Citat:
Ursprungligen postat av
KarlP
Ja, men det hade ju krävt att även brottslingen hade uppfört sig som en vuxen människa, men det gjorde han inte. Då blir det så här.
Har man inte levt sitt liv instängd i en källare och är över 18år så har man stött på och hanterat sviniga fyllon i sitt liv. Det är inte direkt någon konst. Om man misslyckas med att via rationellt samtal få honom att förstå att han ska följa med till stationen, ja då får hon väl ringa efter förstärkning vilket inte ska ta mer än 5min mitt i centrala Stockholm.
Det var tydligt att hon var medveten om sin egen underlägsenhet, alltså att hon aldrig skulle kunna brotta ner honom och slänga in i bilen varpå hon snabbt som tusan hoppar flera steg i våldstrappan för att tvinga sig till underkastelse. Det är här felet sitter, och det beror nästan uteslutande på kvotering av kvinnor till yttre tjänst.
En polis satt i yttre tjänst under en helgnatt i Stockholms innerstad ska
aldrig behöva uppleva en sån instinktiv underlägsenhet. Har man inte fysiken att kunna hantera en lönnfet stupfull idiot så har man ingenting att göra på gator och torg. Om det utesluter alla kvinnor från just dessa tjänster så är det ganska enkelt, då får helt enkelt kvinnor inte utföra dessa uppgifter.
Att vi inte har fler gigantiska poliser tycker jag faktiskt är dåligt. Det finns tusentals schyssta grabbar runtom på gym i Sverige som fysiskt utklassar varendaste en inom poliskåren. Det behövs bara att ett tiotal av dessa intresseras av polisyrket och såna här situationer skulle överhuvudtaget aldrig uppstå.
Hur tror du att mötet hade sett ut om det var Ronnie Coleman som skulle hämta in den här mannen?
http://boringly.com/uploads/thumbs/b39c9f4bd-1.jpg
Han är alltså en riktig polis, det är inte någon utklädnad.