Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2014-01-15, 10:19
Medlem
Fettsugnings avatar
Efter diverse korrespondens och även en kortare webcamsession med min blivande hustru har jag nu fått henne att skicka en kopia på "sitt" pass eftersom Western Union kräver detta för att skicka pengar utom EU Hon vill för övrigt ha pengar nu eftersom hon var tvungen att låna pengar till sitt stora kalas, som jag ska be om bilder på senare idag.

Noteras kan följande. Fotot i passet (som för övrigt sitter snett) är inte den person jag sett på webcam men väl den kvinna hon skickat foton på. Vidare kan man undra varför det inte framgår vilket år passet löper ut osv. Nåja, som en jämförelse lägger jag upp en kopia av ett äkta ghanesiskt pass.

https://anonfiles.com/file/caaa04814...29271a23cd3f29 (fejk)

https://anonfiles.com/file/32e474ad6...fdbb7cfc526247 (äkta)
Citera
2014-01-15, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Efter diverse korrespondens och även en kortare webcamsession med min blivande hustru har jag nu fått henne att skicka en kopia på "sitt" pass eftersom Western Union kräver detta för att skicka pengar utom EU Hon vill för övrigt ha pengar nu eftersom hon var tvungen att låna pengar till sitt stora kalas, som jag ska be om bilder på senare idag.

Noteras kan följande. Fotot i passet (som för övrigt sitter snett) är inte den person jag sett på webcam men väl den kvinna hon skickat foton på. Vidare kan man undra varför det inte framgår vilket år passet löper ut osv. Nåja, som en jämförelse lägger jag upp en kopia av ett äkta ghanesiskt pass.

https://anonfiles.com/file/caaa04814...29271a23cd3f29 (fejk)

https://anonfiles.com/file/32e474ad6...fdbb7cfc526247 (äkta)
Under webcam sessionen utgar jag fran att hon visade allt? Har du fragat om hon vill gifta sig med dig?
Citera
2014-01-15, 17:46
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
Under webcam sessionen utgar jag fran att hon visade allt? Har du fragat om hon vill gifta sig med dig?
Ja i vart fall mer än jag egentligen ville se. Hon är en småfet negress i 40 årsåldern.

Här är svaret jag fick på frågan om bilder från det stora påkostade kalaset

Citera
2014-01-16, 01:04
Medlem
gärningsmans avatar
Skriv att du har lite svårt att skicka pengarna för tillfället då du alldeles nyligen skickade $20.000 till Nigeria. Där har du upprättat en god kontakt och vänskap med premiäministerns son och att du inom kort kommer vara dollarmiljonär efter att pengarna du skickat dit kommer att kunna låsa upp $10.000.000 på ett fryst konto.
Citera
2014-01-16, 15:25
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Skriv att du har lite svårt att skicka pengarna för tillfället då du alldeles nyligen skickade $20.000 till Nigeria. Där har du upprättat en god kontakt och vänskap med premiäministerns son och att du inom kort kommer vara dollarmiljonär efter att pengarna du skickat dit kommer att kunna låsa upp $10.000.000 på ett fryst konto.
Hehe, ja kanske det. För att visa hur blåst och naiv jag faktiskt är.
Citera
2014-01-20, 17:18
Medlem
Fettsugnings avatar
Min blivande hustru har inte hörts av sedan hon klargjorde att hon inte hade råd att betala fotografen. Idag skickade jag ett mail till henne för att klargöra att det blev problem hos WU med hennes passkopia. Vi får se vad hon har för intressant förklaring.

Citera
2014-01-20, 17:37
Medlem
Fettsugnings avatar
Nåväl, nu gick det snabbt att få ett korthugget och ganska ointresserat svar:

När de märker att det inte funkar så bra att skicka pengar så svalnar tydligen kärleken ganska snabbt

Nåja, jag ger inte upp mitt livs kärlek så lätt och tänkte att jag kanske kan få henne att jobba med lite fler förfalskningar:

Senast redigerad av Fettsugning 2014-01-20 kl. 17:40.
Citera
2015-07-20, 05:28
Medlem
Crucifixions avatar
Hur slutade det hela? Eller kanske fortsatte mot de tänkte giftasplanerna
Har du kanske gjort några fler scams?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto