Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 20:49
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Fel slutsatser. Mestadels av hundens arbete är spår. väldigt lite skydd. Sällan man behöver ta ut hunden i skydd.

Ok då hade jag fel då är du en man som jag ändå kvalificerar sig som hen.

Spelar ingen roll, kvinnan i fråga verkar byta hund som jag byter kalingar dvs 1 gång per år, det kan inte vara normalt?

Och om hundflörare agerar ensamma i fält så är ju en premiss att en mänsklig kolega inte behövs, dvs hunden kan sköta säkerheten bra nog
Citera
2013-07-14, 20:49
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Då är du diskvalificerad i debatten då du har ett uppenbart agenda gällande ämnet och dessutom baserat på ditt högst emotionella inlägg ang. din hund så kan jag säkert dra slutsatsen att du är en kvinna.

Då är ju även de kriminella diskvalificerade till att delta i debatten. Du får därmed gå till annan tråd.
Citera
2013-07-14, 20:50
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Beskriver [url="http://postimg.org/image/d5bigkmct/"]

Underbar förklaring i artikeln, om någon kommer i din riktning, det smartaste alternativet är då att skjuta föraren. Bilen fortsätter och du blir iaf överkörd. Det går inte fortare att flytta på sig? Dessutom visar det sig att Petra skjutit från bakifrån.
Poliser framstår allt mer som ur filmerna "Polisskolan"
Får såna poliser generellt stanna kvar i kåren? Eller är detta ett undantag, av någon anledning? Det måste finnas poliser här som vet mer. Rädda kårens lilla anseende som finns kvar genom att yppa varför.
Citera
2013-07-14, 20:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Nu hitta jag det, hon avser ju sjukdom helt generellt, typ förkylning.

Så snacket om att hundförartjejen skulle vara sjuk på något sätt vara ett språkligt missförstånd?

Det var ju ett väldans svamlande om det tidigare i tråden, men det stämde då inte.
Citera
2013-07-14, 20:53
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Då är ju även de kriminella diskvalificerade till att delta i debatten. Du får därmed gå till annan tråd.

Hallå du borde borsta upp din kunskap lite.

Andelen yrkeskriminella är antagligen en bråkdel av antalet poliser som postar i den här tåden.

Och om dom erkänner sig vara yrkeskriminella och polishatare så bör dom vara diskvalificerade också.

Du kallar alla som inte håller med dig och psykopatsnuten i klippet för kriminella, tror du att det resonemanget går hem?
Citera
2013-07-14, 20:53
Medlem
B0llkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Får såna poliser generellt stanna kvar i kåren? Eller är detta ett undantag, av någon anledning? Det måste finnas poliser här som vet mer. Rädda kårens lilla anseende som finns kvar genom att yppa varför.

Därför att hon är kvinna, givetvis.
Citera
2013-07-14, 20:55
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så snacket om att hundförartjejen skulle vara sjuk på något sätt vara ett språkligt missförstånd?

Det var ju ett väldans svamlande om det tidigare i tråden, men det stämde då inte.

Ja tjejen som sköt på bilen i flykt är ju inte frisk, men ingenting dokumenterat ialf.

Så just nu är det spekulation
Citera
2013-07-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ok då hade jag fel då är du en man som jag ändå kvalificerar sig som hen.

Spelar ingen roll, kvinnan i fråga verkar byta hund som jag byter kalingar dvs 1 gång per år, det kan inte vara normalt?

Och om hundflörare agerar ensamma i fält så är ju en premiss att en mänsklig kolega inte behövs, dvs hunden kan sköta säkerheten bra nog

Osäkra dåliga förare byter hundar. Skyller sina misslyckande på hundarna. Dåliga hundförare kan förstöra en bra hund.
Citera
2013-07-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Det är inte bara kriminella som läser denhär tråden så det är bra att det blir tydligt att samhället är på väg att tas över av kriminella. Kanske vanligt folk får nog och börjar ställa krav på hårdare tag mot drägget. Går och lägger mig gör jag när jag slutar jobba så du får vänta lite.

Vi som lever i Sverige år 2013 vet att kriminella INTE är på väg att ta över samhället, inte ens i närheten.
Är det så du känner att du bidrar med nytta i samhället som Polis? Att det är du som tar bort de kriminella?
Du borde veta att din främsta roll är förebyggande och säg mig hur mycket en skitnödig och skiträdd polis kvinna som den här videon visar förebygger någonting alls?
Citera
2013-07-14, 20:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag litar mer på min hund än ha med två-tre kollegor. Hon tvekar inte eller tänker inte utan går in pang på. Vilket ställer stora krav på mig som hundförare när hon skall få agera.

Hur ser du på den i tråden aktuella hundförarens förfaringssätt?
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
En besserwisser som vet noll om hundar. Och varg. Välkommen. Varg är extrem flockdjur och agerar helt annorlunda på egen hand som "ensamvarg" än i flock. Säker på jag sett fler hundförare än du eftersom jag är en av dem.

Då borde du veta att hunden eller vargen för den delen till viss del ser hundföraren som en del i en flock. Därmed har du visat att din kunskap i ämnet är mycket begränsad.

Du kan omöjligt veta hur många hundförare den andre sett. Dessutom är det oväsentligt hur många hundförare du sett. Du borde skrivit hundekipage om du är så insatt som du låter påskina.
Citera
Medlem
Citat:
Osäkra dåliga förare byter hundar. Skyller sina misslyckande på hundarna. Dåliga hundförare kan förstöra en bra hund.

allt beror på ledar egenskaperna och denna hundförare kunde varken föra vettigt befäl över sin hund eller övriga runt omkring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in