Efter diverse korrespondens och även en kortare webcamsession med min blivande hustru har jag nu fått henne att skicka en kopia på "sitt" pass eftersom Western Union kräver detta för att skicka pengar utom EU Hon vill för övrigt ha pengar nu eftersom hon var tvungen att låna pengar till sitt stora kalas, som jag ska be om bilder på senare idag.
Noteras kan följande. Fotot i passet (som för övrigt sitter snett) är inte den person jag sett på webcam men väl den kvinna hon skickat foton på. Vidare kan man undra varför det inte framgår vilket år passet löper ut osv. Nåja, som en jämförelse lägger jag upp en kopia av ett äkta ghanesiskt pass.
Efter diverse korrespondens och även en kortare webcamsession med min blivande hustru har jag nu fått henne att skicka en kopia på "sitt" pass eftersom Western Union kräver detta för att skicka pengar utom EU Hon vill för övrigt ha pengar nu eftersom hon var tvungen att låna pengar till sitt stora kalas, som jag ska be om bilder på senare idag.
Noteras kan följande. Fotot i passet (som för övrigt sitter snett) är inte den person jag sett på webcam men väl den kvinna hon skickat foton på. Vidare kan man undra varför det inte framgår vilket år passet löper ut osv. Nåja, som en jämförelse lägger jag upp en kopia av ett äkta ghanesiskt pass.
Skriv att du har lite svårt att skicka pengarna för tillfället då du alldeles nyligen skickade $20.000 till Nigeria. Där har du upprättat en god kontakt och vänskap med premiäministerns son och att du inom kort kommer vara dollarmiljonär efter att pengarna du skickat dit kommer att kunna låsa upp $10.000.000 på ett fryst konto.
Skriv att du har lite svårt att skicka pengarna för tillfället då du alldeles nyligen skickade $20.000 till Nigeria. Där har du upprättat en god kontakt och vänskap med premiäministerns son och att du inom kort kommer vara dollarmiljonär efter att pengarna du skickat dit kommer att kunna låsa upp $10.000.000 på ett fryst konto.
Hehe, ja kanske det. För att visa hur blåst och naiv jag faktiskt är.
Min blivande hustru har inte hörts av sedan hon klargjorde att hon inte hade råd att betala fotografen. Idag skickade jag ett mail till henne för att klargöra att det blev problem hos WU med hennes passkopia. Vi får se vad hon har för intressant förklaring.
Hello Dear Ass*t, I hope all is well with you.
Today I had time to go to WU to send you some money and the guy on WU tells me that the copy of the passport is not genuine, that it is a forgery of some sort. He was very certain about this and he also showed me a copy of a real passport and showed me the differences. So of course now I wonder what is going on Asset?!
Nåväl, nu gick det snabbt att få ett korthugget och ganska ointresserat svar:
We have two types of passport in Gh*na the old one and the new one. The old one will expire in 2015 and mine is one if the old so o don't get you saying that it is fake. Anyways thank you for trying for me. Bye for now.
När de märker att det inte funkar så bra att skicka pengar så svalnar tydligen kärleken ganska snabbt
Nåja, jag ger inte upp mitt livs kärlek så lätt och tänkte att jag kanske kan få henne att jobba med lite fler förfalskningar:
Ok. It was the guy at western union who said that, not me!
Do you have any other type of ID maybe, like a drivers license or something like that?
Senast redigerad av Fettsugning 2014-01-20 kl. 17:40.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!