2013-07-19, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du svarade inte på frågan vad det är för vits att ge ordern den sista gången om hon inte väntar på att den åtföljs.

Kanske för att det är så uppenbart att fyllot inte kommer att lyssna? Jag skulle själv tvivla om jag hade denna person framför mig faktiskt. När man bluddrar om att spränga gator och att provocera med " skall du testa" så verkar det inte vara en person som det går att prata med särskilt bra nej.
Citera
2013-07-19, 12:26
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LLH
Ja du verkar ju ganska smart själv

Kunde hon markera? Gjorde hon det och det hade avsedd effekt på fyllot? Kunde hon vänta på kollegorna utan att riskera att mannen flydde eller kanske ställde till mer.

INGET av detta har du en aning om så sluta och göra bort dig nu.

Om hon hade ställt hund på markering så hade inte mannen kunna göra ett skit. Gör bort mig gör jag absolut inte snarare du som gör bort dig.

Hur ska han kunna fly om hunden har en markering ? Hur tänkte du nu ?

Du verkar inte förstå hur det funkar med en hund inom skydd !

Får en stark känsla av att du jobbar inom skyddat verksamhet skyddad verkstad helt enkelt

För så tokigt som du resonerar har jag bara hört dårar göra
Citera
2013-07-19, 12:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Kanske för att det är så uppenbart att fyllot inte kommer att lyssna? Jag skulle själv tvivla om jag hade denna person framför mig faktiskt. När man bluddrar om att spränga gator och att provocera med " skall du testa" så verkar det inte vara en person som det går att prata med särskilt bra nej.

Du har fortfarande inte svarat på frågan varför hon gav ordern när hon ändå inte väntar på att den åtföljs.
Citera
2013-07-19, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Om hon hade ställt hund på markering så hade inte mannen kunna göra ett skit. Gör bort mig gör jag absolut inte snarare du som gör bort dig.

Hur ska han kunna fly om hunden har en markering ? Hur tänkte du nu ?

Du verkar inte förstå hur det funkar med en hund inom skydd !

Får en stark känsla av att du jobbar inom skyddat verksamhet skyddad verkstad helt enkelt

För så tokigt som du resonerar har jag bara hört dårar göra

jadu..killen befinner sig i stadsmiljö, gott om dörrar att ta skydd bakom tex. Men så långt tänkte du kanske inte?

Vad händer om killen har en kniv och skär upp buken/ halspulsådern på hunden? Då tror jag inte den gör så mycket nytta? Har hon skyddsvisiterat honom jämte PL19§ innan? Nej just det det vet du inte heller Det kan tom räcka med att killen får tag i en trasig glasflaska så kan han både skada hund och hundförare allvarligt.

Hur vet du att inte killen hotat med våld och vapen tidigare?

Som du resonerar gör bara riktigt, riktigt korkade rättshaverister.
Senast redigerad av LLH 2013-07-19 kl. 12:36.
Citera
2013-07-19, 12:34
Bannlyst
Citat:
Du har fortfarande inte svarat på frågan varför hon gav ordern när hon ändå inte väntar på att den åtföljs.

Jag har svarat redan, För att fyllot förmodligen inte kommer att lyssna kanske?. Det är oväsentligt. Vad som är väsentligt är om handlandet rymmes inom ramarna för PL10§, eller Brb 24 om det är ett sånt läge.
Citera
2013-07-19, 12:36
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
jadu..killen befinner sig i stadsmiljö, gott om dörrar att ta skydd bakom tex. Men så långt tänkte du kanske inte?

Vad händer om killen har en kniv och skär upp buken/ halspulsådern på hunden? Då tror jag inte den gör så mycket nytta? Har hon skyddsvisiterat honom jämte PL19§ innan? Nej just det det vet du inte heller Det kan tom räcka med att killen får tag i en trasig glasflaska så kan han både skada hund och hundförare allvarligt.

Hur många cm tror du han kan röra sig om hon hade hunden på pass ?
Citera
2013-07-19, 12:37
Bannlyst
Citat:
Hur många cm tror du han kan röra sig om hon hade hunden på pass ?

Beror på hur långt ifrån han är, hur miljön och terrängen är och UPPENBARLIGEN vet du inte ett skit om hur mkt påverkade personer fortfarande kan verka trots smärta.
Citera
2013-07-19, 12:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Du får inte glömma att han kunde slita fram en bazooka, en haubits eller en massa andra saker du kan fantisera ihop men inte alls har något stöd för. Mannen var inte våldsam under hela filmen, han stod bara lugnt och stilla och pratade men blev ändå grovt misshandlad, det finns inget försvar för det.
Citera
2013-07-19, 12:39
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Beror på hur långt ifrån han är, hur miljön och terrängen är och UPPENBARLIGEN vet du inte ett skit om hur mkt påverkade personer fortfarande kan verka trots smärta.

Hur var terrängen anser du ?

Hunden hade fällt honom om han hade varit på pass innan men nu bussade hon på hunden när hon var några dm ifrån honom. Du verkar ha noll koll när det gäller skyddshundar o du svamlar
Citera
2013-07-19, 12:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Jag har svarat redan, För att fyllot förmodligen inte kommer att lyssna kanske?. Det är oväsentligt. Vad som är väsentligt är om handlandet rymmes inom ramarna för PL10§, eller Brb 24 om det är ett sånt läge.

Men du är verklkigen korkad. Jag frågade varför hon gav honom en order om hon ändå inte väntade på att den åtföljs. Hur svårt är det att fatta den frågan som du ännu inte svarat på.

Om hon är så övertygad om att han inte kommer följa ordern kunde hon struntat i att ge den och bara pucklat på honom direkt om hon såg fog för det eller hade aggressioner som hon ville få utlopp för.
Citera
2013-07-19, 12:50
Bannlyst
Citat:
Hur var terrängen anser du ?

Hunden hade fällt honom om han hade varit på pass innan men nu bussade hon på hunden när hon var några dm ifrån honom. Du verkar ha noll koll när det gäller skyddshundar o du svamlar

Stadsmiljö, gott om skydd och skyl som sagt. Du ser tom på filmen att killen verkar trots att han har hunden på sig, så mycket för det alltså

Nej jag har inte jobbat något med hundar. Men det har nog aktuell hundförare och du kanske skall låta henne säga sin mening ang detta innan du dömer jämte dina tolkningar av lagen på samhallsnivå? Det kan finnas massor med variabler som gjorde att detta inte var möjligt, eller mindre lämpligt. Det vet varken du eller jag.

Vad som till syvende och sist räknas här är om hennes agerande är inom lagens ramar, dvs pl10§ eller Brb 24, beroende på vad för situation vi pratar om och som vi inte har klart för oss ännu. Där har faktiskt vad hon " kunnat göra" istället väldigt liten betydelse.
Senast redigerad av LLH 2013-07-19 kl. 12:54.
Citera
2013-07-19, 12:52
Bannlyst
Citat:
Men du är verklkigen korkad. Jag frågade varför hon gav honom en order om hon ändå inte väntade på att den åtföljs. Hur svårt är det att fatta den frågan som du ännu inte svarat på.

..och jag gav ett svar som bara inte kunde missförstås, ändå lyckades du. Eller så trollar du

Citat:
Om hon är så övertygad om att han inte kommer följa ordern kunde hon struntat i att ge den och bara pucklat på honom direkt om hon såg fog för det eller hade aggressioner som hon ville få utlopp för.

Eller så uppfattar hon mannen som såpass full, hotfull och osamarbetsvillig att hon måste agera direkt. Det vet inte du, det vet inte jag, sånt får utredningen visa. Åter igen så finns RB 23:18 av en ANLEDNING.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in