Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-04, 15:23
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Om du läser tidigare i tråden så ser du hur folk påstår att de är ex spärrvakter och kan se skillnad på en äkta och en falsk biljett på tre röda. Därav så borde man tillämpa källkritik och har man information så bifoga gärna källa.

Angående avläsning av biljetter så blir det nog svårt att ta sig förbi detta system. Tror dock det blir för dyrt, de prövade väl med något liknande förut och det blev bara kaos.

Kaos vet jag inte, men läsarna var för lätta att sabotera, så det blev för dyrt. Men, att sabotera en läsare mitt framför ögonen på en SPX blir nog inte lika intressant.
Citera
2014-03-04, 15:33
Medlem
Fungerar inte att installera appen. Får upp: Analysfel, det uppstod ett problem när paketet analyserades.

0.13 fungerar perfekt.
Citera
2014-03-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Kaos vet jag inte, men läsarna var för lätta att sabotera, så det blev för dyrt. Men, att sabotera en läsare mitt framför ögonen på en SPX blir nog inte lika intressant.

Och läsaren som dessutom kommer sitta inne i kuren, så blir det inte så lätt att sabotera.
Citera
2014-03-04, 15:39
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilfrukt
Och läsaren som dessutom kommer sitta inne i kuren, så blir det inte så lätt att sabotera.

Just sabotagemetoderna funkar ju lika bra, eftersom färg/klistermärken var det vanligaste problemet i förra piloten.
Citera
2014-03-04, 15:41
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askorbin
Fungerar inte att installera appen. Får upp: Analysfel, det uppstod ett problem när paketet analyserades.

0.13 fungerar perfekt.

Blir exakt samma för mig, oavsett om jag tar via datorn, direkt i telefonen, hur jag än gör. Det är alltid så från uploadMB. Tidigare, när Filesmelt användes, så funkade det alltid - direkt i telefon och via datorn.
Citera
2014-03-04, 15:42
Medlem
Essylias avatar
Äh. Vilket gnäll.

Slänger väl upp en filesmelt.com länk också.

http://filesmelt.com/dl/Fejkbiljett0.15_.apk

eller i min signatur
Citera
2014-03-04, 15:44
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Det är där EAXO-koden blir intressant. Bokstäverna är valda av en anledning.

Angående AOEX så vet vi redan vad den innebär och hur den fungerar.
Citera
2014-03-04, 15:47
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Angående AOEX så vet vi redan vad den innebär och hur den fungerar.

Vad jag menade var att just bokstäverna AOEX är valda för att de anses ge bäst förutsättningar i ett OCR-system, jag talade inte om innehållet i koden.
Citera
2014-03-04, 15:49
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Vad jag menade var att just bokstäverna AOEX är valda för att de anses ge bäst förutsättningar i ett OCR-system, jag talade inte om innehållet i koden.

Ah! Yes, du har helt rätt och när de införde AOEX så var det min tanke att de i framtiden kommer försöka sig på slags "automatisering" av biljetkontroller. Men jag tror det blir för dyrt, speciellt eftersom de som du skrev föregående, saboterade apparaterna. Visst, det är framför ev. vakter men kommer det verkligen hindra klåfingriga ungdomar och dyl?
Citera
2014-03-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askorbin

0.13 fungerar perfekt.

Blir samma problem med denna app.
Citera
2014-03-04, 15:53
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ah! Yes, du har helt rätt och när de införde AOEX så var det min tanke att de i framtiden kommer försöka sig på slags "automatisering" av biljetkontroller. Men jag tror det blir för dyrt, speciellt eftersom de som du skrev föregående, saboterade apparaterna. Visst, det är framför ev. vakter men kommer det verkligen hindra klåfingriga ungdomar och dyl?

Jag tror (eller ja... JAG skulle göra såhär):

1. Tillåt bara SMS-passage vid bemannade SPX/Busschaufförer (precis som det är vid nuvarande manuella visering, så man minskar ju inte passagehastigheten)

2. Koda in övertäckningsdetektion i scannern så att den larmar vid färg/dekal (det är ju standard i alla bättre bevakningskameror av idag)

3. (Denna kan väl stöta på lite patrull rent juridiskt dock ) Lagra en bild på den som passerar i minnet på läsaren, som automatiskt skrivs över så fort nästa godkända passage genomförs.

Vad ajg dock tror i förlängningen är att man inser att "det här funkar ju inte" och går över till en lösning liknande den som X-trafik använder.
Senast redigerad av EckiEcki 2014-03-04 kl. 15:59.
Citera
2014-03-04, 15:55
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Äh. Vilket gnäll.

Slänger väl upp en filesmelt.com länk också.

http://filesmelt.com/dl/Fejkbiljett0.15_.apk

eller i min signatur

Jättesnällt tack. Konstigt nog blir det samma sak ändå. Har aldrig hänt med Filesmelt tidigare. Händer både via datorn och direkt i telefonen här också. På .13 och alla tidigare versioner så visas loggan vid programmet i telefonens utforskare, men inte denna gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in