Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-23, 10:54
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Cissi Wallin, kan du vänligen hålla käften? Bara håll käft. Det räcker nu. Du är överallt. Jag skriver i andra person, för jag vet att du läser här. Du klagar på att Sverige är kallt och instängt och åker sedan till Lilla Europa, det vill säga New York City. Du twittrar och instagrammar varje dag (på undermålig engelska, dessutom) om hur fantastiskt det är. Samtidigt verkar du mest vilja umgås med svenskar, i alla fall om man ska tro din Twitter. Säger man emot dig, då är man jante eller en näthatare. Du, och Lady Dahmer också, för den delen, får gärna ta och slå upp ordet hat, för det har fan inget att göra med de flesta kommentarer du får.

Det är så uppenbart hur beroende av uppmärksamhet du är. Det är sjuhundra hashtags i varje tweet, så att alla som får för sig att söka på nonsenssubstantiv ska ha chansen att kunna landa på din profil. Viktigt att synas ju! Och så dina tuffa utspel: I'm a sexy bitch. I'm sexy and I know it. Vad fan, är du tretton år gammal? Och varför kallar du dig själv för subba i tid och otid?

Det är på något sätt som den där gången du var på AIDS-galan. Du kunde bara inte låta bli att ta "en lökig selfie" på damrummet. En dag om året när man tänker på alla de som har en dödlig sjukdom och alla de många som aldrig kommer att få vård för den, men nej, då ska självklart Cissi Wallin ha sin stund i rampljuset. Självklart.

En sak ska du ha jävligt klart för dig: Man behöver inte jobba med media för att vara någon. Man behöver inte raljera över den småstad man kommer ifrån och hur "keff" den och allt den står för är. Man behöver inte låta sin röst fylla ett rum så att det ekar i veckor bara för att man är så förbannat rädd för att försvinna om man håller snattran i ett par ynka minuter och tänker efter.

Hur vore det om du stängde av Twitter, Facebook och Instagram i en hel vecka, Cissi? Skulle du överleva det, tror du? Fast nu verkar du ju ha en ganska skön beef på gång med Fredrik Wikingsson, och det vore ju synd om den skulle rinna ut i sanden. För man vet ju aldrig hur det blir med Lady Dahmer, som du låtsas ha lämnat bakom dig för länge sedan. Ni två är de mest patetiska jävla "internetpersonligheterna" den här sidan av 2010-talet. Komma och snacka om kvinnors utsatta position och strukturellt förtryck och annat jävla hittepå när ni själva inte ens klarar att höja er över standardbeteendet på valfritt svenskt högstadium.

Det finns mycket jag skulle kunna skriva här. Jag vet inte varför jag fortsätter att gå in på dina nätkonton. Det är väl någon slags mänsklig impuls; man dras till det man vet får en att må dåligt. Samtidigt är jag ändå väldigt glad, somliga kanske skulle säga privilegierad (och lär dig stava det jävla ordet, för fan), att jag inte är i din situation. Att jag slipper slåss mot väderkvarnar.

Förresten, om det är någon tröst: Jag tycker Lady Dahmer är sju resor värre. Men man måste ju tänka på blodtrycket, det gäller ju att orka ta plats som man även nästa vecka.

Efter att ha läst på http://toklandet.wordpress.com/ (är på förstasidan i skrivande stund) om Cissi Wallin och hennes jävla gnällande om att ingen gillar hennes TV-pitchar ställer jag mig bakom din text till 100% och mer därtill om det vore möjligt!
Citera
2014-03-23, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Efter att ha läst på http://toklandet.wordpress.com/ (är på förstasidan i skrivande stund) om Cissi Wallin och hennes jävla gnällande om att ingen gillar hennes TV-pitchar ställer jag mig bakom din text till 100% och mer därtill om det vore möjligt!
Cissi har bristande självinsikt, tyvärr vanligt bland hennes generationskamrater.

Analys gällande Cecilia Wallin:

Cissi satt antagligen hemma och åt korv och makaroner i köket i mexietegelvillan hemma i Uddevalla för ungefär 15 år sedan och drömde då sig bort till Stockholm. När Cissi sedan låg på sängen i flickrummet så bestämde sig Cissi att flytta till Stockholm för att jobba med media!
Tyvärr så har Cissi gjort ett antal misstag på vägen, dels så flydde Cissi från vanligheten och gråheten i Uddevalla. Cissi förstod ej att livet också kan vara jävligt grått och trist även i Stockholm. Cissi förstod ej heller att femnism är en mediagrej som handlar om att journalister vill att VANLIGT folk ska leva jämställt. Journalister är undantagna detta. Cissi har nu flytt Stockholm för USA men hon sitter och twittrar förtvivlat över vad hur media-sverige arbetar. Cissi sluta fly nu, flytta hem till Uddevalla, ta jobb på en klädbutik och inse att du ej är så jävla briljant och att de är inget fel med vanlig grå vardag.
Citera
2014-03-23, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E

Det där var bland det mest patetiska jag någonsin läst när det kommer till twitterflöden. Cissi du får inte jobb för att du är kvinna utan för att DU inte håller kvalitetsmässigt. Du är varken intressant, rolig eller har något att komma. Att du sedan står och bankar dig själv på brösten och hävdar att det är bara bero på strukturella problem är lika med klassisk genussjälvömkande. Hur vore det om du släppte din närvaro på alla dessa sociala plattformar, tog ett steg tillbaka och börja rannsaka ditt egna beteende?

JUZUP är så förbannat trött på alla dessa tycka synd om sig själva feminister. Merparten av dessa personer saknar talang, självinsikt och älskar att måla in sig i hörn och stå där och skrika som fiskmåsar som ingen orkar med eller bryr sig om...
Citera
2014-05-02, 12:38
Medlem
börsvalps avatar
På senaste tid tycks alla Cissi Wallins kolumner handla om hur jävla bra det är i New York. Skulle vara skönt ifall hon flyttade dit permanent så vi slapp höra något mer från henne.
Citera
2014-05-05, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
På senaste tid tycks alla Cissi Wallins kolumner handla om hur jävla bra det är i New York. Skulle vara skönt ifall hon flyttade dit permanent så vi slapp höra något mer från henne.

Ja, har aldrig hört någon snacka i radio så i galopp förut...det låter som att hon är jävligt pissnödig. Det är jobbigt att höra på henne, vilken nervös röst.
Citera
2014-05-05, 17:37
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp

Är väl lite som norrlänningar som flyttar/besöker Stockholm och aldrig kan sluta prata om Stockholm och hur jävla bra det är. Nu gör jag bara ett krasst antagande att Cissi bodde i Stockholm och flyttade till New York, ungefär som att flytta från Norrland till Stockholm, men på en högre nivå.
Citera
2014-06-29, 13:50
Avstängd
Fan vad jag gillar Cissis nya show Yes We Care! Så jävla bra!

https://www.youtube.com/watch?v=JjsUmu0NZbs
Senast redigerad av Magban 2014-06-29 kl. 13:55.
Citera
2014-07-17, 20:16
Medlem
-IamTheWalrus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban

Jag hoppas att du är ironisk. Det är ju typ det sämsta jag har skådat
Citera
2014-07-18, 10:29
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:

Vad är det som är bra med hennes "show"? Tre kvinnor som sitter framför en laptop/webcam och snackar om ingenting. Är detta vad hon pitchat till andra TV-kanaler och fått ett "tack, men nej tack" som svar förstår jag inte hur hon kan gnälla över att andra (män) får göra TV och inte hon.
Citera
2014-07-18, 13:58
Medlem
Ratads avatar
Citat:

Bara 380 visningar? Inte ens hennes haters orkar bry sig?

På tal om inget (mest för att jag är svenskt avundssjuk) "Waaaall-in"? Lider hon av Doplh Lundgrens syndrom?
Citera
2014-07-18, 15:05
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Bara 380 visningar? Inte ens hennes haters orkar bry sig?

På tal om inget (mest för att jag är svenskt avundssjuk) "Waaaall-in"? Lider hon av Doplh Lundgrens syndrom?

Tre av de visningarna kommer från mig. Känner mig sjukt stolt!
Tänkte också på hur oerhört "fejk" hon kändes. "Hej, jag har bott i staterna ett tag och har tappat all min svenska" är väl sådant som Dolph Lundgren och Victoria Silvstedt kör med?
Citera
2014-07-18, 21:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -IamTheWalrus-
Jag hoppas att du är ironisk. Det är ju typ det sämsta jag har skådat

Episode 2 är mycket, mycket bättre. Älskar 10:40 in i klippet då hon efter att ha spanat på det sista vinet några minuter och sett galet intresserad ut av sina "gäster" beslutar sig för att svepa.

Gillar dock inte att episode 3 inte kommit än då det är flera månader sedan episode 2 spelades in. Hoppas verkligen Cissi inte valt att lägga ner satsningen på grund av dåliga tittarsiffror. Hon borde twittra mer om programmet så att fler upptäcker det, tycker även att Aftonbladet borde skrivit någon om "Yes, We care!".

Lyckas Cissi få några till prenumeranter tror jag att hon snart får drömjobbet som Ellen de Generes sidekick och kanske rent av ta över programmet om nåt år eller så. Hoppas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in