Citat:
Ursprungligen postat av
smeden80
Läste halva förhörsprotokollet om "Pet**". Om det nu är så som hon säger i förhöret, att hon nästan blev påkörd av biltjuven, så skulle jag dra vapen omedelbums! Och jag skulle nog f*n ha tömt hela j**la magget för övrigt. Det agerandet försvarar jag.
Sedan finns det såvitt jag vet inget som tyder (inga bevis) på att "Pet**" och kvinnan med batongen är samma person. Jag tycker det är onödigt att hänga ut folk när bevis saknas.
Du tycker inte att det verkar lite konstigt att hon först beskriver hur hon knackar på främre sidorutan där mannen sitter (eftersom bakrutan och de bakre sidorutorna var tonade). Mannen startar bilen för att försöka komma ur parkeringsrutan, där bilen stod fickparkerad. Då helt plötsligt befinner hon sig bakom bilen och tvingas skjuta och träffar bakljus och ena c-stolpen bakifrån...
Man behöver ju inte heta Sherlock Holmes för att inse vad som troligen hände. PV knackar på rutan, mannen reagerar instinktivt genom att starta bilen, för att försöka undkomma. När han hastigt lämnar parkeringsrutan där bilen stod uppställd skjuter PV efter mannen för att försöka hindra flykten. Det där med "fara för sitt liv", är ju bara bullshit och efterhandskonstruktioner.
Läser man sedan vad mannen är misstänkt och anmäld för av polisen blir det närmast löjeväckande."Skadegörelse mot hund". Jag undrar om poliskvinnan som upprättade anmälan var medveten om att hela händelseförloppet blev filmat när hon gjorde anmälan. Det är väl för övrigt brottsligt för en polis att hitta på brott för att sätta dit medborgare? Kallas väl för falsk angivelse, eller falsk tillvitelse och bara det innehåller ju fängelse i straffskalan. Det finns ju rätt bra bildbevis här, så jag tycker åklagaren gott kan pröva den punkten också. Det handlar nu inte "bara" om grovt övervåld från polisen sida. Detta poliskvinna sitter verkligen i skiten som jag ser det. Tragiskt att sådana personer blir poliser.