Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-03-23, 15:27
Medlem
Skidaddles avatar
Vojne, vojne...

Fascinerande inredning. Så många frågor, så lite svar. Jag kan inte riktigt bilda mig en uppfattning om personen/erna som bor där. Det är två sovrum med två dubbelsängar. Den med New York-väggen ser mer ut som ett tonårsrum. Men båda rummen går i samma läskiga stil som resten av stället. Har föräldrar och barn samma smak? Är det en ensamstående som bor där? Eller ett par? Man eller kvinna? Eller både och?

Inredningen känns ju rätt manlig. Bara för att jag överhuvudtaget inte kan föreställa mig att en kvinna skulle ha så gräsligt dålig smak. Å andra sidan är det rätt ryschpyschigt med prydnandsföremål och blomvaser och andra kvinnliga attribut. Är det två bögar som bor där? Eller lebbor? Är valen medvetna för att dom faktiskt tycker det är snyggt, eller är det nåt sorts ironiskt statement? Ingen i sina sinnens fulla bruk skulle beställa lila heltäckningsmatta till sovrummet utan att vara ytterst medveten om detta val.

Jag begriper mig faktiskt inte på detta. Vad i hela friden är det som pågår, liksom?
Citera
2014-03-23, 15:40
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Jag har inte hittat denna i tråden:
http://bostad.lansfast.se/bilder.asp...gh&from=Hemnet

Osammanhängande färgsättning tycker jag. Inte helt lättsålt verkar det som.
*lång tystnad*

Oj.

Här har de tänkt: Vi ska leda trenden, vi ska vara modernast! Men trenden tvärstannade skräckslaget och flydde sen i en helt annan riktning.
Citera
2014-03-23, 15:49
Medlem
Esset45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
*lång tystnad*

Oj.

Här har de tänkt: Vi ska leda trenden, vi ska vara modernast! Men trenden tvärstannade skräckslaget och flydde sen i en helt annan riktning.

Hippies?
Citera
2014-03-23, 15:57
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ett bidrag i avdelningen innovativa sovloft.

Det är ju naturligt att man utnyttjar varje svindyr, nyslipad kvadratcentimeter. Sen om man vill sova på ett sovloft är ju frågan. Här slipper man dock den rangliga stegen, men det är ju inte en Carpe diem eller Hästens där upp precis.

(Passar även in i avdelningen ljust och fräscht)

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...,-4-tr-6059473

Du har snöat in på Industrigatan, ser jag! Nästan exakt samma utsikt som lägenheten du la ut igår.

Det där loftet verkar tillhöra kategorin "vi-låtsas-att-ytan-under-loftet-används-till-nåt-bra". Vilket den inte verkar göra.
Citera
2014-03-23, 16:00
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Vojne, vojne...

Fascinerande inredning. Så många frågor, så lite svar. Jag kan inte riktigt bilda mig en uppfattning om personen/erna som bor där. Det är två sovrum med två dubbelsängar. Den med New York-väggen ser mer ut som ett tonårsrum. Men båda rummen går i samma läskiga stil som resten av stället. Har föräldrar och barn samma smak? Är det en ensamstående som bor där? Eller ett par? Man eller kvinna? Eller både och?

Inredningen känns ju rätt manlig. Bara för att jag överhuvudtaget inte kan föreställa mig att en kvinna skulle ha så gräsligt dålig smak. Å andra sidan är det rätt ryschpyschigt med prydnandsföremål och blomvaser och andra kvinnliga attribut. Är det två bögar som bor där? Eller lebbor? Är valen medvetna för att dom faktiskt tycker det är snyggt, eller är det nåt sorts ironiskt statement? Ingen i sina sinnens fulla bruk skulle beställa lila heltäckningsmatta till sovrummet utan att vara ytterst medveten om detta val.

Jag begriper mig faktiskt inte på detta. Vad i hela friden är det som pågår, liksom?

Om jag tyder lägenhetsnumren rätt är det ett ungt (25-30) par (han-hon) som bor där. Imponerande att få ihop detta på relativt få år!
Citera
2014-03-23, 16:07
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Om jag tyder lägenhetsnumren rätt är det ett ungt (25-30) par (han-hon) som bor där. Imponerande att få ihop detta på relativt få år!

2.7 miljoner i Helsingborg är ganska mycket. Och med tanke på deras ålder och kostnaden för inredningen så skulle jag tippa på att dom har ganska gott om pengar. Iallafall etablerad välbetald medelklass. Skulle tippa på att dom jobbar inom nåt kreativt yrke, kanske reklambranchen. Och jag skulle tro att hela lägenheten är ett ironiskt statement. Dom har kryssat för precis samtliga alternativ som egentligen går emot deras ideal. Alltså ett medvetet val att gå emot allt vad ljust & fräscht heter. Just for fun. Och dom måste ha varit medvetna om att inredningen istort sett gör hela lägenheten osäljbar i det skicket. Och det tyder också på att dom har ganska gott om pengar och egentligen skiter i kostnaden. Eftersom nästa ägare ändå kommer att behöva göra om allting.
Citera
2014-03-23, 18:53
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax

Nyfiken fråga. Var har du hittat den infon? Jag hittar ingen lgh med nummer 3202 på adressen 54 B i ratsit. Däremot ett äldre par med annat lägenhetsnummer på 54 A som motsvarar Skidaddles funderingar.

Oavsett vem som äver den så tappar jag andan av allt rödlackad. Så stör jag mig på att de lät teglet i öppna spisen vara. Det passar inte med övriga färgchocken.
Citera
2014-03-23, 19:22
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...rtner_id=eniro
Nu har även du som har det lite stramt i plånboken möjligheten att bo på framgångsrika Östermalm!
Se till att inte bjuda hem för många till inflyttningsfesten bara
Citera
2014-03-23, 19:55
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Nu har även du som har det lite stramt i plånboken möjligheten att bo på framgångsrika Östermalm!
Nu lugnar du ner dig! Det är tredje eller fjärde gången den lägenheten listas i tråden. Tydligen svårsålt. Vi kanske genererar en massa träffar som gör att de tror att den går att sälja.
Skeppargatan 6, Stockholm
Citera
2014-03-23, 21:14
Medlem
Poke53281s avatar
OMG! Kolla tapeten i det här miljonhuset:
En multimiljon villa i Skåne

fint läge, men herregud vilken smak.
Citera
2014-03-23, 21:24
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Nu lugnar du ner dig! Det är tredje eller fjärde gången den lägenheten listas i tråden. Tydligen svårsålt. Vi kanske genererar en massa träffar som gör att de tror att den går att sälja.
Skeppargatan 6, Stockholm

Hahaha, söndagshumor. Kanske borde köpa den och inte bo i lägenheten alls
Så när folk frågar vem som bor där...ingen. Men någon har köpt den!
Citera
2014-03-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig

Bilden fick mig att tänka på ett inredningsfenomen, det här med att ha affischer från konstutställningar inramade på väggen. Har tidigare mest sett det i tv-serier och liknande för att illustrera "innerstadslägeheter" men här i tråden verkar det också vara rätt vanligt. Oftast från Moderna men i just detta fallet var det Waldemarsudde. Är det så att man varit på just den utställningen eller att man tyckte just den affischen var snygg? Eller för att imponera på andra och verka bildad?

Har årskort på Louisiana och skulle jag köpa affischen för varenda utställning jag varit på hade jag haft väggarna fulla (har inte köpt en enda). Louisiana tar drygt en hundralapp för sina affischer så det är ju knappast någon exklusivt.

Detta verkar vara begränsat just till konstmuseer, det är knappast så att teatrar eller biografer säljer sina affischer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in