Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Fast det r ju vl belagt att den amerikanska utrikespolitiken r kraftigt influerad av judiska neokonservativa? Att d vara "fiender till USA" r samma sak som att vara anti-judisk. Det mste till och med du, med ditt trga och fantasilsa sinne, frst.
Hr var vi tydligen tillbaka med fula ord och personangrepp mot vra meddebattrer. r det verkligen s hemskt att andra inte hller med om allting och ifrgastter? Har Rex bitit dig och smittat dig med rabies?
Det r absolut sant att amerikansk utrikespolitik r starkt pverkad av judiska intressen, tminstone i vissa frgor, det r inte samma sak som att den alltid r det eller att andra lnder, ssom Ryssland inte ocks kan ha en utrikespolitik som av olika anledningar tjnar judiska intressen.
ven om det r korrekt att Ryssland faktiskt motverkar vissa judiska intressen i mellanstern med sin anti-amerikanska politik s r det knappast srskilt mycket att imponeras ver d man faktiskt inte gjort ngot som skulle kunna vara mer n ett mindre irritationsmoment fr dessa intressegrupper. P det stora hela s har man frn Rysslands sida knappast ngot att vinna p att p allvar utmana dessa intressen, ex genom att stdja ett krnvapenbevpnat Iran. Inte heller r det s att man frn Rysslands sida r srskilt anti-judiska, snarare s r man anti-ameriskanska, vilket ibland men inte alltid r samma sak som att vara anti-judiska.
Jag har i grunden inget emot att USA och Ryssland brkar och att detta r till nackdel till USA. Jag har emellertid inte heller ngot emot att Ryssland frlorar p detta d denna stat r en nstan lika stor fiende till oss som USA. Skillnaden mellan oss tror jag bottnar i detta, jag ser konflikten mellan Ryssland och USA som positiv i den mening som vi kan dra nytta av det och i den mening en eller bda av dessa aktrer frlorar p det. Du dremot tycks se allt som r positivt fr Ryssland och negativt fr USA som ngot positivt.
Gllande Ukraina s verkar det inte direkt vara s mycket kraft i Putin d han helt nyligen gjort klart att man inte kommer att straffa Ukraina ifall landet skriver under ett associationsavtal med EU.
http://www.friatider.se/ryssland-ska...traffa-ukraina
Knappast vad som behvs om man p allvar ska utmana den judiska-amerikanska vrldsordningen eller hur?
Men det r faktiskt inte s konstigt om man tnker p saken, Ryssland r p det stora hela verens med vst om situationen i Ukraina. Ta bara exemplet med Yalta European Strategy (YES);
Citat:
An example of a regularly-occurring formal gathering associated with the changeover in Ukraine is the Yalta European Strategy (YES), an international organization founded during the Orange Revolution to promote Ukraines entry into the European Union. It is the primary high-level private Ukraine-EU forum pushing integration. Attending recent summits have been such influential Jews as Paul Krugman, Shimon Peres, Dominique Strauss-Kahn, and Larry Summers, as well as Gentile luminaries including Bill and Hillary Clinton, Tony Blair, tefan Fle (look him up), and Alexei Kudrin, from 2000-2011 Russias (yes, Putins Russia) Minister of Finance (= Secretary of the Treasury), among many others.
http://www.counter-currents.com/2014...e-nationalism/