Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-07, 13:47
Medlem
Kanske lite newb fråga, kanske står svar någonstans.

Men går den att använda i småland området? Jönköpin etc.
Citera
2013-11-07, 13:49
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fact
Kanske lite newb fråga, kanske står svar någonstans.

Men går den att använda i småland området? Jönköpin etc.

Nej, det är för Uppsala och SL/Stockholmstrakten endast och jag har inga större planer på att implementera några andra såvida det inte trillar in massvis med information samt riktiga biljett så jag har något att gå på.
Citera
2013-11-07, 14:48
Medlem
Dprests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Det kan du förmodligen göra, men de kan bli kinkiga och undra varför du köpte biljetten nyss och inte innan du klev på bussen samt fundera på hur du blev genomsläppt. Åker du tunnelbana/tåg så kan du nog köpa en riktig biljett så fort du ser kontrollanterna och undrar de vart du gick på så kan du chansa och säga samma station/hållplats som de gick på. Var det bara kontrollanterna som gick på vid just den stationen så blir det däremot knepigare att påstå att du gick vid samma station som de.

Synnerligen bra poäng!

Om man skulle ställa om klockan, skulle man få en annan tidpunkt på smset då?

Alternativt kan man editera sitt riktiga sms med "SMS-Editor" och sen skylla på ens klocka går fel om dom verkligen skulle pusha angående tiden..?
Citera
2013-11-07, 15:29
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dprest
Synnerligen bra poäng!
Om man skulle ställa om klockan, skulle man få en annan tidpunkt på smset då?
Ja, där det står ankomsttid i din telefons system.
Citat:
Alternativt kan man editera sitt riktiga sms med "SMS-Editor" och sen skylla på ens klocka går fel om dom verkligen skulle pusha angående tiden..?
De ser ju i sin smartphone som kollar mot databsen när biljetten är köpt och giltig till.
Senast redigerad av JohnRim 2013-11-07 kl. 15:32.
Citera
2013-11-07, 16:21
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Tiden för ett SMS skickas med SMS'et, man använder inte terminalens klocka.
Citera
2013-11-07, 19:23
Medlem
Essylias avatar
Som JohnRim skrev, de ser tiden du skickade sms:et i sin telefon då den kollar mot "databasen", så att ändra tiden manuellt skulle inte hjälpa.
Citera
2013-11-07, 22:32
Medlem
Dprests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Tiden för ett SMS skickas med SMS'et, man använder inte terminalens klocka.

Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Som JohnRim skrev, de ser tiden du skickade sms:et i sin telefon då den kollar mot "databasen", så att ändra tiden manuellt skulle inte hjälpa.

Må så vara men vad ska de säga? Jag menar i slutändan står kontrollanten där med en giltig biljett, fine att tiden inte stämmer med några minuter men hur långt kommer de tjafsa om det?

Inte lika jobbigt som att inte visa upp nåt alls kanske?

"Tiden stämmer inte"

"öhh..?"

"Tiden stämmer inte den här sms-biljetten skickade du nyss"

"ööh..? va?"

"Den här sms-biljetten äre nå lurt mé, du skicka den nyss jö"

"ööh, är den inte giltig?"

"joo... meen, aja..."

Nä vad vet jag
Citera
2013-11-07, 23:45
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Må så vara men vad ska de säga? Jag menar i slutändan står kontrollanten där med en giltig biljett, fine att tiden inte stämmer med några minuter men hur långt kommer de tjafsa om det?

Väldigt länge, iallafall Västtrafik.

Vid större razzior har de ju till och med stoppat utskicken av SMS-biljetter tillfälligt i några minuter.
Citera
2013-11-07, 23:55
Medlem
Fetknas! Dom har installerat smsläsare på spärrarna i bergshamra centrum. Killen i kuren imorse hänvisade mig till kortläsarna.

Funkat på andra ställen i stan idag verkar det som. Men vad är det som händer? Har SL installerat smsläsare på andra stationer? Är bergshamra bara början?
Citera
2013-11-09, 12:20
Medlem
Hört att fler stationer skall ha smsläsare, men vilka vet jag inte då jag sällan åker tunnelbana.

Hoppas appen kommer fungera med 4.4.
Citera
2013-11-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilfrukt
Hört att fler stationer skall ha smsläsare, men vilka vet jag inte då jag sällan åker tunnelbana.

Hoppas appen kommer fungera med 4.4.

Funkar tyvärr inte med android 4.4 märkte ja nu.. Missa nästan bolaget pga de nu blir de hem å slänga in 4.3 igen
Citera
2013-11-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevaan
Funkar inte (inte så konstigt ) på 4.4. http://developer.android.com/about/v...d-4.4.html#SMS

Kan du förklara varför de inte funkar med 4.4? Ja blev inte klokare av länken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in