2013-07-13, 12:01
Medlem
Vidriga javla snut hora. Men jag antar att det ar vanligt att snutar gor sa dar och sedan gor en anmalning pa det.. Fy fan..
Och det riktigt vidriga ar att 99% av alla snutar ar likadana..
Blir inte horan falld i domstol for grov misshandel och far minst 2,5 ars fangelse sa ar ju nagot javligt fel med Sverige..
Dod at ALLA snutar.. ACAB!
Citera
2013-07-13, 12:01
Medlem
Har vi något namn på snuthoran!? Hennes liv ska förstöras in i det sista! DÖD ÅT GRISARNA!!!
Citera
2013-07-13, 12:02
Medlem
KarlPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammig
Om han varit aggressiv tidigare så kan det knappast vara anledning att spöa honom.
Hur långt räcker tidigare aggression för att motivera spö?
2 sekunder 2 minuter kanske 2 veckor?

Han är ju inte aggressiv när toksnuten blir aggressiv.
Den ende som är aggressiv är faktiskt snutjäveln.
Han står ju och retar polisen medvetet och är uppkäftig.
Och hon säger "lägg dig ner" tre gånger innan hon slår. Och han lyder inte.
Och han har själv satt sig i den situation han befinner sig i och är en vuxen man med ansvar för vad han håller på med.
Jag tycker inte polisen gör något fel.
Citera
2013-07-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlP
Och han har själv satt sig i den situation han befinner sig i och är en vuxen man med ansvar för vad han håller på med.

Polis och polis, även hon är en vuxen människa med ansvar för vad som sker i första hand. Hennes yrke är tämligen ointressant i sammanhanget.

En sund människa ska inte behöva våld i egentligen någon form för att hantera en stupfull piteåbo på besök i kungliga hufvudstaden. Man kan lösa det som vuxen människa - vuxen människa istället för polis - vuxen människa.
Citera
2013-07-13, 12:09
Medlem
Dammigs avatar
Citat:

Så man förtjänar att spöas om man tidigare varit aggressiv och dessutom retas?

Filmen visar inget som motiverar att han ska ligga ner.
Det var nog snarare att snuten lackade ur för att hon kände sig dum (och kränkt) när han inte genast åtlöd hennes önskan.
Citera
2013-07-13, 12:11
Medlem
KarlPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanson
Polis och polis, även hon är en vuxen människa med ansvar för vad som sker i första hand. Hennes yrke är tämligen ointressant i sammanhanget.

En sund människa ska inte behöva våld i egentligen någon form för att hantera en stupfull piteåbo på besök i kungliga hufvudstaden. Man kan lösa det som vuxen människa - vuxen människa istället för polis - vuxen människa.
Ja, men det hade ju krävt att även brottslingen hade uppfört sig som en vuxen människa, men det gjorde han inte. Då blir det så här.
Citera
2013-07-13, 12:12
Medlem
OmgHaxxs avatar
Står man och käftar, hotar att spränga saker samt inte följer anvisningar kan man räkna med att få smaka batong. Idiot.
Citera
2013-07-13, 12:12
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammig
Så man förtjänar att spöas om man tidigare varit aggressiv och dessutom retas?

Filmen visar inget som motiverar att han ska ligga ner.
Det var nog snarare att snuten lackade ur för att hon kände sig dum (och kränkt) när han inte genast åtlöd hennes önskan.

Förutom att hon är där för att gripa honom för de brott han misstänks ha begått precis innan då, samt vad han säger.
Citera
2013-07-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Du klargjorde att du hatar kvinnor. Polisen är fortfarande offret i dina ögon.

Hatar kvinnor? Hatar man kvinnor för att man inte tycker att kvinnor, som inte klarar av jobbet ska kvoteras in framför bättre lämpade män?

Feminister är såna äckliga odjur..
Citera
2013-07-13, 12:17
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Förutom att hon är där för att gripa honom för de brott han misstänks ha begått precis innan då, samt vad han säger.

Då kanske hon borde handfängsla honom istället för att knyta skorna. Hon bör fö skaffa skor med kardborre...

Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
Om jag ger dig källinfo avslöjar jag mig själv. Ta ring själv grisen och begär ut rapporten. Som vanligt kommer namnen inte med pga lagen om sekretess.

Men händelseförloppet i rapporten går att utläsa som inte riktigt överensstämmande med filmens visande. I rapporten hävdas att mannen skulle motta slag mot polisen och därefter ledde till våldsamt gripande.

Fota/scanna rapporten och ladda upp då...?

//BB
Citera
2013-07-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ja, men det hade ju krävt att även brottslingen hade uppfört sig som en vuxen människa, men det gjorde han inte. Då blir det så här.

Har man inte levt sitt liv instängd i en källare och är över 18år så har man stött på och hanterat sviniga fyllon i sitt liv. Det är inte direkt någon konst. Om man misslyckas med att via rationellt samtal få honom att förstå att han ska följa med till stationen, ja då får hon väl ringa efter förstärkning vilket inte ska ta mer än 5min mitt i centrala Stockholm.

Det var tydligt att hon var medveten om sin egen underlägsenhet, alltså att hon aldrig skulle kunna brotta ner honom och slänga in i bilen varpå hon snabbt som tusan hoppar flera steg i våldstrappan för att tvinga sig till underkastelse. Det är här felet sitter, och det beror nästan uteslutande på kvotering av kvinnor till yttre tjänst.

En polis satt i yttre tjänst under en helgnatt i Stockholms innerstad ska aldrig behöva uppleva en sån instinktiv underlägsenhet. Har man inte fysiken att kunna hantera en lönnfet stupfull idiot så har man ingenting att göra på gator och torg. Om det utesluter alla kvinnor från just dessa tjänster så är det ganska enkelt, då får helt enkelt kvinnor inte utföra dessa uppgifter.

Att vi inte har fler gigantiska poliser tycker jag faktiskt är dåligt. Det finns tusentals schyssta grabbar runtom på gym i Sverige som fysiskt utklassar varendaste en inom poliskåren. Det behövs bara att ett tiotal av dessa intresseras av polisyrket och såna här situationer skulle överhuvudtaget aldrig uppstå.

Hur tror du att mötet hade sett ut om det var Ronnie Coleman som skulle hämta in den här mannen?

http://boringly.com/uploads/thumbs/b39c9f4bd-1.jpg

Han är alltså en riktig polis, det är inte någon utklädnad.
Citera
2013-07-13, 12:19
Medlem
KarlPs avatar
Polisen blir uthängd i media och får ta hela skulden när hon i sitt arbete försöker lösa en situation med en våldsam påverkad man mitt i natten på Stockholms gator.
Jag tror allt det här handlar om att vi vill ha poliser och lag och ordning i landet, men sen när det blir filmat och man så tydligt får se verkligheten av polisens vardag, då kommer det dåliga samvetet fram hos många och man ska oja sig och skylla på polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in