Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Jag hade fel ang dig, du verkar vara en balanserad och rationell människa och polis. Intressant med dina åsikter.

Jag har inte sagt jag är polis. Men jag tar åt mig balanserad och rationell. Goda egenskaper som en polis borde ha.
Citera
2013-07-14, 21:26
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Jag har inte sagt jag är polis. Men jag tar åt mig balanserad och rationell. Goda egenskaper som en polis borde ha.

Ok men du verkar jobba inom säkerhetsbranchen på något sätt ialf med insikt inom hundträning.
Citera
2013-07-14, 21:28
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Men nu påstod hon inte något annat heller.

Jo.

Citat:
Det är heller inte alls oväsentligt hur många hundförare hon sett, utifrån det ni diskuterar.

Man måste se både hund och hundförare tillsammans för att kunna göra en bedömning. En hund och dess förare utgör ett ekipage. Det är den termen den som påstår sig vara mer insatt än andra borde använda sig av. Om man inte vill avslöja sin okunskap vill säga.

Det är som du nu borde inse fullständigt oväsentligt hur många hundförare man sett.
Citera
2013-07-14, 21:28
Medlem
zebbe36s avatar
Varenda kotte med lite hundvana ser ju att det är en liten ny malletik.
Hade det varit en gammal hederlig schäfer hade han inte kunnat hålla den ifrån sig så lätt som på videon. Det är riktigt pinsamt att se.
Citera
2013-07-14, 21:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
*Aj, hunden försöker bita mig*

*Jag gör det för min familj*

Man måste se det roliga i det hela också.

När han säger "jag gör det för min familj" syftar han då på att han höll fast i hunden för att undvika att hans reproduktionsorgan skulle bli uppätet kanske?

Kvicktänkt av honom i så fall..
Citera
2013-07-14, 21:32
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Jo.

Man måste se både hund och hundförare tillsammans för att kunna göra en bedömning. En hund och dess förare utgör ett ekipage. Det är den termen den som påstår sig vara mer insatt än andra borde använda sig av. Om man inte vill avslöja sin okunskap vill säga.

Det är som du nu borde inse fullständigt oväsentligt hur många hundförare man sett.
Ja ok då kan vi konstatera att det här "ekipaget"(vilken dum benämning) misslyckades i alla avseenden, samtidigt som dom orsakade kroppskada i onödan.
Citera
2013-07-14, 21:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jo.

Jo. Jag förstod det, att du var ute efter att märka ord.

Finns det någon stark anledning till att du utgår från att människan inte vet vad hon pratar om?

Förutom att du är fördomsfull och FB-skadad tidigare av troll.
Citera
2013-07-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Ja ok då kan vi konstatera att det här "ekipaget"(vilken dum benämning) misslyckades i alla avseenden, samtidigt som dom orsakade kroppskada i onödan.

Så är det. Man är ett ekipage. Och bedöms därefter i tjänstbarhetsprovet.
Citera
2013-07-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Varenda kotte med lite hundvana ser ju att det är en liten ny malletik.
Hade det varit en gammal hederlig schäfer hade han inte kunnat hålla den ifrån sig så lätt som på videon. Det är riktigt pinsamt att se.

Mallen är inte ny. Jag skulle uppskatta hundens ålder till 7 år. Plus minus något år. Säkert grym på spår då de blir bättre och bättre med åren. Men personskydd är hunden "Sushi".
Citera
2013-07-14, 21:42
Medlem
Citat:
När han säger "jag gör det för min familj" syftar han då på att han höll fast i hunden för att undvika att hans reproduktionsorgan skulle bli uppätet kanske?

Kvicktänkt av honom i så fall..

Att juvelerna skulle bli uppätna av staten - hahaha

Då är det skoj också att han säger till polisen att hunden håller på att bita honom.
Citera
2013-07-14, 21:42
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Jag har haft att göra med Czechoslovakian Wolfdog.

Holländarna pysslade med något liknande. De blandade schäfer och varg. Tror det idag är en egen ras.

Citat:
En ledare är inte en flock.

Vilket jag heller aldrig påstått. Ibland undrar jag vad det är med folk. Kan de inte läsa eller vad är det frågan om? Vad är det i ”till viss del” som är så svårt att begripa?

Citat:
Om de vore lämpliga som polishund skulle de använts i tjänst. Logiskt? Däremot är de väldigt bra blindhundar och används flitigt i bla Tyskland som blindhund.

Absolut logiskt. Dock så blir ju vissa raser populära utan anledning. Det blir så att säga mode och vissa raser används som brukshund med mer eller mindre lyckat resultat. Så även inom polisen.
Citera
2013-07-14, 21:47
Medlem
Citat:
Holländarna pysslade med något liknande. De blandade schäfer och varg. Tror det idag är en egen ras.

Vilket jag heller aldrig påstått. Ibland undrar jag vad det är med folk. Kan de inte läsa eller vad är det frågan om? Vad är det i ”till viss del” som är så svårt att begripa?

Absolut logiskt. Dock så blir ju vissa raser populära utan anledning. Det blir så att säga mode och vissa raser används som brukshund med mer eller mindre lyckat resultat. Så även inom polisen.

Polisen har en enhet som testar raser. De skiter i trender om hunden kan arbeta. De har inte råd vara kräsna om de kan öka utbudet på tjänstehundar.

Det pågår ett test med korsa Mallinois och Schäfer för tjänst. Har tyvärr inte mer info om hur det gått med det testet. Tror inte det gått så positivt då man inte hört mer om det på ett par år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in