Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-02-22, 23:20
Medlem
NilsCelines avatar
P Motgift.nu rekryteras det Nationella!

Citat:
I skrivande stund organiseras de svenska Ukrainafrivilliga. Syftet r att resa till Ukraina och dr stlla sig till den nationalistiska oppositionens frfogande.

Vilka str bakom denna rekrytering? Vad r frhoppningen svenska frivilliga ska bidra med i en ganska frvirrad konflikt mellan etniska ukrainare, ryssar, EU, USA och Ryssland?

Citat:
Vi har nu ftt mjligheten att kmpa fr den europeiska identiteten; mot de antinationalistiska maktstrukturer som sker frslava oss och frvandla Europa till en verstatlig superstat. I denna stund str revolutionen och vger d globalisterna frsker tillskansa sig den strsta skeden vid grytan. Vr uppgift r att understdja de nationalistiska krafterna. Sjlvstndighetstorget i Kiev r en symbol fr ett europeiskt teruppvaknande, och vi har givits en mjlighet att delta i dess frmjande.

Denna uppmaning riktar sig till dig som anser att Ukraina ska styras av ukrainare, fr ukrainare. Vi kan nu visa att vi str enade med vita, europeiska nationalister i annat n ord genom att sluta upp med vra kamrater. Vi har mjligheten att delta i en sann nationalistisk revolution.

Den nordiska drmmen om ventyr str fr drren, grip den och flj oss till Ukraina fr att dr realisera de bevingade orden:

Vi mste skra existensen fr vrt folk och en framtid fr vra vita barn!

Fr att inga missfrstnd skall ske vill vi hr klargra att detta inte handlar om ngon militr eller polisir styrka utan om civila hjlparbetare som organiseras.

Vad sger expertpanelen p Flashback om detta?

Intressant eller anus?
Citera
2014-02-22, 23:27
Medlem
LFCYNWAs avatar
Hur mycket kommer det satsas? ska dom dit fr att visa std eller kommer dom vara med i striderna lngst fram?
Citera
2014-02-22, 23:29
Medlem
Vindhlers avatar
Mycket bra initiativ! De inblandade kommer tillskansa till ovrderlig erfarenhet som kan visa sig vara behjlplig i framtiden.

Organisatrerna har kontakt med Svoboda som lovat att hjlpa till med att f delegationen i arbete vl p plats.
Senast redigerad av Vindhler 2014-02-22 kl. 23:31.
Citera
2014-02-22, 23:37
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Ironiskt att de annars s slavofila nassarna nu vill hjlpa de EU-vnliga och ryssfientliga ukrainarna. Frhoppningsvis hller spo dessa frvillade pojkar under uppsikt.
Och n mer frvirrat blir det:

"Vi har nu ftt mjligheten att kmpa fr den europeiska identiteten; mot de antinationalistiska
maktstrukturer som sker frslava oss och frvandla Europa till en verstatlig superstat."

Mrkligt att samtidigt vara fr europeisk identitet och mot antinationalism.

Annars r det orovckande att lsa att nassar frenar sig ver landgrnserna.
Citera
2014-02-22, 23:55
Medlem
-Mystics avatar
Jag stller mig skeptiskt till detta, det r s mnga olika krafter inom denna mngsidiga revolution. Men visst om nu SVP har en ordentligt kontakt med Svoboda s kan detta innebra vrdefulla erfarenheter som str till vrat frfogande i framtiden.
Citera
2014-02-23, 00:00
Medlem
BiskopWestrings avatar
Vrdefullt intiativ, de kommer att gra erfarenheter utver det vanliga samt kanske lgga runden fr ett Europeiskt Europa!
Citera
2014-02-23, 01:00
Medlem
Croissants avatar
Bra, de har hamnat i fel ideologi men om vi i massan vnder oss mot vra egna politiker r det bra att ha ngra som ftt erfarenhet och kan leda arbetet i att gra improviserade vapen, barrikader m.m.
Senast redigerad av Croissant 2014-02-23 kl. 01:03.
Citera
2014-02-23, 01:18
Medlem
Hur har de tnkt gra rent praktiskt? Finansierar de intressenternas resa och uppehlle? Att sticka till Ukraina och vara dr p obestmd(?) tid r ju frenat med kostnader i flygbiljetter och kk. Jag har svrt att tnka mig att mnga r villiga att prjsa fr tidernas smsta semester bara fr att hjlpa Ukrainas rebeller.
Citera
2014-02-23, 01:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror inte att du riktigt greppat vad nassarna menar med europisk indentitet.

Hint: det har mer att gra med haplotyper n med vilken valuta man anvnder.
Jag har inte missfrsttt ngot. Jag vet var dessa extremgruppers delade antipatierna ligger.

Jag tycker nd att det r intressanta ordval de gr nr de beskriver sig som bde europer och nationalister.
Senast redigerad av Madagascar 2014-02-23 kl. 01:27.
Citera
2014-02-23, 01:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag har inte missfrsttt ngot. Jag vet var dessa extremgruppers delade antipatierna ligger.

Jag tycker nd att det r intressanta ordval de gr nr de beskriver sig som bde europer och nationalister.

Med europ menar de allts vit, inget annat. Inte EU-medborgare. S det finns ingen motsttning (i deras gon) mellan att vara europ och nationalist.
Citera
2014-02-23, 01:40
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Du r en jubelidiot

Europa r en kontinent. Europ r man om man tillhr ett land i kontinenten Europa.

Fattar du? Nej troligtvis inte

Till mnet, Ett bra initiativ!!
Senast redigerad av Framtyr 2014-02-23 kl. 01:42.
Citera
2014-02-23, 01:59
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Med europ menar de allts vit, inget annat. Inte EU-medborgare. S det finns ingen motsttning (i deras gon) mellan att vara europ och nationalist.
terigen. Jag har inte missfrsttt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in