Kjellkritisk
Tittar man på trådens sista sida, så klagar VoF styrelse medlemmen Per Edman att det inte finns motiveringar till varför alla är med, men någon tvekan till listan uttrycker han inte.
Jämför man med Peratts lista, så tar den väl bara upp folk. som på facebook uttryckt att de gillar Gesus Petterson(Vem nu det är?) Det är väl inte fel, att de som är på listan verkligen gillar denne GP.
Så vof listan är nog värre eftersom vof påstår att det är en lista på pseudovetare, vilket säkert inte alla på listan håller med om att de är,medans Peratts lista bara tar upp de som SJÄLVA uttryckt att de gillar GP.
Själv är jag anhängare av demokrati, och därför är jag djupt misstänksam mot de som gör listor på folk de inte gillar,eller folk vars åsikter de inte gillar. Tack för mig i denna fråga.
PS Det ovanstående skrev jag innan skunkjobb skrev inlägget ovan. Jag skrev när han skrev det tidigare inlägget, så den som ville skulle veta var hen skulle hitta inlägget. Jag citerade inte hela inlägget, utan den delen som var relevant. Alltså här var vad jag skrev:
Citat:
Skunkjobb
Jag försökte bara svara på din fråga från 22:26 igår(Du har själv skrivit att du är medlem i VoF).Du skrev :
Citat:
Jag kan inte minnas att vi i skeptikerrörelsen, t ex VoF har hängt ut folk på så lösa premisser. Har vi det?
Om man läser VoF-tråden jag länkade till, så verkar det precis som ni(voffare) "hängt ut folk på lösa premisser".
http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=16&t=12914
Citat:
Hur är det med minnet? Har ni några vetenskapliga undersökningar som visar att de på den här listan förtjänar beteckningen pseudovetare?
http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=16&t=12914
Eller räcker er TRO, för att ni skall anse något som vetenskapligt sant?
PS PS WOO-WOO är ett skällsord som ni inom sekten använder, men som inte används av andra(Det syftar väl till att hålla ihop er lilla flock)Pseudovetare kan förstås, men er lista visar ni har problem med definitionen eftersom ni tar med religiösa, vilka inte ger sig ut för att vara vetenskapliga, utan just religiösa, och föjaktligen inte är pseudovetare.