Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Det handlar snarare om att en del inte nöjer sig utan vill ha jättestora guldkors om halsen och feta BMW, dessa kommer alltid att begå brott för att leva ännu lyxigare. Samtidigt finns det massor av fattiga som anpassar sig och lever med sin lott, svenskar så väl som utlänningar.
Att invandrare är överrepresenterad i brottsstatistiken har säkert med förväntningar att göra. Sverige beskrivs som paradiset men väl i paradiset blir man relativt andra i landet fattig och det har en del svårt att tåla.
Om absolut ekonomisk jämlikhet skulle råda vore Sverige en kommuniststat, typ Kuba. Men där är alla fattiga och så skulle det bli här också.
Uppfostran och kunskap massor av det samt mycket mindre invandring är receptet mot överdrivna förväntningar.
Alla kan inte komma hit och förvänta sig paradiset. Vi som byggt upp landet orkar inte betala mer för ännu fler lycksökare, den matematiken går inte ihop.
Nu sitter jag på mobilen och förstår inte hur man citerar flera än en på appen, så jag ber om ursäkt.
Så din poäng är att invandrare (för det är en kraftig underton om invandring i din post, vad nu det har med någonting att göra i detta sammanhang..) begår brott för att ha råd med guldkors och bilar (men enbart BMW)? Vad säger du om att statistiska centralbyrån visat att de vanligaste namnen på fångar är främst svenska namn? Betyder det att invandrare som begår brott är smartare och klarar sig undan bättre än svenskar, eller är allting en enda stor konspiration? Invandrare kanske inte straffas lila hårt som svenskar? (OBS! Ironi)
Att prata om invandring i detta sammanhang är så vilseledande och tragiskt att jag känner mig lite ledsen över mänskligheten, för du verkar vara en smart människa på sättet du skriver och inte den vanliga Sverigedomokraten.
Jag är varken för ett kommunistiskt styre eller Vänsterpartist, det vill jag gärna ha sagt då det oftast inte går att kritisera främlingsfientlighet på flashback utan att folk gapar "kommunist" (jag anklagar dig inte för ovanstående om du inte känner dig träffad).
Sverige byggde knappast landet själva, det borde du ha fått lära dig i skolan. Vi har länge haft invandring här.
Att utsatta människor begår brott betyder inte automatiskt saknaden efter fina bilar eller ett "jättestort guldkors", det är många faktorer som spelar in. Den vanligaste orsaken till att man begår brott kan förklaras med "tillfället gör tjuven". Vad beror det mer på? Tja, uppfostran, familjeförhållanden, statens attityd mot en (skola bland annat), missbruk mm. Detta är något vem som helst kan råka ut för, alla kommer inte från ett tryggt villaområde.
Jesus var kriminell och gick mot statens regler, nu vet jag inte om du är kristen men jag tycker ändå att det är intressant. Brott begås av alla samhällsgrupper, jag skulle bli förvånad om du aldrig kört lite för fort, laddat hem en film eller snattat någon gång.. Men sådant är ju okej, eller?
Ber om ursäkt wall of text.