Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 20:58
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Osäkra dåliga förare byter hundar. Skyller sina misslyckande på hundarna. Dåliga hundförare kan förstöra en bra hund.

Det låter troligt det du säger, och aspekten med att förarna förstör hundar också, skiljer sig väldigt lite från det civila hundägandet.
Citera
2013-07-14, 21:00
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Hallå du borde borsta upp din kunskap lite.

Andelen yrkeskriminella är antagligen en bråkdel av antalet poliser som postar i den här tåden.

Och om dom erkänner sig vara yrkeskriminella och polishatare så bör dom vara diskvalificerade också.

Du kallar alla som inte håller med dig och psykopatsnuten i klippet för kriminella, tror du att det resonemanget går hem?

Jag talar om kriminella inte yrkeskriminella. Inte riktigt samma sak. Ja du högg ju på det.
Citera
2013-07-14, 21:02
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Då borde du veta att hunden eller vargen för den delen till viss del ser hundföraren som en del i en flock. Därmed har du visat att din kunskap i ämnet är mycket begränsad.

Du kan omöjligt veta hur många hundförare den andre sett. Dessutom är det oväsentligt hur många hundförare du sett. Du borde skrivit hundekipage om du är så insatt som du låter påskina.

Men nu påstod hon inte något annat heller.

Det är heller inte alls oväsentligt hur många hundförare hon sett, utifrån det ni diskuterar.
Citera
2013-07-14, 21:04
Medlem
Citat:
Då borde du veta att hunden eller vargen för den delen till viss del ser hundföraren som en del i en flock. Därmed har du visat att din kunskap i ämnet är mycket begränsad.

Du kan omöjligt veta hur många hundförare den andre sett. Dessutom är det oväsentligt hur många hundförare du sett. Du borde skrivit hundekipage om du är så insatt som du låter påskina.

Jag har haft att göra med Czechoslovakian Wolfdog. En ledare är inte en flock. Om de vore lämpliga som polishund skulle de använts i tjänst. Logiskt?

Däremot är de väldigt bra blindhundar och används flitigt i bla Tyskland som blindhund.
Citera
2013-07-14, 21:06
Medlem
*Aj, hunden försöker bita mig*

*Jag gör det för min familj*

Man måste se det roliga i det hela också.
Citera
2013-07-14, 21:08
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Fy fan vilken äcklig hora, hoppas hon befinner sig i en omvänd situation imorgon.

Oh, det kommer hon. Det kommer bli upplopp i 15 förorter om hon blir friad för precis det som händer där varje vecka tom när det filmats.
Så, den här gången kommer det sluta med ett avsked. Och som avskedad springer hon förr eller senare på någon som vet vem hon är och är tillräckligt förbannad för att ge henne precis det hon ska ha.
Stryk i en hjälplös situation av någon annan som har total makt över situationen.

Det är inget jag säger ofta och absolut inte när det handlar om en tjej, men när det händer så kommer jag fan skratta. Och det kommer att hända mer än en gång efter hon är kickad.
Alla som lever vid sidan av vet att om de går på en polis så blir de utkörda från sitt umgänge och sina affärskontakter för det orsakar bara massa problem.
Men plocka bort den där brickan...

Det ska bli intressant att se vad som kommer hända. Så förbannad som jag blev av den där filmen som lugn och väldigt ovåldsam så kan man nog ana att det finns folk som bara väntar. Betedde hon sig så på filmen så har hon gjort det många många gånger förr och de ser det här också.

Jag sitter hemma och väntar på rubriken som kommer göra mig förbannat glad.
"Fd Polis grovt misshandlad - igen"

Till alla andra inklusive de poliser som faktiskt ÄR bra:
Peace...
Senast redigerad av Puffarn 2013-07-14 kl. 21:10.
Citera
2013-07-14, 21:09
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0llkalle
Därför att hon är kvinna, givetvis.

Jag kan tänka mig att det kan vara till en viss fördel när man vill uppnå 50/50 fördelning. Men jag hoppas att det skall till lite mer efter en dundertabbe som denna. Som t ex en beskyddare efter en liten affär med överbettet (obs ren spekulation)
Citera
2013-07-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hur ser du på den i tråden aktuella hundförarens förfaringssätt?

Jag finner det onödigt att trappa upp "våldspiralen" med en gärningsman som lugnat ner sig. Oavsett vad den gjort. Hade varit bättre avvakta nästa patrull på plats som fått "bojja" han och ta in honom till häktet. Sen åka vidare på något som en hundpratrull gör mer nytta på. Att spåra en gärningsman. Ni skall veta att det är väldigt få hundpatruller i tjänst en vanlig kväll. Och oftast räcker de inte till att gå in på alla larm som man behöver få ett spår på. Alla inbrott, smitningar, etc. I min mening är hundpatrull slöseri med resurser om de agerar ordningspolis. Du kan skicka en hund patrull som kan spåra och hitta gärningsman. Men du kommer inte kunna spåra med 5 vanliga patruller. Däremot kan 5 patruller hålla rätt bra ordning.
Citera
2013-07-14, 21:14
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Jag talar om kriminella inte yrkeskriminella. Inte riktigt samma sak. Ja du högg ju på det.

jaha så om man begår ett brott i sitt liv så ska man för alltid kunna benämnas med epitetet "kriminell"?

Fö så är piteå drägget inte dömd så du kan inte kalla han för kriminell heller, men det verkar spela mindre roll för dig då alla som inte håller dig är kriminella.

Jag är den som alltid hittills har skyddat polisens aktioner i min umgängeskrets, jag är ingen polishatare och har aldrig varit.

Förutom mot psykopatsnuten i klippet, hon måste sparkas, så är det.
Citera
2013-07-14, 21:18
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Jag finner det onödigt att trappa upp "våldspiralen" med en gärningsman som lugnat ner sig. Oavsett vad den gjort. Hade varit bättre avvakta nästa patrull på plats som fått "bojja" han och ta in honom till häktet. Sen åka vidare på något som en hundpratrull gör mer nytta på. Att spåra en gärningsman. Ni skall veta att det är väldigt få hundpatruller i tjänst en vanlig kväll. Och oftast räcker de inte till att gå in på alla larm som man behöver få ett spår på. Alla inbrott, smitningar, etc. I min mening är hundpatrull slöseri med resurser om de agerar ordningspolis. Du kan skicka en hund patrull som kan spåra och hitta gärningsman. Men du kommer inte kunna spåra med 5 vanliga patruller. Däremot kan 5 patruller hålla rätt bra ordning.

Jag hade fel ang dig, du verkar vara en balanserad och rationell människa och polis. Intressant med dina åsikter.
Citera
2013-07-14, 21:20
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Ja tjejen som sköt på bilen i flykt är ju inte frisk, men ingenting dokumenterat ialf.

Så just nu är det spekulation

Det är lagstiftningen som är sjuk. För oss laglydiga medborgare skulle det varit en ren vinst om hon träffat biltjuven i skallen. Dock skulle hon skjutit framifrån.
Citera
2013-07-14, 21:23
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Det är lagstiftningen som är sjuk. För oss laglydiga medborgare skulle det varit en ren vinst om hon träffat biltjuven i skallen. Dock skulle hon skjutit framifrån.

Så alla som begår stöld ska vi skjuta? bra ide!

Snatteri är ju stöld så vi kan inrätta gaskammare i varje ICA-butik, dom måste ju göra sitt för samhällets bästa eller hur?

Du mår nog inte mycket bättre än psykopatsnuten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in