskalle, synd att hon inte hade el-pistol, då hade han nog fått smaka 20 000 volt och det hade varit rätt åt honom, inga blåmärken blir det heller, mycket effektivt.

EDIT: 50 000 volt tror jag det är, inte 20 000

jaja du tycker det är helt rätt att polisen får misshandla vanliga människor hur som helt bara för att det denna gången var någon du tyckte förtjäna det.
Bra argument.
Citera
2013-07-12, 23:16
Medlem
Andraandsinformation: Snubben skall ha verkat påverkad eller instabil. Personen som sett detta tyckte dock att det fanns flera "gyllene tillfällen" där polisen kunnat få med sig snubben, men det verkade inte som om hon ville få honom nånstans (väntade förstärkning?). Att polisen verkade provocerande snarare än auktoritär när snubben försökte kaxa. Vilket personen som berättade tyckte var fel taktik. Nån skall ha sagt nåt i stil med "nu kan ni ta hand om honom". Personen hade inga synpunkter på våldet, men ansåg att polisen kunnat få honom dit hon ville ändå. Nykter person som arbetade natt. Oklart om det höll på en längre tid innan, pratade vi aldrig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in