Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-29, 06:30
Medlem
Om någon fortfarande uppdaterar appen så har döm bytt uteseende
R-B 16:39 460

EEXXXEOXEE
EOXAEXOEOX
EXXOXEOOXO
EEEEEEEEEE

SL biljett giltig till 16:39, 2014-10-28
Red pris 20 kr ink 6% moms
235054 010930460
m.sl.se

Det är nu bara tiden längst upp som är länk och inte dom sista siffrorna efter.
Citera
2014-10-29, 07:07
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shallah
Det är nu bara tiden längst upp som är länk och inte dom sista siffrorna efter.

Det är DIN MOBIL som bestämmer vad som är "understruket". Det har inget med den skickade texten att göra.
Citera
2014-10-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det är DIN MOBIL som bestämmer vad som är "understruket". Det har inget med den skickade texten att göra.
Okej skönt använder en äldre android för enbart åka buss och glömde den hemma så fick köpa en biljett med min iphone. Men då behövet jag inte tänka på det då.
Citera
2014-10-29, 16:51
Medlem
http://imgur.com/USvcS5N
http://imgur.com/zOXXFR5

Äkta o en falsk biljett, siffrorna i slutet på den riktiga har 9 siffror. Den falska har 8 siffror. Brukar de variera lr?
Citera
2014-10-29, 18:40
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miliax
http://imgur.com/USvcS5N
http://imgur.com/zOXXFR5

Äkta o en falsk biljett, siffrorna i slutet på den riktiga har 9 siffror. Den falska har 8 siffror. Brukar de variera lr?

Ja.
Citera
2014-10-30, 06:19
Medlem
WLHSs avatar
SJ Biljett för spärrarna på Arlanda

Nu har jag inte hunnit sätta mig in i tråden. Så ursäkta för en delvis onödig post. Men finns det något sätt att enkelt fejka en SJ biljett med access för Arlanda? Känns surt med deras 75 spänn per gång. Man visar ju bara upp biljetten lite snabbt. Tacksam för alla svar.
Citera
2014-10-30, 07:17
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WLHS
SJ Biljett för spärrarna på Arlanda

Nu har jag inte hunnit sätta mig in i tråden. Så ursäkta för en delvis onödig post. Men finns det något sätt att enkelt fejka en SJ biljett med access för Arlanda? Känns surt med deras 75 spänn per gång. Man visar ju bara upp biljetten lite snabbt. Tacksam för alla svar.

Nej. Läsarna på Arn är direktuppkoplade.
Citera
2014-10-31, 00:47
Medlem
WLHSs avatar
Citat:

Jag ska nog förtydliga mitt inlägg en aning. Jag vill ha en SMS-biljett som jag kan visa upp när jag anländer till spärrarna på ARN. Själva resan med SJ åker jag på en riktig biljett mellan Stockholm och Uppsala. Så biljetten på tåget är korrekt.

Det är först när jag anländer till ARN som jag vill kunna visa upp en SMS-biljett som ger mig förmånen att passera spärrarna. För jag fram till disken och visar upp min sms-biljett för personen i disken. Och blir därefter genomsläppt manuellt genom ett knapptryck
Senast redigerad av WLHS 2014-10-31 kl. 00:59.
Citera
2014-10-31, 08:35
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av WLHS
Jag ska nog förtydliga mitt inlägg en aning. Jag vill ha en SMS-biljett som jag kan visa upp när jag anländer till spärrarna på ARN. Själva resan med SJ åker jag på en riktig biljett mellan Stockholm och Uppsala. Så biljetten på tåget är korrekt.

Det är först när jag anländer till ARN som jag vill kunna visa upp en SMS-biljett som ger mig förmånen att passera spärrarna. För jag fram till disken och visar upp min sms-biljett för personen i disken. Och blir därefter genomsläppt manuellt genom ett knapptryck

Är du inte LÄSkunnig?

Det är ju det som INTE går - Läsarna på ARN är uppkopplade on-line, och du kan INTE visa manuellt, för det godkänner de INTE!
Citera
2014-10-31, 19:17
Medlem
ManUnitedFans avatar
UL har ju vad jag förstått börjat med en ny app. Där ska man till exempel kunna skicka efter sms biljetter. Har inte riktigt koll, men det ska vara något sådant. Då undrar jag om det är över med fejkbiljett på UL? Eller kommer man fortfarande ha möjligheten att skicka efter sms biljetter som tidigare?
Citera
2014-11-01, 20:26
Medlem
WoDegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManUnitedFan
UL har ju vad jag förstått börjat med en ny app. Där ska man till exempel kunna skicka efter sms biljetter. Har inte riktigt koll, men det ska vara något sådant. Då undrar jag om det är över med fejkbiljett på UL? Eller kommer man fortfarande ha möjligheten att skicka efter sms biljetter som tidigare?
Den nya appen ger dig bara möjligheten att direkt via den köpa biljett för den sträcka du sökt på via appen. Alltså om du söker avgångar från Uppsala C till Gävle C kan du via appen direkt köpa korrekt sms-biljett i stället för att gå in i din vanliga sms-app och där manuellt mata in korrekta uppgifter (vilka zoner samt om det är vuxen eller ungdom).
Du kan även ladda på reskassa direkt i appen och betala för din sms-biljett.
Införandet av den nya appen har alltså inte på något sätt ändrat utseendet av sms-biljetterna.
Man kan säga att skillnaden mellan FB-appen och nya UL-appen är att den från UL skickar ett faktiskt SMS medans FB-appen då i stället genererar ett falskt.
Citera
2014-11-01, 21:11
Medlem
ManUnitedFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoDegen
Den nya appen ger dig bara möjligheten att direkt via den köpa biljett för den sträcka du sökt på via appen. Alltså om du söker avgångar från Uppsala C till Gävle C kan du via appen direkt köpa korrekt sms-biljett i stället för att gå in i din vanliga sms-app och där manuellt mata in korrekta uppgifter (vilka zoner samt om det är vuxen eller ungdom).
Du kan även ladda på reskassa direkt i appen och betala för din sms-biljett.
Införandet av den nya appen har alltså inte på något sätt ändrat utseendet av sms-biljetterna.
Man kan säga att skillnaden mellan FB-appen och nya UL-appen är att den från UL skickar ett faktiskt SMS medans FB-appen då i stället genererar ett falskt.
Okej, så om jag förstår dig rätt så är/kommer det att fortsätta att använda appen i framtiden med UL resor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in