2014-02-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Rödingarna var ju beväpnade med knivar...

Vart i kommunikationen menar du att någon talade om en "attack"? Eller ljög du när du skrev det ordet?

Det är över 1000 sidor och mitt pdf-program kan inte söka efter ord, men bara på den sidan jag har uppe (529) säger man över sms "Tandskydd och lindor, precis som på den gamla goda" (smset är ofullständigt här, men ah, den som har tid och ork kan ju läsa igenom hela FUPen bäst den vill.
Citera
2014-02-19, 16:51
Medlem
Trevligt att de även skrivit ut fulla namn på "potentiella rekryter" också...kan ju vara bra att veta...

Hela Kärrtorpsattacken är ett rent under av inkompetens. Såg även att stollarna som var och slogs i Umeå hade fått kritik från riksledningen, kanske riksledningen skulle ha framfört den kritiken lite starkare så hade de sluppit detta...
Senast redigerad av Arbetarmakten 2014-02-19 kl. 16:53.
Citera
2014-02-19, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldriggolare
Åh, det börjar komma svar från folk som är mer insyltade i sekten än de flesta. Jag har en fråga: Tror ni att ni någonsin kommer vara starka nog att anfalla (eller "agera motdemonstranter" mot) AFAs eller RFs evenemang? Det framkommer ju tydligt i era protokoll att ni är livrädda i nuläget.
Men hjälp. Snacka om att övertolka saker. Det nämndes på något gruppmöte att AFA skulle fira 20-årsjubileum och att enskilda medlemmar bör vara på sin vakt/hålla sig från området. Men du menar alltså att det inte är sunt förnuft och att övermänniskorna i AFA/RF minsann aldrig tänker sig för innan de ensamma rör sig i närheten av större samlingar av nationella?

Det finns mycket info i FUP som ni kan glädja er över att ni kommit över, men ni behöver ju inte överdriva eller resonera som förståndshandikappade hjon för det.
Citera
2014-02-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Att förvarna hade varit "Det kan gå vilt till", nu var det exakta smset "det kommer gå vilt till"
Där har du skillnaden på att förvarna för potentellt scenario, och att ha planerat en attack.

Jo, absolut. Men det är fortfarande en vag uppmaning som man kan tolka på olika sätt. Vanliga människor i alla möjliga situationer målar upp potentiella scenarion. Det stod inte: 'Vi ska ge oss på antirasisterna fysiskt.' Det beror helt på hur man definierar ordet 'vilt' också.

Du drar en slutsats du inte har stöd för. (I dagsläget iaf.) Så vitt du inte kan bevisa att motdemon var planerad med konkreta bevis är det bara spekulationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Trevligt att de även skrivit ut fulla namn på "potentiella rekryter" också...kan ju vara bra att veta...

Hela Kärrtorpsattacken är ett rent under av inkompetens. Såg även att stollarna som var och slogs i Umeå hade fått kritik från riksledningen, kanske riksledningen skulle ha framfört den kritiken lite starkare så hade de sluppit detta...

Vad ska ni göra? Busa lite som Miraballes? De flesta som är aktiva räknar med trubbel på ett sätt eller ett annat. De är ytterst få som backat i sitt engagemang p.g.a antifascister. Jag känner personligen till 1 fall och då var motiveringen bestående av två delar.

När jag var aktiv i Motståndsrörelsen var jag aldrig rädd för vad ni är kapabla till att göra. Det är pinsamt att ni tror att ni kan jämföra er med vad systemet gör och vad det kan göra. Om dessa väljer att engagera sig eller inte så är valet till 99% oberoende av er.
Citera
2014-02-19, 17:25
Medlem
Citat:
Men hjälp. Snacka om att övertolka saker. Det nämndes på något gruppmöte att AFA skulle fira 20-årsjubileum och att enskilda medlemmar bör vara på sin vakt/hålla sig från området. Men du menar alltså att det inte är sunt förnuft och att övermänniskorna i AFA/RF minsann aldrig tänker sig för innan de ensamma rör sig i närheten av större samlingar av nationella?

Det finns mycket info i FUP som ni kan glädja er över att ni kommit över, men ni behöver ju inte överdriva eller resonera som förståndshandikappade hjon för det.
Hur många "AMA-poäng" får ni för att sitta på flashback?
Citera
2014-02-19, 17:27
Medlem
atskitvlasovits avatar
Citat:

Dagens bästa fråga. Förväntar mig att någon från SMR svarar på det här. Eller sitter ni och fyller i aktivitetsrapporter nu och inte har tid att prata med oss?
Citera
2014-02-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
Vad ska ni göra? Busa lite som Miraballes? De flesta som är aktiva räknar med trubbel på ett sätt eller ett annat. De är ytterst få som backat i sitt engagemang p.g.a antifascister. Jag känner personligen till 1 fall och då var motiveringen bestående av två delar.

När jag var aktiv i Motståndsrörelsen var jag aldrig rädd för vad ni är kapabla till att göra. Det är pinsamt att ni tror att ni kan jämföra er med vad systemet gör och vad det kan göra. Om dessa väljer att engagera sig eller inte så är valet till 99% oberoende av er.
Handlar väl mer om att ni är så pass inkompetenta att ni skriver ner potentiella rekryter och sedan blir denna information helt offentlig. Hur kommer då framtida potentiella rekryter ens våga göra en första intresseanmälan när de ser hur pass inkompetenta ni är när det handlar om att hantera hemlig information.

Det är bara kolla förhören med de yngre personerna som var med i attacken och hur de reagerar...extremt inkompetent att ens ha med dom i attacken. Tycker helt ärligt synd om dem, ena grabben är för fan 15 år gammal.
Senast redigerad av Arbetarmakten 2014-02-19 kl. 17:53.
Citera
2014-02-19, 17:59
Medlem
atskitvlasovits avatar
Dessutom med risken att som Tob*as L*dén (i) bli kallad för "Gaystjärt" om man inte håller måttet som rekryt. Något som sedan hamnar i ett förundersökningsprotokoll...
Citera
2014-02-19, 18:06
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som att du bytte ämne nu eftersom du insåg att du hade fel. Det var bra!

Som svar på din fråga har jag aldrig skrivit AMA för tid jag lägger på Flashback, dels eftersom jag talar för mig själv och inte för organisationen här och dels för att det är mer av ett personligt intresse än en kampuppgift att läsa och skriva på forumet.
Citera
2014-02-19, 18:08
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som att du bytte ämne nu eftersom du insåg att du hade fel. Det var bra!

Som svar på din fråga har jag aldrig skrivit AMA för tid jag lägger på Flashback, dels eftersom jag talar för mig själv och inte för organisationen här och dels för att det är mer av ett personligt intresse än en kampuppgift att läsa och skriva på forumet.
Hur många AMA-poäng samlade du ihop i Kärrtorp? Fick vissa fler än andra? Vad får man för belöning med dessa AMA-poäng?
Citera
2014-02-19, 18:29
Medlem
Citat:
Hur många AMA-poäng samlade du ihop i Kärrtorp? Fick vissa fler än andra? Vad får man för belöning med dessa AMA-poäng?
Hur många AMA-poäng jag fått eller vad syftet med poängen är angår inte dig. Men det står ju på blanketterna vad man får poäng för, så du får väl gissa dig till en ungefärlig siffra om du inte har något bättre för dig.
Citera
2014-02-19, 19:09
Medlem
Citat:

Belöningen är att "fader" (det interna namnet medlemmar i SMR har till sin ledare Klas Lund) umgås med dig en stund. Detta för att "fader" för länge sedan insåg att de flesta som gick med i sekten gjorde det för att de omöjligt kunde bilda någon form av relation med människor på egen hand och hade väldigt låg självkänsla. Det är därigenom väldigt enkelt att sätta medlemmarna (eller "barnen" som Klas Lund kallar dem) i en beroendesituation till "fader" och hålla dem kvar i en sekt vilken ingen av egen fri vilja skulle välja att stanna hos.

Varsågod, det är förklaringen till AMA-systemet.

Edit: Denna belöning kan även hela kampgrupper få, till exempel ser du i vissa protokoll att det står "fika (eller fikastund) med Klas Lund". Detta har man fått som belöning för sin "kamp".
Senast redigerad av Aldriggolare 2014-02-19 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in