2013-10-29, 22:16
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Att det kan få konsekvenser att vara skeptiker är iaf uppenbart.

http://www.webcitation.org/6KgpjSTNE

Ännu en "lista" av Börje Peratt där privata människor hängs ut.
Allt som krävs för att hamna på en sådan lista är att följa Gesus på Facebook.

Och detta är ordförande i Humanism och Kunskap.

Ljus och kärlek.

/Lee.

Och ja....jag är med på listan.
Vilket ärkesvin Börje Peratt är. Många personer på den listan som jag känner och de är nog rätt stolta att vara hatade av den djäveln men det vet ju inte han och han hängde inte ut dem för att vara snäll, tvärt om. Detta alltså efter att inte gjort mer än att följa Gesus på Facebook, helt djävla otroligt!
Citera
2013-10-29, 22:18
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vilket ärkesvin Börje Peratt är. Många personer på den listan som jag känner och de är nog rätt stolta att vara hatade av den djäveln men det vet ju inte han och han hängde inte ut dem för att vara snäll, tvärt om. Detta alltså efter att inte gjort mer än att följa Gesus på Facebook, helt djävla otroligt!

Yes, det räcker med att trycka på en like-knapp.
Citera
2013-10-29, 22:26
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Yes, det räcker med att trycka på en like-knapp.
Jag kan inte minnas att vi i skeptikerrörelsen, t ex VoF har hängt ut folk på så lösa premisser. Har vi det? Visst exponerar vi bedragare och lögnare som Börje Peratt, Terry Evans och andra som livnär sig på att lura folk men någon lista på vanliga människor som bara gått på någon seans hos Evans eller gillat honom på Facebook har jag då aldrig sett och det vore självfallet oss totalt främmande att göra någon sådan lista.
Citera
2013-10-29, 22:56
Medlem
Yatsys avatar
Jag tänker lägga ner min röst att ifrågasätta påstådda medium i fortsättningen.Min röst är borta.
Jag låter houdi o hans grymma gäng och delar av woo woos och VoF sköta allt det där i fortsättningen.
Citera
2013-10-29, 23:45
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag kan inte minnas att vi i skeptikerrörelsen, t ex VoF har hängt ut folk på så lösa premisser. Har vi det? Visst exponerar vi bedragare och lögnare som Börje Peratt, Terry Evans och andra som livnär sig på att lura folk men någon lista på vanliga människor som bara gått på någon seans hos Evans eller gillat honom på Facebook har jag då aldrig sett och det vore självfallet oss totalt främmande att göra någon sådan lista.

Sasserperatt och co anklagar konstant Gesus och hans vänner för att hota, skrämma och försöka tysta sina "motståndare". Som du säger finns inte detta dokumenterat och det är enbart ett patetiskt försök till att förminska oliktänkande.

Sasserperatt är de ENDA som har begått sådana handlingar.
Ringa arbetsgivare....hänga ut folk......check.
Citera
2013-10-30, 15:44
Medlem
Litenklens avatar
Har DU problem med en tråd på VoF:s forum så ta kontakt med VoF...
Citera
2013-10-30, 16:25
Medlem
Skunkjobb

Jag försökte bara svara på din fråga från 22:26 igår(Du har själv skrivit att du är medlem i VoF).Du skrev :

Citat:
Jag kan inte minnas att vi i skeptikerrörelsen, t ex VoF har hängt ut folk på så lösa premisser. Har vi det?

Om man läser VoF-tråden jag länkade till, så verkar det precis som ni(voffare) "hängt ut folk på lösa premisser". http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=16&t=12914

Citat:
Hur är det med minnet? Har ni några vetenskapliga undersökningar som visar att de på den här listan förtjänar beteckningen pseudovetare?

http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=16&t=12914

Eller räcker er TRO, för att ni skall anse något som vetenskapligt sant?
Citera
2013-10-30, 17:12
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleSchewen
Skunkjobb

Jag försökte bara svara på din fråga från 22:26 igår(Du har själv skrivit att du är medlem i VoF).Du skrev :

Om man läser VoF-tråden jag länkade till, så verkar det precis som ni(voffare) "hängt ut folk på lösa premisser". http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=16&t=12914

då tycker jag också att du ska länka till, hoppas jag, sidan 2 http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=...8c124&start=15 där moderatorerna på det forumet uttrycker stark tvekan till det som diskuteras för att det kan drabba oskyldiga och att göra rättelser skulle ta mycken kraft.
Senast redigerad av kjellkritisk 2013-10-30 kl. 17:20.
Citera
2013-10-30, 19:54
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Skunkjobb

Jo du din oärlige djävel. Varför klippte du mitt citat som du gjorde? Tror du inte folk ser vad jag skrev så sent som igår? Du missade att citera detta från mitt inlägg: Visst exponerar vi bedragare och lögnare som Börje Peratt, Terry Evans och andra som livnär sig på att lura folk men någon lista på vanliga människor som bara gått på någon seans hos Evans eller gillat honom på Facebook har jag då aldrig sett och det vore självfallet oss totalt främmande att göra någon sådan lista.

Ser du vad jag skrev ditt lögnsprutande blindstyre? Va? Gör du det?

Då går vi till länken som du trodde skulle ge dig stöd i ditt förtal och läser vad den listan handlar om. Vi läser den allra första djävla meningen i tråden, min understrykning:
Citat:
Ursprungligen postat av mattias73, trådstartare i den aktuella tråden i VoF-forumet
Tänkte att vi i syd kunde inventera området vad det gäller pseudovetare ("woo-woos") som tjänar pengar på sin verksamhet.
Ser du skillnaden Calle? "Som tjänar pengar på sin verksamhet"!!!!!! Det är inte samma som att hänga ut alla som varit inne på någons Facebooksida. Idiot
Citera
2013-10-30, 20:12
Medlem
Kjellkritisk

Tittar man på trådens sista sida, så klagar VoF styrelse medlemmen Per Edman att det inte finns motiveringar till varför alla är med, men någon tvekan till listan uttrycker han inte.

Jämför man med Peratts lista, så tar den väl bara upp folk. som på facebook uttryckt att de gillar Gesus Petterson(Vem nu det är?) Det är väl inte fel, att de som är på listan verkligen gillar denne GP.

Så vof listan är nog värre eftersom vof påstår att det är en lista på pseudovetare, vilket säkert inte alla på listan håller med om att de är,medans Peratts lista bara tar upp de som SJÄLVA uttryckt att de gillar GP.

Själv är jag anhängare av demokrati, och därför är jag djupt misstänksam mot de som gör listor på folk de inte gillar,eller folk vars åsikter de inte gillar. Tack för mig i denna fråga.

PS Det ovanstående skrev jag innan skunkjobb skrev inlägget ovan. Jag skrev när han skrev det tidigare inlägget, så den som ville skulle veta var hen skulle hitta inlägget. Jag citerade inte hela inlägget, utan den delen som var relevant. Alltså här var vad jag skrev:

Citat:
Skunkjobb

Citat:
Jag kan inte minnas att vi i skeptikerrörelsen, t ex VoF har hängt ut folk på så lösa premisser. Har vi det?

Citat:
Hur är det med minnet? Har ni några vetenskapliga undersökningar som visar att de på den här listan förtjänar beteckningen pseudovetare?

http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=16&t=12914

Eller räcker er TRO, för att ni skall anse något som vetenskapligt sant?

PS PS WOO-WOO är ett skällsord som ni inom sekten använder, men som inte används av andra(Det syftar väl till att hålla ihop er lilla flock)Pseudovetare kan förstås, men er lista visar ni har problem med definitionen eftersom ni tar med religiösa, vilka inte ger sig ut för att vara vetenskapliga, utan just religiösa, och föjaktligen inte är pseudovetare.
Senast redigerad av CalleSchewen 2013-10-30 kl. 20:38.
Citera
2013-10-30, 20:54
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Jämför man med Peratts lista, så tar den väl bara upp folk. som på facebook uttryckt att de gillar Gesus Petterson(Vem nu det är?) Det är väl inte fel, att de som är på listan verkligen gillar denne GP.
Nu är det ju faktiskt som såå, att Peratt hävdar (skriver) att de på listan stödjer en stalker och näthuligan!!!

Peratt skriver inte - som du försöker ge sken av - att dessa personer "gillar Gesus Pettersson", (vilken varken är stalker eller näthuligan).

Att i sitt krig mot skeptikerrörelsen, använda lögner som vapen, är inte speciellt smart...
Citera
2013-10-30, 21:31
Medlem
Citat:
Kjellkritisk

Tittar man på trådens sista sida, så klagar VoF styrelse medlemmen Per Edman att det inte finns motiveringar till varför alla är med, men någon tvekan till listan uttrycker han inte.

Så vof listan är nog värre eftersom vof påstår att det är en lista på pseudovetare, vilket säkert inte alla på listan håller med om att de är,medans Peratts lista bara tar upp de som SJÄLVA uttryckt att de gillar GP.

Själv är jag anhängare av demokrati, och därför är jag djupt misstänksam mot de som gör listor på folk de inte gillar,eller folk vars åsikter de inte gillar. Tack för mig i denna fråga.

PS Det ovanstående skrev jag innan skunkjobb skrev inlägget ovan. Jag skrev när han skrev det tidigare inlägget, så den som ville skulle veta var hen skulle hitta inlägget. Jag citerade inte hela inlägget, utan den delen som var relevant. Alltså här var vad jag skrev:

PS PS WOO-WOO är ett skällsord som ni inom sekten använder, men som inte används av andra(Det syftar väl till att hålla ihop er lilla flock)Pseudovetare kan förstås, men er lista visar ni har problem med definitionen eftersom ni tar med religiösa, vilka inte ger sig ut för att vara vetenskapliga, utan just religiösa, och föjaktligen inte är pseudovetare.

Jag och många med mig tillhör ej någon organisation men vi kallar er WOO-WOO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in