Citat:
Ursprungligen postat av
skitpung
Tjena!
Jag har ansökt till Hermods, kommer plugga från september tills februari. På plats (när jag gjorde ansökan) sa dem att jag skulle börja plugga den 29 september, mer info än så har jag inte fått.
Någon som pluggat på Hermods förut och har bättre koll? Om man får något brev veckan innan eller så.
Mvh
Man får ett brev i god tid innan med inloggningsuppgifter till Novo och en kallelse till ett introduktionsmöte (ej obligatoriskt). Vid introduktionsmötet får du den där heliga handboken, som du beordras att läsa innan man blir inropad till själva mötet, och de berättar om Novo och om den schemalagd ahandledning.
De visar därefter en katastrofal statistik, som ändå visar att de som går på handledningen har bättre odds att ö.h.t klara kursen (eller så beror det helt enkelt på att de som väljer att gå på handledningen tar kursen seriöst), och du beordras att absolut inte kontakta dem innan du har
läst i handboken. Novo är en ganska rörig lärplattform, om jag får säga det själv, så det kan ju vara därför de får mycket mail och telefonsamtal av folk som undrar över saker.