Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-10, 19:44
Medlem
Jafan89s avatar
Nja det kan betyda många saker, allt ifrån att han försöker få dig i läge för att knulla med dig, till att han tycker det är underhållande att flörta till att han bara har den typn av humor.

Det är inte så överdrivet lätt att säga exakt vad det är om man inte är där eller känner mannen ifråga.
Citera
2014-01-10, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandma-Yetta
Hahahahaha jag tror vi ska ta ner tassarna på jorden nu.

Vi står så stadigt på jorden som man kan
Det är sant. Det kanske sägs med glimten i ögat, det kanske sägs med ett leende. Men i hans bakhuvud tänker han "Grrr, dat ass.. yum".

Han försöker i princip få dig att tänka snuskiga tankar.
Senast redigerad av therefore 2014-01-10 kl. 19:52.
Citera
2014-01-10, 19:53
Medlem
Zidonias avatar
För mig låter det mer som gubbiga skämt.Man kan tro att du jobbar på ett bygge med den jargongen på arbetsplatsen. How ever verkar du ha tillräckligt mycket skinn på näsan för att hålla gubbarna på plats.
Citera
2014-01-10, 20:13
Medlem
Det där typiska gubbskämt, sånt brukar finnas på typ byggen eller industrier eller andra arbetsplatser där det bara finns män. Kommer ihåg en industri jag jobbade på, då jobbade jag med 45 årig man. När han skulle stoppa in skruven i en mutter eller stoppa in något annat i något (nä inte de där), då sa han alltid till mig:

""mitt namn" nu ska den i hålet" eller typ "hitta du inte hålet". Ja asså, ni fattar. Det var även andra skämt i andra situationer. Efter en tid tröttnar man och vill bara att han skulle hålla käft.

De var kul de första 3 gångerna men sen blev man bara trött på han och hade på skyddslurarna hela dan istället.

Nu jobba han inte med några kvinnor så jag vet inte riktigt hur han hade betet sig då.

Men fan TS, bara spela med, de hade jag velat om jag sagt de till en kvinna varje dag. Om han försöker knulla dig eller nåt så kan du ju bara snacka med chefen. Men sålunda det bara är verbala fulingar så är det ju lugnt.
Senast redigerad av mommy123 2014-01-10 kl. 20:17.
Citera
2014-01-10, 20:44
Medlem
M-O-J-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxzx
Inte för att generalisera, men när jag jobbade inom bygg-branschen så är det du beskriver en så kallad "Stereotyp".

Precis. Jag instämmer till hundra procent efter min egen erfarenhet inom byggen och liknande mansdominerade arbetsplatser. Nu vet jag ju inte vad du jobbar på för ställe men det låter onekligen som om din arbetskamrat är en gammal byggräv.

Det är inget mer än en väldigt grabbig jargong och ett sätt att fördriva tiden som automatiskt verkar uppstå när en flock män spenderar 8+ timmar om dagen med varandra fem dagar i veckan. Har förövrigt funderat på hur ovan nämnda beteende uppfattas av er brudar, kul att höra att alla inte blir helt förskräckta av det.
Citera
2014-01-10, 22:03
Medlem
Grandma-Yettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ja tycker nästan lite synd om dig. Mannen vill ligga.
Jag tror snittet för hur stor del av den kvinnliga befolkningen som är liggbara för killar är 30 % För vissa män är siffran väldigt mycket högre. Att han håller på så där med dig är ju för att du tillåter det.

Du är kanske inte så van vid öppet flörtande, men det är en del av jargongen bland vissa män. Han sexflirtar med dig. Ja han vill ligga, och han skulle väl antagligen göra det om risken att frun inte kom på honom.

Sedan om det är så smart att skita där man äter är ju en annan fråga.

Ja tillåter vette fan. Men han smyger in snusk huxflux.

Det bara kommer kabooom.
Citera
2014-01-10, 23:00
Medlem
Grandma-Yettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Nja det kan betyda många saker, allt ifrån att han försöker få dig i läge för att knulla med dig, till att han tycker det är underhållande att flörta till att han bara har den typn av humor.

Det är inte så överdrivet lätt att säga exakt vad det är om man inte är där eller känner mannen ifråga.

jag tror bara han har det tråkigt. XD

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vi står så stadigt på jorden som man kan
Det är sant. Det kanske sägs med glimten i ögat, det kanske sägs med ett leende. Men i hans bakhuvud tänker han "Grrr, dat ass.. yum".

Han försöker i princip få dig att tänka snuskiga tankar.

Hahahahahaha kanske det kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av Zidonia
För mig låter det mer som gubbiga skämt.Man kan tro att du jobbar på ett bygge med den jargongen på arbetsplatsen. How ever verkar du ha tillräckligt mycket skinn på näsan för att hålla gubbarna på plats.

Ne bygge är det då inte. Jag kan ju säga att jag skrattar åt snusket vederbörande säger. Så jag lär ju leva lääänge. XD

Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Det där typiska gubbskämt, sånt brukar finnas på typ byggen eller industrier eller andra arbetsplatser där det bara finns män. Kommer ihåg en industri jag jobbade på, då jobbade jag med 45 årig man. När han skulle stoppa in skruven i en mutter eller stoppa in något annat i något (nä inte de där), då sa han alltid till mig:

""mitt namn" nu ska den i hålet" eller typ "hitta du inte hålet". Ja asså, ni fattar. Det var även andra skämt i andra situationer. Efter en tid tröttnar man och vill bara att han skulle hålla käft.

De var kul de första 3 gångerna men sen blev man bara trött på han och hade på skyddslurarna hela dan istället.

Nu jobba han inte med några kvinnor så jag vet inte riktigt hur han hade betet sig då.

Men fan TS, bara spela med, de hade jag velat om jag sagt de till en kvinna varje dag. Om han försöker knulla dig eller nåt så kan du ju bara snacka med chefen. Men sålunda det bara är verbala fulingar så är det ju lugnt.

Det är alltid bara verbalt. Mycket snack och iiiingen verkstad.

Citat:
Ursprungligen postat av M-O-J-O
Precis. Jag instämmer till hundra procent efter min egen erfarenhet inom byggen och liknande mansdominerade arbetsplatser. Nu vet jag ju inte vad du jobbar på för ställe men det låter onekligen som om din arbetskamrat är en gammal byggräv.

Det är inget mer än en väldigt grabbig jargong och ett sätt att fördriva tiden som automatiskt verkar uppstå när en flock män spenderar 8+ timmar om dagen med varandra fem dagar i veckan. Har förövrigt funderat på hur ovan nämnda beteende uppfattas av er brudar, kul att höra att alla inte blir helt förskräckta av det.

Jag tycker det är kul men jag har bara funderat om det finns en baktanke mest.
Citera
2014-01-10, 23:24
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Jag jobbar med två äldre herrar som är skojfriska och härliga.
Det är aldrig en stund som är tråkig med dessa två.

Men har funderat på den yngre av dessa herrar och dennes skämt.

Han är ganska fräck i sina skämt. Det är mycket: Ska du ha hjälp att duscha?
Du, jag tror jag har en tumör på armen. Kan du känna?*spänner armen* Ne det var ju bara min biceps.

Han är ändå en man närmare 50 och gift. Söker har bekräftelse för att man är ung och kvinna eller vad tror ni?

Jag kan säga att jag tar absolut inte illa upp för hur han låter. Men jag tycker bara att det är konstigt på ett vis.
Vad säger ni?

skön snubbe
han söker inte bekräftelse, han har varit sån i hela sit liv. män är män, inget djupt med det.
Citera
2014-01-10, 23:28
Medlem
Grandma-Yettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
skön snubbe
han söker inte bekräftelse, han har varit sån i hela sit liv. män är män, inget djupt med det.

Han är en skön snubbe och lite kaxig. XD
Citera
2014-01-10, 23:35
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Han är en skön snubbe och lite kaxig. XD

hade han varit lite yngre hade du inte bangat, right?
Citera
2014-01-11, 00:07
Medlem
Grandma-Yettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
hade han varit lite yngre hade du inte bangat, right?

Hade han varit singel så kanske det.
Citera
2014-01-11, 15:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ja tillåter vette fan. Men han smyger in snusk huxflux.

Det bara kommer kabooom.

Du visar att du gillar det. Så då fortsätter han.

Hade du markerat att du inte gillat, eller varit slagfärdig hade han inte fortsatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in