Citat:
Ursprungligen postat av
Jafan89
Nja det kan betyda många saker, allt ifrån att han försöker få dig i läge för att knulla med dig, till att han tycker det är underhållande att flörta till att han bara har den typn av humor.
Det är inte så överdrivet lätt att säga exakt vad det är om man inte är där eller känner mannen ifråga.
jag tror bara han har det tråkigt. XD
Citat:
Ursprungligen postat av
therefore
Vi står så stadigt på jorden som man kan
Det är sant. Det kanske sägs med glimten i ögat, det kanske sägs med ett leende. Men i hans bakhuvud tänker han "Grrr, dat ass.. yum".
Han försöker i princip få dig att tänka snuskiga tankar.
Hahahahahaha kanske det kanske.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zidonia
För mig låter det mer som gubbiga skämt.Man kan tro att du jobbar på ett bygge med den jargongen på arbetsplatsen. How ever verkar du ha tillräckligt mycket skinn på näsan för att hålla gubbarna på plats.
Ne bygge är det då inte. Jag kan ju säga att jag skrattar åt snusket vederbörande säger. Så jag lär ju leva lääänge. XD
Citat:
Ursprungligen postat av
mommy123
Det där typiska gubbskämt, sånt brukar finnas på typ byggen eller industrier eller andra arbetsplatser där det bara finns män. Kommer ihåg en industri jag jobbade på, då jobbade jag med 45 årig man. När han skulle stoppa in skruven i en mutter eller stoppa in något annat i något (nä inte de där), då sa han alltid till mig:
""mitt namn" nu ska den i hålet" eller typ "hitta du inte hålet". Ja asså, ni fattar. Det var även andra skämt i andra situationer. Efter en tid tröttnar man och vill bara att han skulle hålla käft.
De var kul de första 3 gångerna men sen blev man bara trött på han och hade på skyddslurarna hela dan istället.
Nu jobba han inte med några kvinnor så jag vet inte riktigt hur han hade betet sig då.
Men fan TS, bara spela med, de hade jag velat om jag sagt de till en kvinna varje dag. Om han försöker knulla dig eller nåt så kan du ju bara snacka med chefen. Men sålunda det bara är verbala fulingar så är det ju lugnt.
Det är alltid bara verbalt. Mycket snack och iiiingen verkstad.
Citat:
Ursprungligen postat av
M-O-J-O
Precis. Jag instämmer till hundra procent efter min egen erfarenhet inom byggen och liknande mansdominerade arbetsplatser. Nu vet jag ju inte vad du jobbar på för ställe men det låter onekligen som om din arbetskamrat är en gammal byggräv.
Det är inget mer än en väldigt grabbig jargong och ett sätt att fördriva tiden som automatiskt verkar uppstå när en flock män spenderar 8+ timmar om dagen med varandra fem dagar i veckan. Har förövrigt funderat på hur ovan nämnda beteende uppfattas av er brudar, kul att höra att alla inte blir helt förskräckta av det.
Jag tycker det är kul men jag har bara funderat om det finns en baktanke mest.