Flashback bygger pepparkakshus!
2013-12-16, 20:34
Medlem
Skumgummis avatar
Uno träffar på en gammal bekant spola fram till 41:30 Jämfört med Uno har han inte åldrats särskilt mycket

http://www.oppetarkiv.se/video/16511...itt-288-av-318
Citera
2013-12-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Har inte läst dem. Kan du ge nåt exempel på hur han är lik?

Hela hans uppenbarelse, särskilt den totala bristen på social kompetens.
Citera
2013-12-27, 09:56
Medlem
mephedrons avatar
Den värsta karaktären måste väl ändå vara den där "FN". Fyfan vad jag hatade honom,skönt att han slutade på behandlingshemmet.
Tråkig och intetsägande, hänsynslös och svag.

Riktigt roligt var det när Uno degraderades till sjuårsåldern av en hypnositör
Helt otroligt att han får behålla jobbet.
När han jobbade i kallskänken, visst ok.
Men en intendent som springer runt och leker med tamagotchis, bygger kojor och flamsar runt med sekter

Håller med tidigare skribent om att Tonys och Ankis "problem" var riktigt tråkiga att se på.
Hatar också den där Anki, usel skådis

Citat:
Ursprungligen postat av Give-Em-All
Jag har en request:

Vilket avsnitt är det Gustav Sjögren lackar ur och avslutar allt med att skrika "SÅ SANT SOM JAG HETER GUSTAV SJÖGREN!!"

??

MVH Henrik
Lite sent svar kanske men är rätt säker på det är avsnitt 208, när han skäller ut Vera Bengtsson.
Citera
2013-12-27, 13:14
Medlem
McCarthy01s avatar
Rederiet var ju egentligen ett stort skämt, Vilken rederifirma hade egentligen kunnat gå runt med så korkade, enfaldiga och egensinniga människor i personalen?

Uno var väl skräckexemplet, tror inte en enda företagare/ chef med förnuftet och förståndet i behåll hade fått för sig att anställa en sån uppenbar knäppgök som honom. Samtidigt var han ju lite av seriens behållning.

För att inte tala om Georg Lager, en alkoholiserad gubbe med pedofiltendenser som nästan alltid var full på jobbet. En mer patetisk skådespelarinsats har jag sällan skådat.

Eller Totte, en knarkare som blev beskyddad av sin råbarkade syster och tillika säkerhetschef Vera Bengtsson, oavsett vilket jävelskap han ställde till med. Hade aldrig kunnat gå till på det sättet IRL.

Men den värsta karaktären var nog Micki, en bögstereotyp som ju snarare bidrog till att öka föraktet mot homosexuella än att mildra det. Så fjantiga och fjolliga människor finns fan inte! Christer Lindarw är väl den enda som kommer i närheten.

Eller Tony, en stor klant som inte klarade att behålla ens det enklaste jobbet, som ständigt hamnade i trassel och dessutom mjölkade sin gamla farsa på pengar i tid och otid, samtidigt som han allmänt betedde sig som en skitstövel och trodde han var någon kvinnotjusare.

De enda karaktärerna jag egentligen hade behållning av var Carl, som var smart och hade en räv bakom varje öra, Och Viktor Remmer, som spelade i ännu högre divisioner och var smart som fan, samt Reidar, en gammal konservativ gubbe som satte hederlighet och upprikrighet i första rummet, en företagare av den gamla skolan.

Resten var ju mest losers.
Citera
2013-12-27, 23:03
Medlem
[quote=McCarthy01|46762737]

Uno var väl skräckexemplet, tror inte en enda företagare/ chef med förnuftet och förståndet i behåll hade fått för sig att anställa en sån uppenbar knäppgök som honom. Samtidigt var han ju lite av seriens behållning.

-Just det som gjør det charmigt , det absurda

För att inte tala om Georg Lager, en alkoholiserad gubbe med pedofiltendenser som nästan alltid var full på jobbet. En mer patetisk skådespelarinsats har jag sällan skådat.

-Lager va en av dom besta kaptenen imo.

Eller Totte, en knarkare som blev beskyddad av sin råbarkade syster och tillika säkerhetschef Vera Bengtsson, oavsett vilket jävelskap han ställde till med. Hade aldrig kunnat gå till på det sättet IRL.

-Suspension of disbelief får man vel seja......blod e tjockare en vatten och hon vill hjelpa sin bror

Men den värsta karaktären var nog Micki, en bögstereotyp som ju snarare bidrog till att öka föraktet mot homosexuella än att mildra det. Så fjantiga och fjolliga människor finns fan inte!

-Det tror jag nog det finns faktisk.

Eller Tony, en stor klant som inte klarade att behålla ens det enklaste jobbet, som ständigt hamnade i trassel och dessutom mjölkade sin gamla farsa på pengar i tid och otid, samtidigt som han allmänt betedde sig som en skitstövel och trodde han var någon kvinnotjusare.

-Tony va inget helgon men inte helt rutten heller......va då , "trodde"......han va ju Frejas egen James Bond ju

.
Senast redigerad av cross dresser 2013-12-27 kl. 23:06.
Citera
2013-12-30, 16:48
Medlem
I vilket avsnitt och säsong glömmer Rebecca D,att hämta sin son på hans skola? Och sonen försöker då rymma hem till Franrike
Citera
2014-01-07, 06:37
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
Hoppas denna kan hållas utan att bli låst eller "utanför"..

Själv älskade jag denna serie, dock bara 8 år då jag såg den första gången 98 men jag fastnade DIREKT! Och fortfarande tillhör den av mina favoriter (min enda favorit tillockmed..)

Mina favoriterkaraktärer: (1-5)
1. Nicolaj Remlund (Alexandra till Nicolaj: - Jag vill veta om du tänker säga "ja eller nej" Nicolaj: - "jag eller nej.")
2. "Totte" (Veras knarkande lillebror) Var faktiskt lite småkåt i honom också ;P
3. Jussi Tola (Fick reda på honom senare när jag tittade på reprisen sen, men har är grym!)Småkåt även där somsagt..
4. Gustav Sjögren ;D
5. Uno kronkvist (Ska alltid klaga på massa sjukdomar och att ingen tar honom på allvar

Och hatkarakt.
1. Tony Sjögren (Otrogen men ska även skylla på andra..tyckte dock synd om honom när han blev förlamad.)
2. Bella ("The bitch" passar henne perfekt.
3. Karin Bergström (ond tvillingsyster till Anna) Äcklig var ordet!

Vilka/vem var era favorit/hatkaraktärer?
Skönaste citaten..?
You tell me...

..vi diskuterar REDERIET här därmed VADSOMHELST bara det står och innehåller just REDERIET

"Frejas Kapten gillar kvinnoben
men bara om de är feta och tillhör Margareta"

Favoriter:

1. VIGGO! Helt klart den bästa.
2. Carl, helt underbar
3. Jeanette Wester pga att jag känner igen så mkt av mig själv i henne
Delad fjärdeplats:
Jussi, Georg, Nikolaj, Katarina Remmer, Pehr Silver, den verklige Peter Henson (asskön), Malte med alla djuren

HATOBJEKT:

Joe Gardner (hatade honom långt innan det ens framkommit att han var fake, en riktig fjant!)
"FN"
Anki och Jonas
Karin
Bella
Jesper Haglund
Och givetvis feministfittan Andrea Melin som bara struttar runt och spelar viktig...

Buhu att sista säsongen inte finns på Öppet Arkiv, är på avsnitt 301 nu.

Skönaste citaten:
"HOR OCH SNUSK!"
Malte om sin orm "Knut är världens snällaste. Han är ju lite giftig bara men det kan ju inte han hjälpa..."
Joker i luciasången: "Håkan har ryyymmt....."
Senast redigerad av mephedron 2014-01-07 kl. 07:24.
Citera
2014-01-07, 07:06
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Färjan som man gjorde vissa scener på, "Freja" ligger nu på botten i Medelhavet efter att den sjönk för några år sedan. Lite ironiskt med tanke på att båten började brinna i serien.

Rederiet var bra, men på slutet ballade det ur fullständigt.

Minns ni förresten den där ryska restaurangen som den där snubben (vad hette han nu...?) drev på båten. Troligt att den hade funkat i verkligheten.
Ja dels den men även ett jävla KONSTGALLERI som ju fanns ett tag på båten.
Vemfan köper tavlor för 22k stycket på en finlandsfärja...?
Citera
2014-01-07, 08:47
Medlem
mephedrons avatar
Vad har Rederiet lärt er?

Rederiet har lärt mig att...

...om man av läkare får diagnosen "för evigt förlamad" kan man inom några månader ändå gå igen
(Carl, Tony och ungen Jonas)
...om man blir skjuten i huvudet överlever man med endast ett litet bandage som komplikation
(Reidar)
Citera
2014-01-09, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Vad har Rederiet lärt er?

Rederiet har lärt mig att...

...om man av läkare får diagnosen "för evigt förlamad" kan man inom några månader ändå gå igen
(Carl, Tony och ungen Jonas)
...om man blir skjuten i huvudet överlever man med endast ett litet bandage som komplikation
(Reidar)

Och att man överlever när man hoppar från Flinlandsfärja MITT UTE PÅ HAVET när inte land syns. (Nikolaj)
Citera
2014-01-09, 08:13
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noname92
Och att man överlever när man hoppar från Flinlandsfärja MITT UTE PÅ HAVET när inte land syns. (Nikolaj)
Haha ja visst ja! Sjukt orealistiskt!
Har sett klart serien nu så började se från avsnitt 1 igen
Och kom då på att jag glömt nämna ett hatobjekt: THOMAS!
Herregud, vuxna Karln (han måste väl vara minst 16?) som sitter och lipar över att hans pappa är otrogen... Min farsa är också otrogen men eftersom jag är vuxen tycker jag det är hans sak och lägger mig i inte i...
Sen är dessutom otrogen själv med den där äckliga KK i ett senare avsnitt

Älskar avsnitten när Yngve kastar folk överbord
Som sagt ser mkt av mig sj i Jeanette Wester, hon och Carl är ett perfekt par, som han är i början är han också den typen av kille jag skulle gilla (cynisk och dekadent knarkare )
Senast redigerad av mephedron 2014-01-09 kl. 09:06.
Citera
2014-01-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Haha ja visst ja! Sjukt orealistiskt!
Har sett klart serien nu så började se från avsnitt 1 igen
Och kom då på att jag glömt nämna ett hatobjekt: THOMAS!
Herregud, vuxna Karln (han måste väl vara minst 16?) som sitter och lipar över att hans pappa är otrogen... Min farsa är också otrogen men eftersom jag är vuxen tycker jag det är hans sak och lägger mig i inte i...
Sen är dessutom otrogen själv med den där äckliga KK i ett senare avsnitt

Älskar avsnitten när Yngve kastar folk överbord
Som sagt ser mkt av mig sj i Jeanette Wester, hon och Carl är ett perfekt par, som han är i början är han också den typen av kille jag skulle gilla (cynisk och dekadent knarkare )

Glömde skriva att kapten Bergström även överlevde när hennes tvillingsyster slängde henne överbord den där natten i avsnitt 308, höhö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in