Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 12:40
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Bullshit, min hund blev oprovocerat attackerad av en pitbull-liknande blandras som jag kunde halla borta trots att den blev störd och började gapa efter mig ocksa. Inte det lattaste absolut men allt handlar om ett bra grepp och att halla lugnet, med en psykos-snut med batong bakom sig daremot hade det plötsligt blivit svarare.

Okej. Min hund skulle jag inte för mitt liv på något sätt kunna hålla på avstånd utan att få ordentliga skador. Den enda chansen hade nog varit att med två händer hålla ett stenhårt grepp runt öronen. Dock hade han nog hellre ryckt av sig båda öronen om han hade varit förbannad. Men du har säkert rätt, alla hundar är ju olika också. Däremot så hör jag bara i videon att snuten ger kommandot "pass på" så jag tror inte att hundens uppgift var att få ner förövaren.
Citera
2013-07-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Var har du fått denna icke sanningsenliga rappakalja ifrån? Vet du att mannen misshandlat "en annan", vem då och hur då?

Polisen ber inte mannen att lägga sig ner, utan skriker okontrollerat en kort stund, innan hon skriker ligg ner, och i detsamma går hon till vansinnesangrepp.

Man eller kvinna spelar ingen roll, utan det är lämplighet som avgör, eller brist på lämplighet som i detta skabrösa fall.

Nu är det så att Polisens jobb består i att ha kontroll på situationen. Beodrar polisen dig att lägga dig ner och du inte gör detta så får du vara beredd att ta konsikvensen.
Sen i detta fallet tar mannen tag i kopplet förstår jag mycket väl att han får batongslag. På vilket annat sätt ska hon reagera på? Att stå och titta på skulle vara direkt tjänstefel.
Citera
2013-07-14, 12:52
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Är det någon som filmat från BÖRJAN?

Jag misstänker faktiskt att mannen slagits med folk och måttat slag mot den kvinnliga polisen innan filmen startar. Då den kvinnliga polisen bestämt sig för att ta ner mannen på marken börjar filmen.

Det gamla vanliga: Man som är bråkig, ingen filmar. Man som börjar veva, ingen filmar. Man som måttar slag, ingen filmar. Polis bestämmer sig för att ta ner mannen på marken, ALLA filmar.

Jag undrar om filmen är gjord för att försöka bevisa polisen gjort "övervåld". Vem har filmat egentligen och syftet har varit?

I det här fallet så filmas det ju innan polisen släpper hunden samt måttar sina slag mot mannen.
Så jag vill säga att det filmas innan ngt händer i det här fallet.

Tror du får ta o se filmen ett antal ggr till så att du ser vad som händer för uppenbarligen har du missat ngt !
Citera
2013-07-14, 12:52
Medlem
Spliffswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Okej. Min hund skulle jag inte för mitt liv på något sätt kunna hålla på avstånd utan att få ordentliga skador. Den enda chansen hade nog varit att med två händer hålla ett stenhårt grepp runt öronen. Dock hade han nog hellre ryckt av sig båda öronen om han hade varit förbannad. Men du har säkert rätt, alla hundar är ju olika också. Däremot så hör jag bara i videon att snuten ger kommandot "pass på" så jag tror inte att hundens uppgift var att få ner förövaren.

Skit i hund eller hundar det är väll själva situationen med poliskvinnan som är intressant.
Låter som min pappa är starkare än din man gjorde i sandlådan vid 6 års ålder.
Citera
2013-07-14, 12:54
Medlem
Wolfnachts avatar
Poliser i andra länder sitter antagligen på fikarasten, tittandes på det här klippet och skrattar sig tårögda över att det kallas "övervåld" i Sverige. Detta jävla daltande med idioter, småligister och kriminella personer i Sverige går i överstyr. Visst gillar inte jag heller maktmissbrukande säkerhetsvakter och dryga snutar. Men en snubbe som ser ut sådär och uppenbarligen betett sig hotfullt och våldsamt (eller vem vet, det kanske var tomatjuice han hade spillt över sig) får fan ta några batongslag om han vägrar lägga sig ner fast polisen skriker det åt honom.

Jävla förortskids som gillar Kartellen som gnäller om övervåld. Åk till Mexiko, USA eller Egypten och tjafsa med polisen så får vi se hur länge ni gnäller på svenska polisen efter det.
Citera
2013-07-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Poliser i andra länder sitter antagligen på fikarasten, tittandes på det här klippet och skrattar sig tårögda över att det kallas "övervåld" i Sverige. Detta jävla daltande med idioter, småligister och kriminella personer i Sverige går i överstyr. Visst gillar inte jag heller maktmissbrukande säkerhetsvakter och dryga snutar. Men en snubbe som ser ut sådär och uppenbarligen betett sig hotfullt och våldsamt (eller vem vet, det kanske var tomatjuice han hade spillt över sig) får fan ta några batongslag om han vägrar lägga sig ner fast polisen skriker det åt honom.

Jävla förortskids som gillar Kartellen som gnäller om övervåld. Åk till Mexiko, USA eller Egypten och tjafsa med polisen så får vi se hur länge ni gnäller på svenska polisen efter det.

Anekdotisk bevisföring?- Nej polisen i civiliserade länder förfasar sig över hur svenska staten kan tillåta detta extrema oprovocerade övervåld. De undrar nog varför hon slår ner norrlandsfyllot. De undrar nog varför det anses som angrepp på hunden att freda sin egen k*k. Etc etc etc.
Citera
2013-07-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amadeus4
Nu är det så att Polisens jobb består i att ha kontroll på situationen. Beodrar polisen dig att lägga dig ner och du inte gör detta så får du vara beredd att ta konsikvensen.
Sen i detta fallet tar mannen tag i kopplet förstår jag mycket väl att han får batongslag. På vilket annat sätt ska hon reagera på? Att stå och titta på skulle vara direkt tjänstefel.

Mannen är mycket fredlig men kraftigt berusad och utgör inget hot. Mot hunden är han varsam och försöker hålla bort angreppen utan att skada hunden. Sadisten/polisen börjar slå med batongen mindre än en sekund efter att hunden gjort sitt första angrepp mot hans genitalier.

Vad hade du gjort om en hund bitit dig i genitalierna? Tagit "konsikvensen"?
Citera
2013-07-14, 13:02
Avstängd
Citat:

Problemet, som du helt tycks bortse ifrån är att polisen faktiskt riskerar att tappa kontrollen över en ganska enkel situation. Vidare har polisen inte befogenhet att beordra människor att göra ditten och datten till höger och vänster.
Citera
2013-07-14, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Anekdotisk bevisföring?- Nej polisen i civiliserade länder förfasar sig över hur svenska staten kan tillåta detta extrema oprovocerade övervåld. De undrar nog varför hon slår ner norrlandsfyllot. De undrar nog varför det anses som angrepp på hunden att freda sin egen k*k. Etc etc etc.
Nämn ett land där polisen inte skulle reagera på samma sätt eller grövre när gärningsmannen tar tag i kopplet på polishunden.
Citera
2013-07-14, 13:04
Medlem
Cradleoffilths avatar
Om man för ett ögonblick lämna just det specifika fallet och ser på den övegripande bilden. Vad händer om poliser+ o.v lägger sin nivå för att använda batong här? Nu är det rätt många år sedan jag deltog i krogsvängen, men herregud vad många fyllisar man såg på ungefär den nivå mannen i filmen håller. Dvs inte anfaller en person, men som kanske slagit sönder något glas, kastat något i backen, stöddig vill inte lyssna. Mer än en per utekväll skulle jag nog säga. Glöm nu att han eventuellt viftat med handen mot någon tidigare, det är inte klarlagt att han verkligen slagit någon dessutom var ju den situatonen slut. Det polisen skall gå efter är ju vad de själva faktiskt ser?

Om polis+ o.v skulle ta till batong vid alla dessa tillfällen skulle akutmotagningarna bli överfulla. Troligen skulle vi få dödsfall också.
Citera
2013-07-14, 13:06
Medlem
Citat:
Nämn ett land där polisen inte skulle reagera på samma sätt eller grövre när gärningsmannen tar tag i kopplet på polishunden.

Det finns inget sådant land. (eftersom polis + hund är partners och skyddar varandra sas)

Däremot får man inte beordra sin "partner" att bita kuken av fulla norrlänningar - som när de försöker freda sitt kön anmäls för att ha skadat hunden. Så sjukt så sjukt.

Är du med? Polis ger sin partner order om attack - helt och hållet omotiverat - om man fredar sig mot attacken så är man en "brottsling" Det blir ett riktigt riktigt snyggt samhälle?

Staten är kriminell för att göra andra till kriminella - det är minst sagt brottsprovokation i mina ögon.

Räkna dock inte med en utredning.

Räkna heller inte med att polisen ger sig på araber eller negrar (vilket är deras egentliga arbete)
Senast redigerad av Out4glory 2013-07-14 kl. 13:14.
Citera
2013-07-14, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Problemet, som du helt tycks bortse ifrån är att polisen faktiskt riskerar att tappa kontrollen över en ganska enkel situation. Vidare har polisen inte befogenhet att beordra människor att göra ditten och datten till höger och vänster.
Det är exakt det polisen får göra. De får använda våld. Sverige får polisen till och med skjuta på en flyende rånare.
Ta och läs på vad det står i polislagen. ;-)
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19840387.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in