Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-11, 11:23
Medlem
Kasperskys avatar
Nordea-AB har du lust att fixa en biljett för X-Trafik, en print?
Citera
2014-02-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
FÖR ALLA ICKE LÄSKUNNIGA:

*Nej, biljetterna har inte ändrats sedan 2014-02-01.
*Har du version 0.13 så ser biljetterna ut precis som äkta.
*AEOX-koden har aldrig ändrats sedan den infördes.
(Om någon påstår att busschafförerna med blotta ögat ska se att något är fel med AEOX-koden så betyder det att denna måste i huvudet göra konvertering från decimal till hexadecimal på ett tal som är 13-15 tecken långt, sen efter det göra konvertering av hex till OO, OE osv... Det är med andra ord inte möjligt. DESSUTOM GÖR Fejkbiljett DENNA KONVERTERINGEN KORREKT.)
*Senaste versionen finns ALLTID i Essylias signatur eller under "Ladda ned" på https://github.com/Olangu/Fejkbiljett-Android
*För er som har problem att installera - eller inte vet vilken version ni kör på: Efter nästa version kommer man kunna uppdatera direkt från Fejkbiljett. Dessutom kommer man kunna ställa in att programmet med jämna mellanrum kontrollerar om ny version kommit. Håll till godo!

Varför blir jag nekad i sthlm av spärrisarna med version 0.13 speciellt de äldre som tittar snabbt på mobilen och nekar en,
det började igår har fungerat klockrent annars?
Så här ser det ut när jag meddelar läsare http://dc620.4shared.com/download/LwFnZw1Qce
Är det de brittiska nr som gäller hur får jag tag i den appen?
Citera
2014-02-11, 14:48
Medlem
Hade problem imorse med en 35-40års buss chafför och sa ja vi säger väl att den är riktig. Då jag vet att dom ser absolut exakt likadana då jag skaffade ett konto på klarna också. Men fick åka med
skulle nu åka från Fruängen och blev då också nekad av han i luckan. Han sa då att koden inte var den samma. Jag berättade att dom såg exakt likadana ut från dom förra, bara att dom bytt vem man betalar till och numret. Vilken han inte verka veta då han sa jaha till de nya numret. Men han sa andå att jag inte fick åka. Så var tvungen att gå på blåa bussen 173, busschauffören kollade på biljetten noga och jag fick gå in. Så fattar inte problemet med vissa. Verkar ju inte som dom har koll och därför nekar dom. Han i luckan visade jag till och med på sls hemsida va dom hade skrivit.
Citera
2014-02-11, 14:52
Medlem
usmccs avatar
Fyfan för hur kontrollerna går till på bussarna enligt texten. Man SKA inte lyda dessa kontrollanter. Det är bara att gå därifrån, de har ingen rätt att hålla kvar en.

En bortförklaring jag funderat på dock är att säga att man drog sitt SL kort i spärren (om man åker tuben) och sen slängde det då pengarna på kortet tog slut och att man ändå ska resa utomlands imorgon t.ex?? Det borde väll funka?

Åker man buss kan man väll säga att en polare betalade resan med sms biljett och sen gick av några stationer tidigare?

MEN, det enda rätta är som sagt att bara gå därifrån om kontrollanterna kommer. Tar de tag i dig så hota med polisanmälning, de har inga som helst rätt att hindra dig från att gå därifrån. Finns säkerligen en juridisk term, men kommer ej på det just nu.
Citera
2014-02-11, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av usmcc
Fyfan för hur kontrollerna går till på bussarna enligt texten. Man SKA inte lyda dessa kontrollanter. Det är bara att gå därifrån, de har ingen rätt att hålla kvar en.

En bortförklaring jag funderat på dock är att säga att man drog sitt SL kort i spärren (om man åker tuben) och sen slängde det då pengarna på kortet tog slut och att man ändå ska resa utomlands imorgon t.ex?? Det borde väll funka?

Åker man buss kan man väll säga att en polare betalade resan med sms biljett och sen gick av några stationer tidigare?

MEN, det enda rätta är som sagt att bara gå därifrån om kontrollanterna kommer. Tar de tag i dig så hota med polisanmälning, de har inga som helst rätt att hindra dig från att gå därifrån. Finns säkerligen en juridisk term, men kommer ej på det just nu.

Gällande de två punkterna där du på något vis gör dig av med biljetterna, nej, du har skyldighet att ha med dig giltig biljett under hela resan. Även gällande SMS-kompisen som drog.

Edit: en utvikning på det, du kan inte heller säga/skylla på att spärren där eller där släppte igenom dig, det är fortfarande ditt ansvar att ha en giltig biljett när det blir kontroll.

Edit: Berättar bara hur det är, sen kan jag själv tycka annorlunda.
Senast redigerad av Attributt 2014-02-11 kl. 15:04.
Citera
2014-02-11, 16:11
Medlem
Gick just på en buss i Stockholms området. Fungera hur bra som helst. Han titta lite extra å sen nickade.
Citera
2014-02-11, 16:52
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pippin-herstal
Varför blir jag nekad i sthlm av spärrisarna med version 0.13 speciellt de äldre som tittar snabbt på mobilen och nekar en,
det började igår har fungerat klockrent annars?
Så här ser det ut när jag meddelar läsare http://dc620.4shared.com/download/LwFnZw1Qce
Är det de brittiska nr som gäller hur får jag tag i den appen?

Nej, det är inga brittiska nr som gäller, det är version 0.13 som finns i min signatur och som släpptes 1:a Februari. That's it.
Citera
2014-02-11, 16:54
Medlem
Pestbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usmcc

[...]

Viktigt att tänka på: visa aldrig någonsin en fejkad biljett för en kontrollant. Ertappar de dig med en förfalskad biljett har de nämligen rätt att göra ett envarsgripande, alltså hålla kvar dig tills polis anländer.

Läs mer: https://planka.nu/plankning/stockhol...kontrollanter/
Citera
2014-02-11, 17:12
Medlem
Kasperskys avatar
Kan någon fixa biljett för xtrafik? ...
Citera
2014-02-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Nej, det är inga brittiska nr som gäller, det är version 0.13 som finns i min signatur och som släpptes 1:a Februari. That's it.

Är det bara jag som tycker att tidpunkten ser annorlunda ut? alltså den bilden som pippin-herstal länkade till. Ska inte hela tidpunkten i detta fall 14:01 vara understruken?
Citera
2014-02-11, 17:29
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clenkey
Är det bara jag som tycker att tidpunkten ser annorlunda ut? alltså den bilden som pippin-herstal länkade till. Ska inte hela tidpunkten i detta fall 14:01 vara understruken?

Nope. Det är helt beroende på telefon och sms-hanterare.
Citera
2014-02-11, 18:14
Bannlyst
Första gången nekad idag efter 1 år. Konduktören sa att han inte kunde släppa in mig, frågade varför han svarade du vet mycket väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in