Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 20:03
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strixi
Och du jobbar med dessa frågor? eller leker du kunnig?

Man behöver inte jobba med dessa frågor heller ens leka kunnig !

Finns inte ett fel i H-ns inlägg
Citera
2013-07-14, 20:04
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Hundförare åker solo om inte någon kollega skulle vara i en hundbil, troligen inte allt för ofta. Hunden är ingen kollega det är ett verktyg och klassas som ett arbetsverktyg dvs inte en statligt tjänsteman (polis)

Hunden räknas som en kollega !
Citera
2013-07-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
1. Håller med. Och allt fler hundförare går ifrån Malle (som tjejen har i videon) tillbaka Schäfer igen. Mallen är en jäkligt bra specialsökhund. Men inte nån vidare klass 1 skyddhund.
2. Rottweiler är kassa tjänstehundar. Ett jäkla jobb få dem tjänstbara. Har sett få Rottisar som ens kommer närheten av att kunna jobba. Dessutom är bettet inte önskvärt. Rottweiler skakar som en haj när den biter orsakar stora skador. Det man vill ha är ett tryggt fast bett och en hund som drar bakåt så busen inte kan komma åt hunden. Schäfern är exceptionellt bra på detta. Malle gör lite som Rottisar. Vill försöka skaka i bettet. Inget typ av bett jag gillar jobba med. Varken i tjänst eller träning.
3. Hundförares lämplighet prövas precis som hundar. Tyvärr går en del ändå igenom. Både hundförare och hundar. Det visar denna händelse. En riktig tjänstehund sparkar man inte. Då sitter han i låret på en. En riktig tjänstehund tar inte skit. Så där har du rätt. Ömsesidig respekt med din partner hunden.
4. Normalt går alla hundar mot arm. Många hundar går inte gärna mot andra kroppsdelar. Tex ben. Men en bra tjänstehund tar vad som "bjuds". Ingår i träningen att få hunden även att bita i ben om den inte redan kan det ifall buset sparkar. En hund som får en spark skall öka intensitet. Inte släppa.

Schäferns avel är idag mycket bättre än för typ 15 år sen. Gammal myt att den är sönderavlad. Men det är bara så att drygt 25-30% duger till tjänst. Det är bara inse fler hundar inte duger oavsett ras eller avel. Om en halv kull duger för tjänst är det mycket bra och ovanligt.

1. Egentligen borde jag säga inga kommentarer men ändå. Du verkar ha ett annorlunda språk. Jag gissar att du menar hund för personskydd när du säger skyddshund. Schäfern är alltså en väldigt bra jycke till det mesta. Men när det gäller just sök, områdesskydd med personstöd och "skyddshundar" så finns det massvis med andra hundraser som är bättre, har mer än dubbla avsökningsområdet osv.
2. I princip alla hundraser inklusive varg (också en hund) kan tränas till att bli polishundar.
3. Jag har aldrig sett en polisiär hundförare som inte varit olämplig eller annars misshandlar sina hundar.
4. Inga kommentarer.

5. Mer skitsnack än så får man nog leta efter. Se i övrigt (2.).
Citera
2013-07-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Egentligen borde jag säga inga kommentarer men ändå. Du verkar ha ett annorlunda språk. Jag gissar att du menar hund för personskydd när du säger skyddshund. Schäfern är alltså en väldigt bra jycke till det mesta. Men när det gäller just sök, områdesskydd med personstöd och "skyddshundar" så finns det massvis med andra hundraser som är bättre, har mer än dubbla avsökningsområdet osv.
2. I princip alla hundraser inklusive varg (också en hund) kan tränas till att bli polishundar.
3. Jag har aldrig sett en polisiär hundförare som inte varit olämplig eller annars misshandlar sina hundar.
4. Inga kommentarer.

5. Mer skitsnack än så får man nog leta efter. Se i övrigt (2.).

En besserwisser som vet noll om hundar. Och varg. Välkommen. Varg är extrem flockdjur och agerar helt annorlunda på egen hand som "ensamvarg" än i flock. Säker på jag sett fler hundförare än du eftersom jag är en av dem.
Citera
2013-07-14, 20:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
Hon är hundpolis i Stockholm, både hårfärgen och utseendet verkar stämma, har även tidigare begått en allvarlig överträdelse - mordförsök.

Glömde jag nämna att hon har en sjukdom, är flata, och blev nyligen dumpad av sin flatpartner mot en man?!

Do the math, Sherlock!

Hahaha! Vilken underbar slutledningsförmåga du här visar upp.

Hundpolis i Stockholm och rätt hårfärg är det enda vi andra här med säkerhet här kunnat se. Kan man tänka sig! Men se.. Kvinnor har en tendens att ändra hårfärg titt som tätt, så jag är ledsen. Det räcker inte..

Men som jag förstår det så stannar du inte där. Du verkar veta att den skjutglade polisen har en sjukdom.
Pratar du en sjukdom som bara 1 på 5800 kvinnor drabbas av då?

Är det dessutom en sjukdom som väldigt tydligt framträder i videoklippet och som inte kan blandas ihop med några andra sjukdomar som finns?

Eller är det så enkelt att den här sjukdomen står helt ensam bland alla andra sjukdomar med symptomen:

1) Starkt behag av att skjuta på flyende bilister
2) Vilja i att slå fulla människor med batong

Istället för att bara fortsätta göra samma trådinlägg gång på gång, förklara varför du VET att dessa kvinnor är en och samma kvinna?'

Och att fortsätta länka till dig själv eller någon annan i tråden som påstår detsamma, utan att de påvisar en källa på det påstådda, fattar du säkert själv inte har någon slagkraft.
Citera
2013-07-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Hunden räknas som en kollega !

Jag litar mer på min hund än ha med två-tre kollegor. Hon tvekar inte eller tänker inte utan går in pang på. Vilket ställer stora krav på mig som hundförare när hon skall få agera.
Citera
2013-07-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hahaha! Vilken underbar slutledningsförmåga du här visar upp.

Hundpolis i Stockholm och rätt hårfärg är det enda vi andra här med säkerhet här kunnat se. Kan man tänka sig! Men se.. Kvinnor har en tendens att ändra hårfärg titt som tätt, så jag är ledsen. Det räcker inte..

Men som jag förstår det så stannar du inte där. Du verkar veta att den skjutglade polisen har en sjukdom.
Pratar du en sjukdom som bara 1 på 5800 kvinnor drabbas av då?

Är det dessutom en sjukdom som väldigt tydligt framträder i videoklippet och som inte kan blandas ihop med några andra sjukdomar som finns?

Eller är det så enkelt att den här sjukdomen står helt ensam bland alla andra sjukdomar med symptomen:

1) Starkt behag av att skjuta på flyende bilister
2) Vilja i att slå fulla människor med batong

Istället för att bara fortsätta göra samma trådinlägg gång på gång, förklara varför du VET att dessa kvinnor är en och samma kvinna?'

Och att fortsätta länka till dig själv eller någon annan i tråden som påstår detsamma, utan att de påvisar en källa på det påstådda, fattar du säkert själv inte har någon slagkraft.

Oavsett. Hon har onekligen kort stubin. Från 0 till 100 på två sekunder.
Citera
2013-07-14, 20:36
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Jag litar mer på min hund än ha med två-tre kollegor. Hon tvekar inte eller tänker inte utan går in pang på. Vilket ställer stora krav på mig som hundförare när hon skall få agera.

Då är du diskvalificerad i debatten då du har ett uppenbart agenda gällande ämnet och dessutom baserat på ditt högst emotionella inlägg ang. din hund så kan jag säkert dra slutsatsen att du är en kvinna.
Citera
2013-07-14, 20:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
Får man verkligen åka ensam? Tror det är rutin att poliser alltid åker i par, mest av säkerhetsskäl. Tror aldrig att jag sett en polis helt ensam ute någonstans.

Man måste ha en riktig godtaglig anledning till att få åka ensam exempelvis en sjukdom.

Nu förstår jag att du helt och hållet missförstått det som står pdf:en. Pga. sjukdom eller annat så kan dom ibland inte patrullera två. Eller så pga. sjukdom så blir en patrull ensam och får då hänga med henne.

ja. Vad bra. Då var det där sjukdoms-frågetecknet utrett.

Då är det bara de andra sakerna kvar då. Vad är det som säger att det är en och samma kvinna..
Senast redigerad av Netherworld 2013-07-14 kl. 20:40.
Citera
2013-07-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Då är du diskvalificerad i debatten då du har ett uppenbart agenda gällande ämnet och dessutom baserat på ditt högst emotionella inlägg ang. din hund så kan jag säkert dra slutsatsen att du är en kvinna.

Fel slutsatser. Mestadels av hundens arbete är spår. väldigt lite skydd. Sällan man behöver ta ut hunden i skydd.
Citera
2013-07-14, 20:46
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
1. Och jag berättade för dig vad en kriminell är för något.

Vilket jag uppenbarligen redan visste.

Citat:
1. Men du erkänner att du är en väktare ändå. Tack.

Du fortsätter att tramsa i dina försök att tillskriva mig ett visst yrke. Jag har fortfarande inte skrivit något om min utbildning eller mitt nuvarande eller tidigare arbete.

Citat:
1. Det var inget trams, varför skulle de ta bort en polis som utan anledning hamnat på sidan ifall det verkligen var en hemsida för polisförtal?

Svaret blir detsamma som förra gången du frågade exakt samma sak. Fråga den kriminelle. Fråga inte mig, jag har inte med den webbsidan att göra.

Citat:
1. Erkänn att du inte har några argument istället.

Nej. Sluta med ditt larviga 1,2,3 och sedan 1,2,3 igen i samma kommentar.

Citat:
2. Du måste ju berätta hur det du kallar taktik för fungerar så att resten av forumet också kan förstå, eller hur?

Jag har redan beskrivit det en gång. Läs tråden.
Citera
2013-07-14, 20:48
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Och du jobbar med dessa frågor? eller leker du kunnig?

Vilka frågor syftar du på?

Om jag umgås med poliser flera dagar i veckan, ja.

Om jag sysslar med statistik som berör om de flesta problemlösningar en fredags- eller lördagskväll för en polis innefattar full/fulla människa/or? Nej. Där har vi min fantastiska slutledningsförmåga utifrån mitt yrke och min dryga 30-åriga levnadserfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in