Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-22, 23:20
Medlem
NilsCelines avatar
På Motgift.nu rekryteras det Nationella!

Citat:
I skrivande stund organiseras de svenska Ukrainafrivilliga. Syftet är att resa till Ukraina och där ställa sig till den nationalistiska oppositionens förfogande.

Vilka står bakom denna rekrytering? Vad är förhoppningen svenska frivilliga ska bidra med i en ganska förvirrad konflikt mellan etniska ukrainare, ryssar, EU, USA och Ryssland?

Citat:
Vi har nu fått möjligheten att kämpa för den europeiska identiteten; mot de antinationalistiska maktstrukturer som söker förslava oss och förvandla Europa till en överstatlig superstat. I denna stund står revolutionen och väger då globalisterna försöker tillskansa sig den största skeden vid grytan. Vår uppgift är att understödja de nationalistiska krafterna. Självständighetstorget i Kiev är en symbol för ett europeiskt återuppvaknande, och vi har givits en möjlighet att delta i dess främjande.

Denna uppmaning riktar sig till dig som anser att Ukraina ska styras av ukrainare, för ukrainare. Vi kan nu visa att vi står enade med vita, europeiska nationalister i annat än ord genom att sluta upp med våra kamrater. Vi har möjligheten att delta i en sann nationalistisk revolution.

Den nordiska drömmen om äventyr står för dörren, grip den och följ oss till Ukraina för att där realisera de bevingade orden:

Vi måste säkra existensen för vårt folk och en framtid för våra vita barn!

För att inga missförstånd skall ske vill vi här klargöra att detta inte handlar om någon militär eller polisiär styrka utan om civila hjälparbetare som organiseras.

Vad säger expertpanelen på Flashback om detta?

Intressant eller anus?
Citera
2014-02-22, 23:27
Medlem
LFCYNWAs avatar
Hur mycket kommer det satsas? ska dom dit för att visa stöd eller kommer dom vara med i striderna längst fram?
Citera
2014-02-22, 23:29
Medlem
Vindhlers avatar
Mycket bra initiativ! De inblandade kommer tillskansa till ovärderlig erfarenhet som kan visa sig vara behjälplig i framtiden.

Organisatörerna har kontakt med Svoboda som lovat att hjälpa till med att få delegationen i arbete väl på plats.
Senast redigerad av Vindhler 2014-02-22 kl. 23:31.
Citera
2014-02-22, 23:37
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Ironiskt att de annars så slavofila nassarna nu vill hjälpa de EU-vänliga och ryssfientliga ukrainarna. Förhoppningsvis håller säpo dessa förvillade pojkar under uppsikt.
Och än mer förvirrat blir det:

"Vi har nu fått möjligheten att kämpa för den europeiska identiteten; mot de antinationalistiska
maktstrukturer som söker förslava oss och förvandla Europa till en överstatlig superstat."

Märkligt att samtidigt vara för europeisk identitet och mot antinationalism.

Annars är det oroväckande att läsa att nassar förenar sig över landgränserna.
Citera
2014-02-22, 23:55
Medlem
-Mystics avatar
Jag ställer mig skeptiskt till detta, det är så många olika krafter inom denna mångsidiga revolution. Men visst om nu SVP har en ordentligt kontakt med Svoboda så kan detta innebära värdefulla erfarenheter som står till vårat förfogande i framtiden.
Citera
2014-02-23, 00:00
Medlem
BiskopWestrings avatar
Värdefullt intiativ, de kommer att göra erfarenheter utöver det vanliga samt kanske lägga runden för ett Europeiskt Europa!
Citera
2014-02-23, 01:00
Medlem
Croissants avatar
Bra, de har hamnat i fel ideologi men om vi i massan vänder oss mot våra egna politiker är det bra att ha några som fått erfarenhet och kan leda arbetet i att göra improviserade vapen, barrikader m.m.
Senast redigerad av Croissant 2014-02-23 kl. 01:03.
Citera
2014-02-23, 01:18
Medlem
Hur har de tänkt göra rent praktiskt? Finansierar de intressenternas resa och uppehälle? Att sticka till Ukraina och vara där på obestämd(?) tid är ju förenat med kostnader i flygbiljetter och käk. Jag har svårt att tänka mig att många är villiga att pröjsa för tidernas sämsta semester bara för att hjälpa Ukrainas rebeller.
Citera
2014-02-23, 01:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror inte att du riktigt greppat vad nassarna menar med européisk indentitet.

Hint: det har mer att göra med haplotyper än med vilken valuta man använder.
Jag har inte missförstått något. Jag vet var dessa extremgruppers delade antipatierna ligger.

Jag tycker ändå att det är intressanta ordval de gör när de beskriver sig som både européer och nationalister.
Senast redigerad av Madagascar 2014-02-23 kl. 01:27.
Citera
2014-02-23, 01:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag har inte missförstått något. Jag vet var dessa extremgruppers delade antipatierna ligger.

Jag tycker ändå att det är intressanta ordval de gör när de beskriver sig som både européer och nationalister.

Med europé menar de alltså vit, inget annat. Inte EU-medborgare. Så det finns ingen motsättning (i deras ögon) mellan att vara europé och nationalist.
Citera
2014-02-23, 01:40
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Du är en jubelidiot

Europa är en kontinent. Europé är man om man tillhör ett land i kontinenten Europa.

Fattar du? Nej troligtvis inte

Till ämnet, Ett bra initiativ!!
Senast redigerad av Framtyr 2014-02-23 kl. 01:42.
Citera
2014-02-23, 01:59
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Med europé menar de alltså vit, inget annat. Inte EU-medborgare. Så det finns ingen motsättning (i deras ögon) mellan att vara europé och nationalist.
Återigen. Jag har inte missförstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in