Citat:
Ursprungligen postat av
nerdy
Att förvarna hade varit "Det kan gå vilt till", nu var det exakta smset "det kommer gå vilt till"
Där har du skillnaden på att förvarna för potentellt scenario, och att ha planerat en attack.
Jo, absolut. Men det är fortfarande en vag uppmaning som man kan tolka på olika sätt. Vanliga människor i alla möjliga situationer målar upp potentiella scenarion. Det stod inte: 'Vi ska ge oss på antirasisterna fysiskt.' Det beror helt på hur man definierar ordet 'vilt' också.
Du drar en slutsats du inte har stöd för. (I dagsläget iaf.) Så vitt du inte kan bevisa att motdemon var
planerad med
konkreta bevis är det bara spekulationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarmakten
Trevligt att de även skrivit ut fulla namn på "potentiella rekryter" också...kan ju vara bra att veta...
Hela Kärrtorpsattacken är ett rent under av inkompetens. Såg även att stollarna som var och slogs i Umeå hade fått kritik från riksledningen, kanske riksledningen skulle ha framfört den kritiken lite starkare så hade de sluppit detta...
Vad ska ni göra? Busa lite som Miraballes? De flesta som är aktiva räknar med trubbel på ett sätt eller ett annat. De är ytterst få som backat i sitt engagemang p.g.a antifascister. Jag känner personligen till
1 fall och då var motiveringen bestående av två delar.
När jag var aktiv i Motståndsrörelsen var jag
aldrig rädd för vad ni är kapabla till att göra. Det är pinsamt att ni tror att ni kan jämföra er med vad systemet gör och vad det kan göra. Om dessa väljer att engagera sig eller inte så är valet till 99% oberoende av er.