Citat:
Ursprungligen postat av
Oddball
Det var faktiskt inte så tokigt! De hade kvar de lutande skåpen i köket, på så sätt kan man identifiera ungefär när huset är byggt. Men det kändes ljust och fräscht så jag skulle nog kunna tänka mig det huset. Vinden var grym!
Byggt 1944 enligt annonsen, vilket stämmer med kommentarerna i länken i mitt eget inlägg som jag citerar, där det här verkar vara bland de sista husen som byggdes i området. Det är väldigt ovanligt i det området att vinden inte redan inretts. Det enda jag irriterat mig på hade nog varit att gå ner i källaren för att duscha, men så var det ju i de här husen ursprungligen, så det är väl så det "ska" vara.
Det är ju rätt ovanligt att se så här små hus nuförtiden. Man bygger ju inte den här typen av friliggande hus med stora trädgårdar längre. Antagligen var väl tanken med den stora tomten att folk skulle nyttoodla i den?
Däremot stör jag mig lite på att annonsen kallar läget "precis utanför centrumgränsen"... I verkligheten ligger det precis öster om E22, medan centrumgränsen går någon kilometer längre västerut...