Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Indeed, har du 4.4.x eller högre så fungerar inte Fejkbiljett utan du måste ge rättigheter via App Ops. Observera att har du 4.4.2 så kan du behöva (med största sannolikhet) root. Det här är ingenting vi kan göra något åt utan är Google som har ändrat sin API för SMS (och appar som rör SMS, i det här fallet, Fejkbiljett).

Grmph!! :-)
Det ger mig anledning att roota telefonen iallafall. AD-free and Fejkbiljett, here we go!

Tack så mycket för all hjälp.
Citera
2014-02-12, 14:07
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustav198x
Grmph!! :-)
Det ger mig anledning att roota telefonen iallafall. AD-free and Fejkbiljett, here we go!

Tack så mycket för all hjälp.

Om du kollar länken som postades tidigare så står det info om hur du gör med app-ops och dylikt. Det bör fungera när du väl gett Fejkbiljett rättigheter att skriva och läsa sms (tror t.o.m du kan ta bort root om du så vill efteråt). Fungerar det inte så hör av dig.
Citera
2014-02-12, 15:30
Medlem
Får meddelandet: "Innehållet stöds inte på telefonen. Det går inte att hitta ett program som kan öppna filen. Vill du fortfarande ladda ned den?"

Jag har en HTC Wildfire(gammal smartphone). Total nybörjare, ursäkta om ni redan har svarat. Letat på hela tråden, men inte sett nåt.
Citera
2014-02-12, 15:54
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaliKat
Får meddelandet: "Innehållet stöds inte på telefonen. Det går inte att hitta ett program som kan öppna filen. Vill du fortfarande ladda ned den?"

Jag har en HTC Wildfire(gammal smartphone). Total nybörjare, ursäkta om ni redan har svarat. Letat på hela tråden, men inte sett nåt.

Ladda ner https://play.google.com/store/apps/d...emanager&hl=sv och öppna appen med det programmet.
Citera
2014-02-12, 16:06
Medlem
Uppdatering:

Har åkt fram och tillbaka till jobbet i två veckor nu med nya appen. Har tre byten dit. Visar altlså biljetten 6 gånger per dag. Aldrig blivit nekad efter den 1/2.
Citera
2014-02-12, 16:15
Medlem
pontus.cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaxx
Uppdatering:

Har åkt fram och tillbaka till jobbet i två veckor nu med nya appen. Har tre byten dit. Visar altlså biljetten 6 gånger per dag. Aldrig blivit nekad efter den 1/2.

Intressant
Alla får ju olika svar, Dessa surgubbar som hatar sitt jobb och som hela tiden ska påpeka att du tar ett steg snett eller "har för bråttom på". Det är dem som stoppar dig. Lyckligtvis har du fått de lite mer chillare chaufförerna eller spärrisarna som hälsar och säger i högtalarna när man kliver av "trevlig helg". De bryr sig inte om biljetten, utan tycker bara att du stoppar upp påstigningen.

Har riktig biljett, använder fejkbiljett när jag glömt kortet vilket händer ytterst sällan. Ska nu, bara för att testa om jag får några som nekar. Brukar vara blandade chaffisar på min linje.
Citera
2014-02-12, 16:34
Medlem
Äkta biljetter till Waxholmsbolaget/djurgårdsfärjan eftersökes:

http://www.waxholmsbolaget.se/resa/d...a-sms-biljett/
Citera
2014-02-12, 17:22
Medlem
Tack Essylia!
Citera
2014-02-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Vadå print? Appen har ju rörliga figurer, vilken chaufför som helst kan ju se om man bara skulle ta en stillbild och ändra texten.

Trams, det är omöjligt för ögat att se om biljetten är äkta eller falsk. SL har satt press på sina spärrvakter så de chansar och nekar förmodligen alla som ser "suspekta" ut. Finns människor som blivit nekade med riktiga biljetter så att "man skulle kunna se" är påhitt. Det finns inga hemliga koder och fejkbiljett generar biljetter som ser 100% korrekt ut. Men visst, får du fram något från din gemensamma bekant som tyder på annat (jag vill INTE se det "topphemliga" dokumentet med information om vad som skett vid ändringen och vad de ska kolla efter, jag har redan sett det ett antal gånger i div. PM och appen (0.13) är uppdaterad till det nya utseendet) men har får du någon annan information så skicka gärna ett PM med ev. källa. ^_^

Så fel,jag ser på fem röda om den är fake numera,tidigare krävdes kontroller av det ena och det andra../Spärris
Citera
2014-02-12, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsUnderstood
Så fel,jag ser på fem röda om den är fake numera,tidigare krävdes kontroller av det ena och det andra../Spärris

Antar att du inte vill berätta hur isf?
Citera
2014-02-12, 20:29
Medlem
avanoirs avatar
Citat:

Så du är spärrvakt och registrerade dig på Flashback enbart för att posta negativa inlägg i smsbiljett-trådarna? Låter som en osund besatthet av jobbet.
Citera
2014-02-12, 21:04
Medlem
Citat:
Nä det kan du inte.... Visar min FB 4-5 gg per dag utan problem för 4-5 olika spärrisar
Det blir ca 50 spärrisar på 2 v. Så nä JAG tror inte du kan se det tyvär.
Senast redigerad av nangfa 2014-02-12 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in