Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-01, 16:47
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det är riktigt att omvärlden hade utövat politiska påtryckningar, ekonomiska blockader och kanske till och med i värsta fall militär intervention mot Sverige om nationalister kom till makten, men då hade ju kollapsen orsakats av det. Om SvP fick verka under samma politiska förhållanden som dagens regering så hade väl ekonomin långsamt puttrat åt helvete som den gör nu.

Bäst-före-förslaget är sinnesrubbat (utplåning av allt sparande) och diskuterades tidigare i tråden om nationalistisk ekonomi.

Håller väl med.

Citat:
Håller dock inte riktigt med om att Västvärlden fortfarande producerar välstånd när det "finansieras" med skulder och det lilla välstånd som finns är resterna av det som skapades exempelvis innan Sverige blev en högskattenation. Grekland är ju ett u-land idag och Sveriges arbetslöshet, bostadsbrist, privata skuldsättning etc. är horribel och livsfarlig.

Det beror ju lite på hur man definierar välstånd, det totala välståndet fortsätter ju att växa och tekniken förbättras i raketfart. Att det däremot är dyrt som fan med bostad nu för tiden och att båda föräldrarna måste ha en försörjning är en annan femma; välstånd är inte bara materiellt utan att föräldrar får mer tid med sina barn är viktigare än materiella ting i min värld. Det är ju också så att en arbetande person har en tyngre försörjningsbörda idag än vad den hade förr i tiden, produktiva arbetare inom industrin och energibranschen måste ju försörja ett gäng socialkärringar och handläggare på försäkringskassan och dess arme av bidragstagare. Men trots detta så behöver en arbetare som inte ens har ett speciellt hårt arbete bara lägga 10-15% av sin disponibla inkomst på mat och kan åka på flera utlandsresor och köpa in den senaste hemelektroniken varje år, vilket även många bidragstagare kan.

Att däremot bolånecirkusen kommer att smälla förr eller senare är det ju ingen som förnekar.
2014-05-01, 16:48
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Hur är det möjligt att alla människor från Svenskarnas parti ser likadana ut?

Ser tjejer och killar likadana ut? MINST 3/10 som var där var tjejer i 18-24-årsåldern. Sedan en hel del äldre tanter.

Måste vara otroligt jobbigt för er libtards och antirasister när ni gång på gång får uppleva syntax error.
2014-05-01, 16:50
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som lyckades skymta någon fler än Jacobsson, Spansk, Andersson från styrelsen? Eriksson sa i Motgift att han inte kunde vara med pga höggravid fru, Pekkarinen är antagligen ute med båten... Ärleskog och Höglund lyckades jag inte se? Var Magnus Söderman där tro? (ej med i styrelsen men tongivande medlem då)
2014-05-01, 16:51
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Albanligan har uppenbarligen svårt att svara på frågor.
Det där är inget ordentligt svar.
Så du vill ha svar på hur man ska hantera något som inte existerar? Du har uppenbarligen svårt med verklighetsförankringen.
2014-05-01, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zluske
Räcker ju med punkt 1 i erat punktprogram för att ana ugglor i mossen
"1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare"
Det är väl inget sjukt med att det här landet ska bebos och styras utav samma folk som har levt här i tusentals år och som har byggt upp det? Att en neger skulle kunna räknas som svensk är ju däremot helt vansinnigt och det ser man ju direkt att det bara är trams och flams.

En neger är ju lika lite svensk som en jude, arab, zigenare eller bergaturk är det.

Nu är demonstrationen för övrigt avslutad och nationalisten som skadades väntar nu på röntgen. Han har väldigt ont, men det verkar som att det kommer gå bra!
2014-05-01, 16:54
Medlem
HighHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Sanktionerna från omvärlden skulle slå otroligt hårt
Sverige lär inte bli bland de första länderna att bli nationalister igen. Om SvP skulle ta över Sverige nu i September skulle det nog bli sanktioner men det kommer inte hända i år. När nationalismen har blivit tillräckligt stor här kommer den ha växt i resten av världen också.
2014-05-01, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Ja. DNA-tester. Det är ju det jag har sagt. Då är jag åter till min fråga. Hur ska man kunna bedöma vem som är svensk och inte svensk? Om man är 0,003% somalier och resterande svensk, är man svensk då?

Du verkar besatt av raser, dvs en klockren rasist - skapa en tråd i rasforumet istället för att gå OT för ~40:e gången i denna tråden. Sno dig, när mod vaknar så blir du duktigt avstängd för massiv 0.03.

Hur många SvP:are har omhändertagits vs rödingar?
2014-05-01, 16:55
Medlem
NirvanAs avatar
På nordfront skriver man
15:54 – Vittnen säger att en icke-vit polis brutit armen av en av demonstranterna under tumultet genom att slå honom med en batong.

2014-05-01, 16:57
Bannlyst
Citat:
Det är ju det som ni sagt tidigare i tråden
"Vithet sitter på insidan"
"Varför skulle inte en somalier kunna vara med i partiet?"

Du tror fel om jag NÅGONSIN kommer glömma eller sluta upprepa dom citaten
Ingen från partiet har sagt något sådant, men poängen var sannolikt att hudfärgen mest fungerar som en produktförpackning som indikerar vad som finns inuti och det stämmer ju. Det är ju ras och gener som är det avgörande.
2014-05-01, 16:57
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Du syftar på långbåtar?

Är det något jag seriöst verkligen inte kan hantera, så är det att det finns folk som, antagligen är Albanligasympatisörer i denna tråd och får för sig på fullaste allvar att man kan ta långbåtarnas uppkomst i anspråk och därmed rättfärdiga sin egna existens. Vad som hade varit mer intressant är om dessa sk. svenskar lever som de lär istället för att rida på sina förfärders uppfinningar.

En liknelse med dagens svenska nazister kan liknas med en brat som får ärva ett miljardföretag av sina föräldrar och sen hävda att man har något slags företräde i dagens samhälle. Finns det något exempel på en modern svensk nazist som har bidragit till det svenska samhället på något annat sätt än politiskt?

Har aldrig hävdat mig över någon annan. Personligen så anser jag att en efterbliven individ som kämpar för nationalismen är bättre än en smart som kämpar emot. Det viktiga är de framtida generationerna och hur de kan utvecklas på bästa sätt, en dum individ kan inte ge lika mycket för kampen som en kompetent men allt är bättre än inget och den skada som en smart individ kan göra blir ju bara större när den går sionismens ärenden.

Att inse att det finns något som är mer värt än ens eget liv, och att det kommer nya generationer, är i sig intelligent men också framförallt extremt värdefullt. Och att kämpa för denna framtid trots de massiva motstånd och personliga förluster man får ta genom denna kamp, som man trots detta bedriver, det är storslaget och ärorikt.

Det vore mycket lättare att gå efter egoismen och vända kappan efter vinden efter de som ligger i tiden, det är sannerligen många "smarta" individer som gör detta med, som tjänar personliga meriter och skatter, men i slutet av dagen så bidrog en sådan människa bara till sig själv och inte till de framtida generationerna, och de är de framtida generationerna som har betydelse för våran utveckling.
2014-05-01, 16:58
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperAnonym665
Okej, om jag nu är landsförrädare, vad spelar det för roll?

Du är med och bidrar till att svenskarna och den vita rasen blandas bort. Du bidrar till folkmord.
2014-05-01, 16:59
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
http://www.jnytt.se/svenskarnas-part...et-i-jonkoping
En riktig arisk elit.

Germaner är de ju helt klart. Har de påstått att de skulle vara en elit? Och framför allt är det klädstil och vikt som avgör vem som är elit eller finns det något djupare som ligger till grund för det epitetet?
Lite väl mycket högstadieelev över ditt beteende måste jag säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in