Citat:
Ursprungligen postat av
GostaBerling
Poliser är utbildade på hur dom ska agera om dom misstänker att någon är beväpnad. Att på eget bevåg starta ett slagsmål känns inte som något dom lär ut på polishögskolan.
Men herregud, nu börjar du bli allt bra desperat va? Vad säger att hon inte misstänker att han är beväpnad när han har krossat glasrutor och eventuellt misshandlat minuterna innan? Hon startar inget slagsmål, det är han som vägrar lyda order, han startar en verbal fight med henne när han utmanar henne, en fight han fortfarande håller på med trots att han har hunden fast i armen. Hon måste ju göra ett gripande.
Sen nu, när jag har kollat på klippet igen så ser det inte ut kopplet är inbyggt i västen, om det ens är ett koppel, kan vara ett handtag också. Fyllot håller ju på samma ställe som hon höll. Så där kan du ha åkt på lite problem i den här debatten för första gången.
Från det ena till det andra, läs vad jag har skrivit innan, vad ska hon göra? Hur går det förresten med att svara på det här inlägget?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fyllefyllot
Du har tydligen inte läst mina inlägg. Ska hon hålla i hunden med ena armen och slå med andra då menar du, eller brottas, det lär gå bra. Om inte, ska hon börja låsa upp dörren till bilen och placera hunden där, för att sedan som kvinna med batong gå en brottningsmatch mot en full och hotfull karl, som hon förmodligen skulle förlora, kanske skulle det till och med kunna kosta henne livet? Allt då förutsatt att karln inte har lagt benen på ryggen då, han har väl 10-15 sekunders försprång där, kanske hinner han spränga hela gatan under tiden också.
Kanske ska hon dra pistolen och börja bränna av varningsskott till höger och vänster istället, hade det varit bättre?
Ska hon köra en 180 och bara sätta sig i bilen och åka därifrån?