Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-29, 12:13
Medlem
Jag har 4.2.2 men kan inte öppna apk när den laddat ner. Vad ska jag göra?
Citera
2013-11-30, 09:08
Medlem
BenAsslicks avatar
Jag vill också ha KitKat-stöd

Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Jag har 4.2.2 men kan inte öppna apk när den laddat ner. Vad ska jag göra?

Gå in i Settings > Security
Bocka sedan i "unknown sources"
Citera
2013-12-01, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummisnodd
Är det någon som har kunskap och tid att fixa stöd för 4.4? Vad hände med garremannen och 4.4 stödet han påstod sig ha fixat?

Ja jag undrar också lite vad som hände, jag skickade dessutom PM til honom, utan svar..
Citera
2013-12-01, 20:10
Medlem
mqas avatar
Postade detta i ft-tråden, innan jag såg att appen inte hade uppdaterats på många månader:

Någonting verkar ha ändrats i sms-biljetten i Stockholm. Igår försökte jag resa i tunnelbanan med ft-biljetten, och spärrvakten började jävlas och frågade om den var äkta, och ville ringa numret för att kolla.

Biljetten ser likadan ut i Fejkbiljett-appen. Nån som vet vad det gäller?
Citera
2013-12-01, 21:10
Medlem
doris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Postade detta i ft-tråden, innan jag såg att appen inte hade uppdaterats på många månader:

Någonting verkar ha ändrats i sms-biljetten i Stockholm. Igår försökte jag resa i tunnelbanan med ft-biljetten, och spärrvakten började jävlas och frågade om den var äkta, och ville ringa numret för att kolla.

Det är inget fel på biljetten. Men vissa spärrvakter gillar att jävlas, speciellt om man ser lite sliskig ut eller om man är väldigt ung, då tänker dom "ofta den människan har råd att åka med sms varje dag" etc.. beror på vad dom får för uppfattning om en som person när man står där. Har en nyfunnen väninna som jobbar som spärrvakt och hon sa att dom inte kan se med blotta ögat om biljetten är fejk, förutom på iphone för där vänder den appen sig konstigt om man ber personen vända telefonen, men hon sa att dom bara har "order" om att kolla så att tid och datum på biljetten stämmer, dom ska alltså inte sitta och bestämma biljettens äkthet. Dom spärrisar ni råkar ut för är tyvärr bara människor som säkert haft en dålig dag och vill vara dryga.

(som sagt innan så åker jag med Fejkbiljett dagligen och har gjort sedan releasen i februari. mest buss i en förort till Sthlm men pendeltåg med jämna mellanrum och tbana nån gång i månaden.)
Citera
2013-12-02, 19:20
Medlem
Fel.....
Senast redigerad av D1990 2013-12-02 kl. 19:27.
Citera
2013-12-02, 21:51
Medlem
Mebbes avatar
Någon som vet (inte bara teoretiskt) utan PROVAT att åka pendeltåg UPPSALA - STOCKHOLM?
Vad gör jag om en kontrollant kommer på tåget, visar jag upp min biljett eller är jag ärlig och säger att jag inte köpt någon?
Citera
2013-12-03, 09:07
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av Mebbe
Någon som vet (inte bara teoretiskt) utan PROVAT att åka pendeltåg UPPSALA - STOCKHOLM?
Vad gör jag om en kontrollant kommer på tåget, visar jag upp min biljett eller är jag ärlig och säger att jag inte köpt någon?

Åter igen folk som inte orkar LÄSA INNANTILL i tråden ...

Som sagts hundratals gånger; har du en fejkbiljett visar du den aldrig för Kontrollen, utan bara för Kondisen!

LÄS BAKÅT i tråden!

.
Citera
2013-12-03, 10:50
Medlem
Parasitetwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa

Har haft liknande upplevelser sen igår eftermiddag. Ena vakten kommenterade att biljetten var fejk. Idag köpte jag biljett för att vara säker på att komma fram och spärrvakten tittade på den i en minut och räknade/dylikt (syntes på läpparna). Möjligt att de ändrat något ändå?
Citera
2013-12-03, 11:34
Medlem
zWinks avatar
Det finns en annan fakebiljettversion som jag inte kommer på namnet på. Måste ha den för vanliga funkar ju inte i KitKat. Hjälp fort!
Mvh
Citera
2013-12-03, 13:27
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasitetwin
Har haft liknande upplevelser sen igår eftermiddag. Ena vakten kommenterade att biljetten var fejk. Idag köpte jag biljett för att vara säker på att komma fram och spärrvakten tittade på den i en minut och räknade/dylikt (syntes på läpparna). Möjligt att de ändrat något ändå?

Jag har åkt både buss och tunnelbana flera gånger idag, inga problem alls.
Citera
2013-12-03, 14:04
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av zWink
Det finns en annan fakebiljettversion som jag inte kommer på namnet på. Måste ha den för vanliga funkar ju inte i KitKat. Hjälp fort!
Mvh

Och varför SÖKER du då inte, t ex uppe till höger, där du letar efter t ex "sms-biljett" ...

Annars kan du ju gå direkt till

kanske ...

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in