Citat:
Ursprungligen postat av
Sturr
Det r definitivt lge att slja nu. Testa kommer att backa fr att terhmta sig starkt. Varumrket r starkt och vidare knt. Kundkretsen vxer i takt med den nya teknologin. Anledningen till sljlget r fr att jag tror inte vanliga mnniskor r beredda p en sn stor teknikfrndring inom minst 2-4 r. Jag tror att vanliga traders kommer att se Testlas rapport och inse att "det hr r ett fretag som gr framt, som gjort vinst", s drfr kommer de att kpa in sig i fretaget.
Drfr s ser jag en drastisk dropp om 1 r. Drefter r jag vertygad om att fretaget kommer att vxa sig stort. Den amerikanska staten har Tesla under bevakning som frsker utnyttja Teslas fria patentpolicy.
S fr de som brjade p 35 kan jag bara gratulera. Jag vet vad jag hade gjort om jag hade haft de.
Jag tror snarare tvrtom.
Vi r frberedda p en teknikfrndring. Det hade varit en sak om enbart fretaget Tesla producerade el-bilar.
Nr stora fretag ssom BMW, Mercedes, Toyota, Volvo osv brjar producera el-bilar (vilket dom har, men dom r skit) s tnker den gemene grannen att el-bilar r framtiden och knner sig sker fr att:
"aa men dom stora fretagen satsar ju p el-bilar, d mste det ju vara bra"
Enda anledningen till dropp p marknaden ssom jag ser det r om Tesla model 3 (? den lilla, billiga bilen)
blir en total flopp och inte alls mter sig p marknaden.