Citat:
Igår gick jag till samma spärrvakt som dagen innan hade nekat min fejkbiljett, visade upp biljetten och han skakade direkt på huvudet och sa nej. Då konfronterade jag honom och bad honom förklara varför han trodde min biljett var fake.
Han började då granska biljetten noggrannare och sa sedan:
- Oj ja nu är den äkta men igår hade du inte det var på han började förklara att det ska vara ett , tecken efter tiden så här:
SL biljett giltig till 18:49, 2014-02-07
Och att det ska vara ett mellan rum efter de 6 första sifforna så här: 183512 856868534.
Sedan släppte han förbi mig, det konstiga i det hela är att att jag använde samma app båda gångerna dvs den nyaste 0,13.
Han började då granska biljetten noggrannare och sa sedan:
- Oj ja nu är den äkta men igår hade du inte det var på han började förklara att det ska vara ett , tecken efter tiden så här:
SL biljett giltig till 18:49, 2014-02-07
Och att det ska vara ett mellan rum efter de 6 första sifforna så här: 183512 856868534.
Sedan släppte han förbi mig, det konstiga i det hela är att att jag använde samma app båda gångerna dvs den nyaste 0,13.
Exakt det mellanrummet har spärrvakterna påpekat för mig också när det har blivit snack om den är äkta eller inte. En som jag pratade med berättade att dom har fått order att kontrollera hårdare, och enklaste sättet för dem att göra det är att kolla efter det mellanrummet du pratar om i sista stycket. Lamt, men ändå.
Sedan har dom också fått order att så långt som möjligt anteckna/registrera hur många fejkbiljetter som försöker användas, just för att SL just nu kör en kampanj där dom vill försöka kartlägga hur många som åker på fejk..
Men, verkar funka bra nu när man har uppdaterat till senaste versionen där det extra mellanslaget i sista stycket finns med . Märker dock att de flesta kontrollanter och spärrvakter fortfarande undersöker biljetterna mycket mer noggrant än tidigare. Så, det är bara att se upp och var lugn, kolla speciellt efter dom buss-razzior som dom tydligen ska hålla på med med extra-kraft just nu.(finns länk till fb-event som beskriver det några sidor längre bak)
Happy plankning åt er alla! Och ner med borgarna!
SL's gonna hate!