2014-01-30, 08:04
Medlem
Folk blir allt mer aggressiva när det gäller att tjäna pengar.

Detta är vad som händer när man tvingar folk att försörja sig själva.

Det finns inga jobb och dagens socialbidrag duger inte! (Det är inte konstigt att folk blir desperata.)

Dagens kommunala socialbidrag är ett lotteriI!

Många verkar tro att socialbidrag/försörjningsstödet är någon slags medborgarlön, men det är det inte.

Citat:
Att få hjälp från socialen liknar lotteri. Det är en 50-50 chans att du får socialbidrag när det krisar.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3141296
http://www.di.se/artiklar/2007/6/11/...lik=popularast

Kommuner är inte kompetenta att bedöma rätten till Ekonomiskt Bistand
http://www.socialstyrelsen.se/nyhete...nomisktbistand

------------------------------------------------------

Exempel på alternativ:

T.ex.
  • Ett Bostadstöd (som handläggs av FK) + ett fast bidrag som motsvarar Existensminimum (eller liknande).
  • Bostadstöd + ett fast matbidrag (1000-1500 kr/mån) + lotteri (0-3000 kr)?
    Eller
  • Negativ skatt + Bostadstöd.
    etc..

Det finns flera andra alternativ. Det är bara att välja.
Senast redigerad av Cedar2 2014-01-30 kl. 08:07.
Citera
2014-01-30, 08:39
Medlem
BernardLoutres avatar
Ge folk massor av pengar så kommer de inte att begå brott. Det skulle vara som att säga att om ungdomar får fler fritidsgårdar så kommer de inte gå och bränna bilar men det är väl ingen som är så djävla korkad att de tror på det?
Citera
2014-01-30, 09:03
Medlem
LojtnantWerners avatar
det är ju det ni kommunister har förespråkat i många år, ge folk arbetarbidrag så folk kan sitta på ölkafé och läsa "manifestet" och diskutera i soppskålarna om den "internationelle fria arbetaren" hur fan kan en svensk arbetare ha mer gemensamt med en albansk arbetare än en svensk medelföretagare? idioter är ni fanimej
Citera
2014-01-30, 09:08
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
TS syftar väl på att utsatta människor begår brott för att få ett drägligt liv, och att det beror på att statens existensminimum dels är för svårt att få, men även för lite pengar för att uppnå ett ok-liv.

Det handlar snarare om att en del inte nöjer sig utan vill ha jättestora guldkors om halsen och feta BMW, dessa kommer alltid att begå brott för att leva ännu lyxigare. Samtidigt finns det massor av fattiga som anpassar sig och lever med sin lott, svenskar så väl som utlänningar.

Att invandrare är överrepresenterad i brottsstatistiken har säkert med förväntningar att göra. Sverige beskrivs som paradiset men väl i paradiset blir man relativt andra i landet fattig och det har en del svårt att tåla.

Om absolut ekonomisk jämlikhet skulle råda vore Sverige en kommuniststat, typ Kuba. Men där är alla fattiga och så skulle det bli här också.

Uppfostran och kunskap massor av det samt mycket mindre invandring är receptet mot överdrivna förväntningar.
Alla kan inte komma hit och förvänta sig paradiset. Vi som byggt upp landet orkar inte betala mer för ännu fler lycksökare, den matematiken går inte ihop.
Citera
2014-01-30, 09:08
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Ge folk massor av pengar så kommer de inte att begå brott. Det skulle vara som att säga att om ungdomar får fler fritidsgårdar så kommer de inte gå och bränna bilar men det är väl ingen som är så djävla korkad att de tror på det?

Vad har fritidsgårdar med bilbränder att göra? Folk bränner bilar av flera anledningar. Det är nog ingen som kopplar bilbränder och fritidsgårdar som du säger, men jag förstår inte vad det har med någonting att göra öht..
Citera
2014-01-30, 09:21
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Vad har fritidsgårdar med bilbränder att göra? Folk bränner bilar av flera anledningar. Det är nog ingen som kopplar bilbränder och fritidsgårdar som du säger, men jag förstår inte vad det har med någonting att göra öht..

Fråga inte Mig, fråga de som skriver sådana här artiklar: http://m.nvp.se/Arkiv/Artiklar/2013/...ar-bilbrander/
Citera
2014-01-30, 09:34
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det handlar snarare om att en del inte nöjer sig utan vill ha jättestora guldkors om halsen och feta BMW, dessa kommer alltid att begå brott för att leva ännu lyxigare. Samtidigt finns det massor av fattiga som anpassar sig och lever med sin lott, svenskar så väl som utlänningar.

Att invandrare är överrepresenterad i brottsstatistiken har säkert med förväntningar att göra. Sverige beskrivs som paradiset men väl i paradiset blir man relativt andra i landet fattig och det har en del svårt att tåla.

Om absolut ekonomisk jämlikhet skulle råda vore Sverige en kommuniststat, typ Kuba. Men där är alla fattiga och så skulle det bli här också.

Uppfostran och kunskap massor av det samt mycket mindre invandring är receptet mot överdrivna förväntningar.
Alla kan inte komma hit och förvänta sig paradiset. Vi som byggt upp landet orkar inte betala mer för ännu fler lycksökare, den matematiken går inte ihop.

Nu sitter jag på mobilen och förstår inte hur man citerar flera än en på appen, så jag ber om ursäkt.

Så din poäng är att invandrare (för det är en kraftig underton om invandring i din post, vad nu det har med någonting att göra i detta sammanhang..) begår brott för att ha råd med guldkors och bilar (men enbart BMW)? Vad säger du om att statistiska centralbyrån visat att de vanligaste namnen på fångar är främst svenska namn? Betyder det att invandrare som begår brott är smartare och klarar sig undan bättre än svenskar, eller är allting en enda stor konspiration? Invandrare kanske inte straffas lila hårt som svenskar? (OBS! Ironi)
Att prata om invandring i detta sammanhang är så vilseledande och tragiskt att jag känner mig lite ledsen över mänskligheten, för du verkar vara en smart människa på sättet du skriver och inte den vanliga Sverigedomokraten.
Jag är varken för ett kommunistiskt styre eller Vänsterpartist, det vill jag gärna ha sagt då det oftast inte går att kritisera främlingsfientlighet på flashback utan att folk gapar "kommunist" (jag anklagar dig inte för ovanstående om du inte känner dig träffad).
Sverige byggde knappast landet själva, det borde du ha fått lära dig i skolan. Vi har länge haft invandring här.

Att utsatta människor begår brott betyder inte automatiskt saknaden efter fina bilar eller ett "jättestort guldkors", det är många faktorer som spelar in. Den vanligaste orsaken till att man begår brott kan förklaras med "tillfället gör tjuven". Vad beror det mer på? Tja, uppfostran, familjeförhållanden, statens attityd mot en (skola bland annat), missbruk mm. Detta är något vem som helst kan råka ut för, alla kommer inte från ett tryggt villaområde.
Jesus var kriminell och gick mot statens regler, nu vet jag inte om du är kristen men jag tycker ändå att det är intressant. Brott begås av alla samhällsgrupper, jag skulle bli förvånad om du aldrig kört lite för fort, laddat hem en film eller snattat någon gång.. Men sådant är ju okej, eller?
Ber om ursäkt wall of text.
Citera
2014-01-30, 09:51
Medlem
stukads avatar
DU är sjuk mannen. Folk har bara blivit girigare, vi har det bra men vill ha mer bara...
Citera
2014-01-30, 10:10
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Attjagorkar|47280504]Nu sitter jag på mobilen och förstår inte hur man citerar flera än en på appen, så jag ber om ursäkt.

Så din poäng är att invandrare (för det är en kraftig underton om invandring i din post, vad nu det har med någonting att göra i detta sammanhang..) begår brott för att ha råd med guldkors och bilar (men enbart BMW)?

Det är just det som Lexbase visar att invandare är brottslingar i oerhört mycket högre grad än Svenskar. DE senast anlända grupperna i synnerhet.

Citat:
Vad säger du om att statistiska centralbyrån visat att de vanligaste namnen på fångar är främst svenska namn? Betyder det att invandrare som begår brott är smartare och klarar sig undan bättre än svenskar, eller är allting en enda stor konspiration? Invandrare kanske inte straffas lila hårt som svenskar? (OBS! Ironi)

Jag säger att det är skitsnack! Det är överbevisat att invandrare är de missnöjda och sannolkt brottslingar av ren besvikelse på "paradiset" som inte ger dem feta bidrag. De hörde om Sverige innan de kom hit att här kan man leva gratis.

Citat:
Att prata om invandring i detta sammanhang är så vilseledande och tragiskt att jag känner mig lite ledsen över mänskligheten, för du verkar vara en smart människa på sättet du skriver och inte den vanliga Sverigedomokraten.
Det är i högsta grad relevant att prata om invandrare och kriminalitet.

Citat:
Jag är varken för ett kommunistiskt styre eller Vänsterpartist, det vill jag gärna ha sagt då det oftast inte går att kritisera främlingsfientlighet på flashback utan att folk gapar "kommunist" (jag anklagar dig inte för ovanstående om du inte känner dig träffad).
Sverige byggde knappast landet själva, det borde du ha fått lära dig i skolan. Vi har länge haft invandring här.

Sverige byggde landet?! Du menar att svenskar inte byggde landet? Men det var just det de gjorde genom, flit ordning & reda, lugn tålamod, flit och sparsamhet. Allt det som saknas i invandrarnas kulturer.

Citat:
Att utsatta människor begår brott betyder inte automatiskt saknaden efter fina bilar eller ett "jättestort guldkors", det är många faktorer som spelar in. Den vanligaste orsaken till att man begår brott kan förklaras med "tillfället gör tjuven". Vad beror det mer på? Tja, uppfostran, familjeförhållanden, statens attityd mot en (skola bland annat), missbruk mm. Detta är något vem som helst kan råka ut för, alla kommer inte från ett tryggt villaområde.
Fan vad du hänger upp dig på fina bilar. De värsta utländska värstingarna är just ute efter prålig lyx. Sedan gör tillfället tjuven i bland, hos en del med låg tröskel för vad som är mitt och ditt. Men även i det fallet ha vissa mycket lägre tröskel än andra.

Citat:
Jesus var kriminell och gick mot statens regler, nu vet jag inte om du är kristen men jag tycker ändå att det är intressant. Brott begås av alla samhällsgrupper, jag skulle bli förvånad om du aldrig kört lite för fort, laddat hem en film eller snattat någon gång.. Men sådant är ju okej, eller?
Ber om ursäkt wall of text.

Har inga som helst åsikter om Jesus. Om figuren existerat eller inte. Religiösa fabler är ingen jag vill diskutera. Kört för fort okey dagligen, men jag har aldrig laddat ner en film, aldrig snattat. Förvånad, ja i din kulturkrets tar man chansen så fort man får den men det gör inte svenskar generellt.
Senast redigerad av Gefundenes F 2014-01-30 kl. 10:13.
Citera
2014-01-30, 10:22
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Antar att TS är ute efter medborgarlön, men han har lite svårt att få till det. Vänsterpartiet vill gärna ha medborgarlön men de skulle knappast var mer värd en existensminimum för att inte incitamentet att arbeta, helt skulle falla bort. Och för att vi inte har råd.

Därmed skulle den magra medborgarlönen vara en bra grund för många kriminella som sedan sätter guldkant på tillvaron med kriminalitet. De har ju gott om tid till det när de inte behöver jobba.

Det är exakt så som MC-gängen lever, på socialbidrag som grundlön och med brott som ekonomisk guldkant.
Citera
2014-01-30, 10:34
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedar2
Lexbase är ett exempel på folk som orsakar samhället en massa problem p.g.a. de måste "försörja sig".

..
Nej, de orsakar en massa problem för att de inte kan sälla sig till oss som får slita för pengarna - vi som insett att samhället är ett givande och ett tagande. Inte bara rättigheter utan också skyldigheter.

Vill man ha något kan man inte bara stjäla det. Man ska förtjäna det!
Citera
2014-01-30, 10:53
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Nej, de orsakar en massa problem för att de inte kan sälla sig till oss som får slita för pengarna - vi som insett att samhället är ett givande och ett tagande. Inte bara rättigheter utan också skyldigheter.

Vill man ha något kan man inte bara stjäla det. Man ska förtjäna det!
Det är ju denna (fetstilade) principen som stör många av oss kritiker till migrationspolitiken. Jag har svårt att se att 95% som har ickeflyktingstatus av de hitkommande förtjänar så mycket hjälp som de de facto får. Varför inte självförsörjandekrav? Som faktiskt anammas inte bara finns som en luddig klasul i lagtexten? Och då tar jag inte ens i hänsyn till att vi har andra problem att lösa först såsom äldrevården, hur skolan fungerar (eller inte) osv osv.

Ser svårigheter att diskutera socialbidrag eller medborgarlöner när det finns alldeles för stora brister rent generellt i hur ekonomin förvaltas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in