Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 00:32
Medlem
smeden80s avatar
Läste halva förhörsprotokollet om "Pet**". Om det nu är så som hon säger i förhöret, att hon nästan blev påkörd av biltjuven, så skulle jag dra vapen omedelbums! Och jag skulle nog f*n ha tömt hela j**la magget för övrigt. Det agerandet försvarar jag.

Sedan finns det såvitt jag vet inget som tyder (inga bevis) på att "Pet**" och kvinnan med batongen är samma person. Jag tycker det är onödigt att hänga ut folk när bevis saknas.
Citera
2013-07-14, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
FRÅN att filmen börjar. Du har ingen aning om polisen stått där i flera minuter redan och sagt åt killen att lägga sig ner.

Vi vet inte heller om det var flygande tefat som flög runt och förvirrade killen innan filmen började. Kom igen, get real.
Citera
2013-07-14, 00:39
Medlem
Forbliranonyms avatar
Ja vad tycker vi gjorde hon rätt eller INTE?

Citat:
Efter påtryckningar från fulmedia och uthängning av en kvinnlig polis som ingriper mot en kriminell person viker polisledningen ned sig och inleder en förundersökning om brott mot poliskvinnan trots att hon bara utfört sitt jobb helt i enlighet med reglementet.

http://avpixlat.info/2013/07/13/kvin...gor-sitt-jobb/
Citera
2013-07-14, 00:43
Medlem
nafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixsmith
Helt rätt! Önskar polisen kunde och tordes använda mer #spöa upp skiten# av stor i käft ungdomar o fyllkaxiga. Utan att alltid bli anmäld för övervåld och dessutom ditsatt själva av sina kollegor. .
Gärna införa stening vid stadens port också. Så kanske vi får bukt med elaka arga unga män.

Ja du är ju totalt ute och cyklar, det är verkligen ingen nyhet! Tror dom flesta håller med mig, för det är en sak att kritisera en polis som utan att prova andra lösningar brukar våld än en som har det. När man söker till Polishögskolan så har man förhoppningsvis levt ett liv då man inte gått runt och slagit folk och man bör då alltså förstå att man finns som en handräckning åt allmänheten för att finnas till och hjälpa folk. Min fråga är då hur in i helvete tycker du att hon finns till på det där klippet? Hon använder våld på en berusad man. Hur skulle det se ut om poliserna gick runt och slog alla som druckit lite mycket som utan att tänka på det är stora i käften? Ärligtalat jag hade inte haft något emot att någon straffknulla henne för denna grova misshandel!
Citera
2013-07-14, 00:43
Medlem
Teh_Masterers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Läste halva förhörsprotokollet om "Pet**". Om det nu är så som hon säger i förhöret, att hon nästan blev påkörd av biltjuven, så skulle jag dra vapen omedelbums! Och jag skulle nog f*n ha tömt hela j**la magget för övrigt. Det agerandet försvarar jag.

Sedan finns det såvitt jag vet inget som tyder (inga bevis) på att "Pet**" och kvinnan med batongen är samma person. Jag tycker det är onödigt att hänga ut folk när bevis saknas.

Om du fortsatt läsa så hade du även sett att den tekniska undersökningen visat att hon skjutit BAKIFRÅN, då bilen var på väg därifrån och inte utgjorde något hot mot henne. Helvete så jävla tröttsamt det är när folk inte ens läser in sig på något innan de kommenterar.
Citera
2013-07-14, 00:47
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Ja vad tycker vi gjorde hon rätt eller INTE?

Det enda du får ut av den artikeln är avpixlats EGEN uppfattning om hur det gick till..jag läser avpixlat och fria tider ibland, men man måste lära sig att filtrera bort deras egna uppfattningar (gäller även Aftonbladet, DN osv.)

Du måste se videon, försöka sätta dig in i de olika personernas situation och SAMTIDIGT observera utifrån ett neutralt perspektiv. Förs då kan du få en någorlunda korrekt bild av det verkliga händelseförloppet.
Citera
2013-07-14, 00:49
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teh_Masterer
Om du fortsatt läsa så hade du även sett att den tekniska undersökningen visat att hon skjutit BAKIFRÅN, då bilen var på väg därifrån och inte utgjorde något hot mot henne. Helvete så jävla tröttsamt det är när folk inte ens läser in sig på något innan de kommenterar.

hear hear

Ska bli jävligt intressant att se upplösningen på denna soppa om det visar sig vara samma person, om hon inte får kicken då ger jag upp allt mitt förtroende för polisväsendet och skaffar mig en ACAB tatuering, även fast jag i dagsläget hatar vad den står för och kulturen som den rör sig i.
Citera
2013-07-14, 00:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teh_Masterer

Jag reagerade också på detta. Hon hävdar att hon skjöt mot en framrusande bil, men skotthållen fanns ju bak på bilen.
Citera
2013-07-14, 00:51
Medlem
GM utgör ett hot när han säger att han ska spränga något. Sedan driver han "Är du sugen på att testa?" GM som tidigare måste ha erfarenhet med hundar skyddar sig på ett professionellt sätt och utgör att hunden inte biter han hårdare, han håller även armen långt ut och kan få hunden att bita i luften. Han fortsätter att säga "Är du sugen på att test" förmodligen för han skyddar sig från hunden och slagen från polisen inte är lika hårda. Men slagen fortsätter och han faller och hunden biter honom. Det intressanta är dock om GM fälls för misshandel och skadegörelse, är det mot polishunden han kan bli dömd för misshandel?

Jag tycker polisen i det här fallet gör ett grovt övertramp. Men hon måste ju fortsätta slå med batongen eftersom han själv verkar kunna avstyra hunden genom att hålla den i "greppet" på så viss blir det liksom dubbla budskap och ser värre ut. Men de som är intressant är vad han gjort tidigare för övervåldet kanske var helt meningslöst.
Citera
2013-07-14, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
hear hear

Ska bli jävligt intressant att se upplösningen på denna soppa om det visar sig vara samma person, om hon inte får kicken då ger jag upp allt mitt förtroende för polisväsendet och skaffar mig en ACAB tatuering, även fast jag i dagsläget hatar vad den står för och kulturen som den rör sig i.

Skulle du kunna sammanfatta snabbt, är det den här polisen som gjort den där skjutningen som en person i bil?
Citera
2013-07-14, 00:53
Medlem
Citat:
Det enda du får ut av den artikeln är avpixlats EGEN uppfattning om hur det gick till..jag läser avpixlat och fria tider ibland, men man måste lära sig att filtrera bort deras egna uppfattningar (gäller även Aftonbladet, DN osv.)

Du måste se videon, försöka sätta dig in i de olika personernas situation och SAMTIDIGT observera utifrån ett neutralt perspektiv. Förs då kan du få en någorlunda korrekt bild av det verkliga händelseförloppet.

Från avpixlat:
"En polis i yttre tjänst skall vara absolut fredad från våld, bemötas med respekt och hans eller hennes ord vara lag. Det borde vara medias ansvar att bidra till detta. I stället undergräver man polisens auktoritet genom den här sortens skandalösa reportage. Än värre är förstås att fega chefer inom polisen inte markerar mot media i dessa fall utan i stället viker ned sig inför mediedreven."

Nu är man ändå övertygad om att Sd inte är kopplat till avpixlat... det är ovanligt med sådana där win 1 lose 200.000 artiklar. Sd ned med 1-2% i Augustimätningen, fullpoängare till Wolodarski & Helin.
Citera
2013-07-14, 00:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Du tycker inte att det verkar lite konstigt att hon först beskriver hur hon knackar på främre sidorutan där mannen sitter (eftersom bakrutan och de bakre sidorutorna var tonade). Mannen startar bilen för att försöka komma ur parkeringsrutan, där bilen stod fickparkerad. Då helt plötsligt befinner hon sig bakom bilen och tvingas skjuta och träffar bakljus och ena c-stolpen bakifrån...

Man behöver ju inte heta Sherlock Holmes för att inse vad som troligen hände. PV knackar på rutan, mannen reagerar instinktivt genom att starta bilen, för att försöka undkomma. När han hastigt lämnar parkeringsrutan där bilen stod uppställd skjuter PV efter mannen för att försöka hindra flykten. Det där med "fara för sitt liv", är ju bara bullshit och efterhandskonstruktioner.

Läser man sedan vad mannen är misstänkt och anmäld för av polisen blir det närmast löjeväckande."Skadegörelse mot hund". Jag undrar om poliskvinnan som upprättade anmälan var medveten om att hela händelseförloppet blev filmat när hon gjorde anmälan. Det är väl för övrigt brottsligt för en polis att hitta på brott för att sätta dit medborgare? Kallas väl för falsk angivelse, eller falsk tillvitelse och bara det innehåller ju fängelse i straffskalan. Det finns ju rätt bra bildbevis här, så jag tycker åklagaren gott kan pröva den punkten också. Det handlar nu inte "bara" om grovt övervåld från polisen sida. Detta poliskvinna sitter verkligen i skiten som jag ser det. Tragiskt att sådana personer blir poliser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in