Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Läste halva förhörsprotokollet om "Pet**". Om det nu är så som hon säger i förhöret, att hon nästan blev påkörd av biltjuven, så skulle jag dra vapen omedelbums! Och jag skulle nog f*n ha tömt hela j**la magget för övrigt. Det agerandet försvarar jag.

Sedan finns det såvitt jag vet inget som tyder (inga bevis) på att "Pet**" och kvinnan med batongen är samma person. Jag tycker det är onödigt att hänga ut folk när bevis saknas.

Ta du nu raskt och läs den andra halvan, så kan du återkomma med en annan bedömning, som du slipper stå i skamvrån för.

Välkommen åter
Citera
2013-07-14, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du tycker inte att det verkar lite konstigt att hon först beskriver hur hon knackar på främre sidorutan där mannen sitter (eftersom bakrutan och de bakre sidorutorna var tonade). Mannen startar bilen för att försöka komma ur parkeringsrutan, där bilen stod fickparkerad. Då helt plötsligt befinner hon sig bakom bilen och tvingas skjuta och träffar bakljus och ena c-stolpen bakifrån...

Man behöver ju inte heta Sherlock Holmes för att inse vad som troligen hände. PV knackar på rutan, mannen reagerar instinktivt genom att starta bilen, för att försöka undkomma. När han hastigt lämnar parkeringsrutan där bilen stod uppställd skjuter PV efter mannen för att försöka hindra flykten. Det där med "fara för sitt liv", är ju bara bullshit och efterhandskonstruktioner.

Läser man sedan vad mannen är misstänkt och anmäld för av polisen blir det närmast löjeväckande."Skadegörelse mot hund". Jag undrar om poliskvinnan som upprättade anmälan var medveten om att hela händelseförloppet blev filmat när hon gjorde anmälan. Det är väl för övrigt brottsligt för en polis att hitta på brott för att sätta dit medborgare? Kallas väl för falsk angivelse, eller falsk tillvitelse och bara det innehåller ju fängelse i straffskalan. Det finns ju rätt bra bildbevis här, så jag tycker åklagaren gott kan pröva den punkten också. Det handlar nu inte "bara" om grovt övervåld från polisen sida. Detta poliskvinna sitter verkligen i skiten som jag ser det. Tragiskt att sådana personer blir poliser.

Haha sitt ner annars får du på käften. Jag sätter en röding på att hon får fortsätta jobba som vanligt.

Att ta tag i en offensiv hunds sele kan på 3 dagar lätt bli till att han försökte "förstöra hunden" - videon gäller naturligtvis inte - etc etc...
Senast redigerad av Out4glory 2013-07-14 kl. 01:03.
Citera
2013-07-14, 01:01
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du tycker inte att det verkar lite konstigt att hon först beskriver hur hon knackar på främre sidorutan där mannen sitter (eftersom bakrutan och de bakre sidorutorna var tonade). Mannen startar bilen för att försöka komma ur parkeringsrutan, där bilen stod fickparkerad. Då helt plötsligt befinner hon sig bakom bilen och tvingas skjuta och träffar bakljus och ena c-stolpen bakifrån...

Man behöver ju inte heta Sherlock Holmes för att inse vad som troligen hände. PV knackar på rutan, mannen reagerar instinktivt genom att starta bilen, för att försöka undkomma. När han hastigt lämnar parkeringsrutan där bilen stod uppställd skjuter PV efter mannen för att försöka hindra flykten. Det där med "fara för sitt liv", är ju bara bullshit och efterhandskonstruktioner.

Läser man sedan vad mannen är misstänkt och anmäld för av polisen blir det närmast löjeväckande."Skadegörelse mot hund". Jag undrar om poliskvinnan som upprättade anmälan var medveten om att hela händelseförloppet blev filmat när hon gjorde anmälan. Det är väl för övrigt brottsligt för en polis att hitta på brott för att sätta dit medborgare? Kallas väl för falsk angivelse, eller falsk tillvitelse och bara det innehåller ju fängelse i straffskalan. Det finns ju rätt bra bildbevis här, så jag tycker åklagaren gott kan pröva den punkten också. Det handlar nu inte "bara" om grovt övervåld från polisen sida. Detta poliskvinna sitter verkligen i skiten som jag ser det. Tragiskt att sådana personer blir poliser.

Nja, att "sitta i skiten" vet vi inte ännu, då det inte kan styrkas att det är samma polis i de båda fallen. Vidare tycker jag att du seglar ifrån ämnet en bit. I mina ögon är en biltjuv en gravt kriminaliserad brottsling. En full man på gatan däremot är inte riktigt samma sak. Dessutom sitter han inte i ett fordon som kan ta livet av andra människor. Tänk efter lite nu..
Citera
2013-07-14, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Problemet är att om alla som blir idiot på fyllan "förtjänade lite stryk", och att ordningsmakten fick till uppgift att utdela detta, då skulle polisen inte få göra annat än att åka runt och spöa på folk. Det kan du finna sexuellt attraktivt bäst du vill, med följderna blir knappast positiva för samhället.

Polishatet skulle öka tillsammans med samhällskostnaderna, och många skulle till slut inte låta denna perversa syn på rättvisa fortlöpa, vilket skulle resultera i en destruktiv utveckling. Även om du är bibeltroende och aldrig agerar fel, så finns det många som har en mer pragmatisk och mer överseende syn på mänskligheten. Vi ses i kyrkan.
Det handlar inte bara om att förtjäna stryk. Han hade begått flera brott och lät sig inte arresteras.
Citera
2013-07-14, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virtuamvp
Det handlar inte bara om att förtjäna stryk. Han hade begått flera brott och lät sig inte arresteras.

Ja och vi vet ju inte vad som hände innan videon
Citera
2013-07-14, 01:07
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Alltså, rekorderlighet och kriminalitet är olika saker.

En kriminell är en kriminell och skall straffas så hårt som möjligt.

Citat:
Det borde även en väktare med 1 veckas utbildning, som sitter och flashbackar förtså.

Jaha?

Citat:
Varför skulle kriminella som uppenbarligen driver någon form av informations och eventuellt förtalssida, ta bort en polis från listan bara för att de var övertygade om denne beskrevs i felaktiga termer på sidan?

Det får du fråga de kriminella om jag har inte uttalat mig i den frågan. Det ser den läskunnige.

Citat:
2. Vad är problemet, ifall man anser att mycket av det är korrekt så är född i idiotstugan, precis som de ansvariga i staten som anser sig ha någon nytta av det där, dvs. låter dem hållas i sin verksamhet.

Vad menar du? Detta är allt annat än begripligt.

Citat:
3. Avseende Malexandermördarna så är det ju uppenbart att de åtminstone är "eventuellt" skyldiga till mord och mordförsök, medhjälp till mordförsök, då de tidigare ägnat sig åt handgranatskastning med avsikt att döda samt skottlossning. Vad gäller skottväxlingen vid malexander så tyder däremot alla data från stället på att polismännen sköt först. Däremot är avrättningen av polismännen definitivt mord men utföraren är förstås okänd men osannolikt den skottskadade bankrånaren. Även om domen är tekniskt felaktig så är inte nödvändigtvis resultatet det.

Poliserna gjorde rätt som sköt först. Dessvärre har politiker och Svenska folket bestämt att de skall ha för klena vapen. Som så ofta får folk för sig att kriminella skall ha någon rätt till att skjuta först eller någon form av jämna odds vid ett gripande.

Citat:
4. Ifall varje skurk & lagbrytare i Sverige lade varje lagbrott de begick på egen hemsida så skulle google få slut på serverkapacitet.

Jaha? Det visar ju bara att jag har rätt när jag säger att de kriminella måste sättas åt så hårt som möjligt. Dessutom var det inte det jag begärde. jag påtalade deras skenhelighet. Det begriper den läskunnige.

Citat:
Lagen för lägre myndighetsutövare som tex. polismän, ordningsvakter etc. är skriven för att överordnade alltid ska kunna underkänna deras förehavanden. Det är ett hierarkiskt system, ifall du inte förstod det.

Skärp dig! Det du påstår är att lagen är skriven så att den överordnade skall kunna underkänna ett korrekt agerande.

Citat:
Ursprungligen postat av SteveAktiv

Du låter paranoid, vi är inte många kriminella som sitter hemma och skriver en lördag natt, det kan jag garantera dig, lilla hjärtat...

Möjligt, men det är för många som inte är inlåsta.

Citat:
Kriminell kommer poliskvinnan att kallas då hovrätten fastställt hennes dom, och pan bestämt att hennes karriär i uniform är över när hon döms, vilket så blir fallet. Jobba på du mitt i helgen, för något jobb att gå till har iaf inte poliskvinnans vid den här tidpunkten 2014....he he he...

Med dagens rättsröta är det inte omöjligt att du får rätt.

Citat:
Som sagt var, eftersom du känner att det är din plikt att skriva svar på tal i tråden på arbetstid så kanske det är så att även du bör se dig om efter ett annat jobb.

Som sagt var? Vem har sagt det tidigare? Så klart vi hederliga medborgare måste säga ifrån när skitbusar sticker upp. Du har ingen aning om mina arbetsvillkor.

Citat:
Förresten, humpingdog, visst ses vi på rättegången?

Ytterst tveksamt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Humpingog är själv polis eller har en nära släkting som är det, kvinna givetvis.

Vad du än gör så spela inte på lotto du gissar så vansinnigt fel. Om det nu är mig du menar med Humpingog.

Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Hon har som mål i den här tråden att försöka skapa opinion till psykopatsnutens fördel vilket misslyckats ganska kapitalt sett till responsen hon fått.
Skulle vilja säga att du skadar snarare än hjälper din agenda, då du provocerar fram alla rationella och juridiska skäl varför psykopatsnuten gör fel och är fel för yrket.

Utbildning genom proxy kallar jag det, ahh the ironi

Börjar du bli berusad?
Citera
2013-07-14, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikzutt
GM utgör ett hot när han säger att han ska spränga något. Sedan driver han "Är du sugen på att testa?" GM som tidigare måste ha erfarenhet med hundar skyddar sig på ett professionellt sätt och utgör att hunden inte biter han hårdare, han håller även armen långt ut och kan få hunden att bita i luften. Han fortsätter att säga "Är du sugen på att test" förmodligen för han skyddar sig från hunden och slagen från polisen inte är lika hårda. Men slagen fortsätter och han faller och hunden biter honom. Det intressanta är dock om GM fälls för misshandel och skadegörelse, är det mot polishunden han kan bli dömd för misshandel?

Jag tycker polisen i det här fallet gör ett grovt övertramp. Men hon måste ju fortsätta slå med batongen eftersom han själv verkar kunna avstyra hunden genom att hålla den i "greppet" på så viss blir det liksom dubbla budskap och ser värre ut. Men de som är intressant är vad han gjort tidigare för övervåldet kanske var helt meningslöst.

Är du sugen på att festa... verkar mer sannolikt ur den sluddrandes mun.
Citera
2013-07-14, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Haha sitt ner annars får du på käften. Jag sätter en röding på att hon får fortsätta jobba som vanligt.

Att ta tag i en offensiv hunds sele kan på 3 dagar lätt bli till att han försökte "förstöra hunden" - videon gäller naturligtvis inte - etc etc...

1. Det är inte alls helt säkert, ifall det är samma brud som visas på corruptio så förekommer hon i polisens anmälningsregister för typ 200 olika saker, av varierande karaktär så troligtvis har de bara väntat på rätt tillfälle att kräma henne rejält så att mysklubben polisens ansvarsnämnd inte kommer att känna någon tvekan i sitt beslut.

2. Det är domstolen som bestämmer om videon ska gälla som bevismaterial eller inte samt hur materialet ska värderas. Givetvis kommer inte domstolen att anse att hålla i en hundsele när hunden går för strupen är något annat än ett helt lagligt beteende.

3. Att videos i samband med fotbollshuliganism ofta underkänns av domstolar handlar förstås om att de är klippta samt att de filmar som chimpanser och inte förstår skillnaden på kravallagstiftning och vanlig lagstiftning. Det är alltså lagligt att slå fotbollshuliganer för poliser även fast de ordinära kriterierna inte är uppfyllda. Vill en fotbollshuligan göra något åt saken så måste denne starta ett politiskt parti, vinna egen majoritet, byta ut domstolsväsendet och rättssamhället (det måste alla nya nomenklaturer göra, kravallpoliser undantas dock av de flesta eftersom de bara kan svinga batong).
Citera
2013-07-14, 01:14
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Det enda du får ut av den artikeln är avpixlats EGEN uppfattning om hur det gick till..jag läser avpixlat och fria tider ibland, men man måste lära sig att filtrera bort deras egna uppfattningar (gäller även Aftonbladet, DN osv.)

Du måste se videon, försöka sätta dig in i de olika personernas situation och SAMTIDIGT observera utifrån ett neutralt perspektiv. Förs då kan du få en någorlunda korrekt bild av det verkliga händelseförloppet.

Men efter att det framkommit att personen har misshandlat och skadegjort samma kväll så kan man ju inte tycka annat än att det var helt fel av polisen att göra så.
Citera
2013-07-14, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Men efter att det framkommit att personen har misshandlat och skadegjort samma kväll så kan man ju inte tycka annat än att det var helt fel av polisen att göra så.

Det har inte framkommit någonstans att han har misshandlat.
Citera
2013-07-14, 01:21
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Skulle du kunna sammanfatta snabbt, är det den här polisen som gjort den där skjutningen som en person i bil?

Det vet vi inte än, men många gemensamma nämnare vet vi att dom delar, förutom det uppenbara som ålder,kroppstorlek,hårfärg,utseende, befattning så vet vi att psykopaten i klippet även varit avstängd ett par år sedan...skottlossningen skedde 2010

Båda uppvisar ett svagt mentalt tillstånd med lätt för att "se rött" och ta till övervåld.

Vi får avvakta helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog

Börjar du bli berusad?

Nej, ska dock korka upp en fin whisky och ta mig två fingrar när beskedet att psykopatsnuten fått sparken når oss
Senast redigerad av Rikarhamilton 2013-07-14 kl. 01:23.
Citera
2013-07-14, 01:27
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

För det första måste jag säga att det är en extremt dålig dålig tjänstehund (om det nu är en tjänstehund) dess agarenda får en NOLLA

PolisFröken får någon sorts spel av helt outgundlig anledning.
Förstår inte heller varför hon upprepar vad han sägar och tjafsar en massa i stället för att prata med honom.
När hon sedan får ett mentalt psykbryt så verkar hon inte ha någon koll på allting
PolisFrökens agerande får klar underkänt och inga ursäkter i värden försvarar hennes agerande därför hoppas jag verkligen att inte kåren tar hennes utbrott i försvar utan ger en stor fet spark på lilla stjärten så hon kan ta sin sällskapsvovve och börja på ett nytt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in