Citat:
Ursprungligen postat av
bratemo
Tänk såhär.
Du vet i radion att det inte finns en ledig polispatrull i närheten.
Du är ensam med din hund.
...
Du skriker LÄGG DIG NER. Han står fortfarande kvar och flåsar mot dig.
LIGG NER! Du drar ut batongen och är asrädd. Han är stor, du är liten.
Adrenalinet pumpar som fan, du slår honom, ingen effekt, han håller på med din hund igen. Vad gör han?
Det är nog jävligt läskigt att ensam möta en riktigt nerknarkad blodig man, som misshandlat två och slagit sönder en ruta.
Läs min text ovan. Jag skulle varit pissrädd. Många narkomaner har knivar och kanyler på sig, mer regel än undantag i min erfarenhet.
1. Han stor jag liten: Därför skall kvinnor inta vara poliser i yttre tjänst, speciellt inte ensamma.
2. Adrenalinet pumpar: för hon är lite (pga hon är kvinna)
3. Vad är det för läskigt med detta? Hon har ju för fan en polishund med sig.
Själva har jag varit med om att en som säkert var 2 dm längre än mig kommer ångande i full fart mot mig efter en ordväxling. Jag hade hunden med mig och tänkte mest på hur jag skulle förklara att han hade blivit biten samtidigt som jag spöat skiten ur honom och då är min hund inte skyddstränad. Inte fan var jag rädd. Jag hade en hund modell större och väger själv över 100 pannor.
När han fick se hunden, som varit dold bakom en snövall, tvärstannade han. Efter en morrning och ett skall vände han och gick. Tur får honom för han hade åkt så det sjöng om det. Till skillnad från den kvinnliga polisen, som hade en skyddstränad hund, batong och pistol så kontrollerade jag situationen. Inte fan blev jag rädd utan agerade rationellt. Jag hade väntat tills han angrep, släppt på kopplet för att hans uppmärksamhet skulle riktas mot hunden och sedan klippt honom. Varför? Därför att jag är stor, om än kort, med en hel del muskler och kampsport i ryggen. Den kvinnliga poliser var hysteriskt livrädd för bonnläppen och hon spårade helt ur. Fattas bara att hon tagit fram pistolen och skjutit honom på fläcken för att sedan dömas för dråp eller vållande till annans död.
Nej, polisen var en sopa som inte har i yrket att göra. Och då är jag själv för hårdare tag mot drägg och brottslingar men detta är ju fan löjligt.