Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-12, 11:36
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustav198x
Jag har försökt att installera 0.13 flera gånger nu.. Installationen fungerar bra men när jag går in till inställningar och klickar på "Ge rättighet att skriva SMS" så hänger sig hela appen.

Det står "Inställningar har tyvärr stopppats."

När jag skapar biljett står det "Biljett skapad" men inget dyker upp.

Tack så mycket för eventuell hjälp och en grym app..

PS; Kör Nexus 4 med nyaste Android

Citat:
Ursprungligen postat av blumfrub
gustav198x, jag tror att du finner lösningen på ditt problem under rubriken " Ingen App Ops på Android 4.4.2" här:
http://anarkokapitalist.blogspot.se/...r-att-aka.html
Någon varians kan finnas beroende på eventuella modifikationer av Android, men principen bör vara densamma.

Indeed, har du 4.4.x eller högre så fungerar inte Fejkbiljett utan du måste ge rättigheter via App Ops. Observera att har du 4.4.2 så kan du behöva (med största sannolikhet) root. Det här är ingenting vi kan göra något åt utan är Google som har ändrat sin API för SMS (och appar som rör SMS, i det här fallet, Fejkbiljett).
Citera
2014-02-12, 11:49
Medlem
Kasperskys avatar
Om det är någon här på forumet som köpt en biljett hos X-Trafik, skulle jag och Nordea-AB uppskatta om ni kunde ladda upp en bild på biljetten. Biljetten skall vara en biljett från deras mobila app. Tack i förhand!

Varför ska jag ladda upp en bild?
- Jo, om du laddar upp en bild kan det finnas en möjlighet att skapa falska biljetter. Det finns utvecklare för detta som kanske fixar det. Det är därför vi skulle uppskatta det.

Observera att plankning är olagligt, men en risk man får ta om man vill åka gratis i kollektivtrafiken.
Citera
2014-02-12, 11:52
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Om det är någon här på forumet som köpt en biljett hos X-Trafik, skulle jag och Nordea-AB uppskatta om ni kunde ladda upp en bild på biljetten. Biljetten skall vara en biljett från deras mobila app. Tack i förhand!

Varför ska jag ladda upp en bild?
- Jo, om du laddar upp en bild kan det finnas en möjlighet att skapa falska biljetter. Det finns utvecklare för detta som kanske fixar det. Det är därför vi skulle uppskatta det.

Observera att plankning är olagligt, men en risk man får ta om man vill åka gratis i kollektivtrafiken.

Såvitt jag vet så tänker inte jag eller Olangu syssla med någon utveckling för en X-Trafik fejkbiljett app, men hittar du andra utvecklare så lycka till.
Citera
2014-02-12, 11:53
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Såvitt jag vet så tänker inte jag eller Olangu syssla med någon utveckling för en X-Trafik fejkbiljett app, men hittar du andra utvecklare så lycka till.

Varför inte?
Inte en app förstås, men där man kan skapa falska biljetter?
Citera
2014-02-12, 11:56
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Varför inte?

För att det tar massa tid och är förmodligen knepigare än att skapa Fejkbiljett (vilket tar tid det med). Vi är människor vi med, vi har jobb/skola/liv utanför Fejkbiljett och vi tjänar absolut ingenting på det nuvarande projektet så att jobba med ytterligare ett projekt ideellt känns inte jätteattraktivt just nu.
Citera
2014-02-12, 11:58
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
För att det tar massa tid och är förmodligen knepigare än att skapa Fejkbiljett (vilket tar tid det med). Vi är människor vi med, vi har jobb/skola/liv utanför Fejkbiljett och vi tjänar absolut ingenting på det nuvarande projektet så att jobba med ytterligare ett projekt ideellt känns inte jätteattraktivt just nu.

Okej, jag förstår.
Citera
2014-02-12, 11:59
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Nu när värsta Stockholmsstormen har lagt sig efter det nya utseendet så vill jag gärna ta upp detta ämne igen.

Finns det ett intresse för Bollnäs, Gävle, Hudiksvall, Sandviken och Söderhamn? Köp äkta biljetter och länka i tråden eller skicka som privat meddelande till mig eller Essylia.

Ja intresse finns, men håller ni på eller inte? Förvirrad...
Citera
2014-02-12, 12:14
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ja intresse finns, men håller ni på eller inte? Förvirrad...

Nej, vi håller inte på. Det där meddelandet om biljetter från X-trafik var innan vi fick reda på att de kommer flytta ALLA biljetter till deras app från och med 1 mars.
Citera
2014-02-12, 12:55
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Nej, vi håller inte på. Det där meddelandet om biljetter från X-trafik var innan vi fick reda på att de kommer flytta ALLA biljetter till deras app från och med 1 mars.

Aha, men går det inte fixa nån print då?
Citera
2014-02-12, 13:17
Medlem
Jag har blivit nekad flera gånger nu sedan den senaste uppdateringen. Ett par gånger har jag dock blivit insläppt ändå. Enligt en andrahandsbekant till mig som arbetar som spärrvakt är det lätt att se om biljetten är fake eller inte nu mer. Ska försöka få vår gemensamma vän att ta reda på hur.
Tack för många sparade kronor hittills i alla fall!
Citera
2014-02-12, 13:21
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Aha, men går det inte fixa nån print då?

Vadå print? Appen har ju rörliga figurer, vilken chaufför som helst kan ju se om man bara skulle ta en stillbild och ändra texten.

Citat:
Ursprungligen postat av SPS
Jag har blivit nekad flera gånger nu sedan den senaste uppdateringen. Ett par gånger har jag dock blivit insläppt ändå. Enligt en andrahandsbekant till mig som arbetar som spärrvakt är det lätt att se om biljetten är fake eller inte nu mer. Ska försöka få vår gemensamma vän att ta reda på hur.
Tack för många sparade kronor hittills i alla fall!

Trams, det är omöjligt för ögat att se om biljetten är äkta eller falsk. SL har satt press på sina spärrvakter så de chansar och nekar förmodligen alla som ser "suspekta" ut. Finns människor som blivit nekade med riktiga biljetter så att "man skulle kunna se" är påhitt. Det finns inga hemliga koder och fejkbiljett generar biljetter som ser 100% korrekt ut. Men visst, får du fram något från din gemensamma bekant som tyder på annat (jag vill INTE se det "topphemliga" dokumentet med information om vad som skett vid ändringen och vad de ska kolla efter, jag har redan sett det ett antal gånger i div. PM och appen (0.13) är uppdaterad till det nya utseendet) men har får du någon annan information så skicka gärna ett PM med ev. källa. ^_^
Citera
2014-02-12, 13:57
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Vadå print? Appen har ju rörliga figurer, vilken chaufför som helst kan ju se om man bara skulle ta en stillbild och ändra texten.

OK, jag visste inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in