2014-11-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Imorgon kvll svensk tid efter Nasdaq's stngning slpps Q3 rapporten ifrn Tesla.

Ett Shareholder Letter kommer finnas tillgngligt som vanligt och en livewebcast dr frgor svaras av Elon Musk och de andra i ledningen kommer finnas kort drefter vid ca kl 23:30 svensk tid.

Denna kommer ca 2h efter live sndningen r slut finnas tillgnglig i arkivet i ett r att lyssna p i godan ro p Teslas hemsida.

http://ir.teslamotors.com/releasedet...leaseID=877145

Detta r the breakingpoint fr Tesla aktien. Visar de positiva siffror vilket mnga tror de kommer gra s kommer aktien stiga uppt den nrmsta tiden.

Kommer det drefter med ytterligare information om Model X och Model 3 s kommer den rusa i taket som vanligt. Riktkursen just nu som mnga satt runt 300 dollar allts en kning med 60 dollar per aktie.

Har sjlv 240 st aktier i Tesla Motors, jag kommer sitta och bevaka det p helspnn.
240st var inte illa! Jag tycker snare det verkar som att de flesta tror p smre siffror n vntat? De rknade ju med att g med vinst men produktionsstopp och kade kostnader fr Model X verkar ha gjort s att de knapp frvntas g breakeven. Men det r bara min knsla. Sitter sjlv med aktier i Tesla s hoppas sklart p positiva siffror men r inte helt vertygad!
Citera
2014-11-04, 23:40
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fajvan
Fr man frga vad du har fr GAV? med 240st aktier mste jag nska dig lycka till, har vl efter dagens kp rd med kanske ett par tre stycken haha

GAV p 180 dollar s tjnat en hel del redan. Har en hel del i Alfa Laval och Axfood ocks som gtt bra idag

Tesla Aktien r dyr men flj fretaget sedan lnge och nr den fortsatt stiga s har jag kpt mer och mer och det har ju lnat sig
Citera
2014-11-04, 23:41
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysteryMaster
240st var inte illa! Jag tycker snare det verkar som att de flesta tror p smre siffror n vntat? De rknade ju med att g med vinst men produktionsstopp och kade kostnader fr Model X verkar ha gjort s att de knapp frvntas g breakeven. Men det r bara min knsla. Sitter sjlv med aktier i Tesla s hoppas sklart p positiva siffror men r inte helt vertygad!

Jag har lst vldigt mycket olika statements jag med men tror inte Elon Musk skulle gtt emot Wall Street Journal om dem verkligen inte hade fel.
Citera
2014-11-06, 09:24
Medlem
Citat:
Jag har lst vldigt mycket olika statements jag med men tror inte Elon Musk skulle gtt emot Wall Street Journal om dem verkligen inte hade fel.
Du fick rtt angende rapporten! Nu blir det att ka mitt innehav d kursen antagligen kommer brja stiga mot sin gamla topp fr ett par mnader sen. En stor del av Teslas aktier r ju blankade och nu nr kursen kommer stiga s kommer de vll vilja kpa tillbaka sej och d stiger den nnu mer, eller?
Citera
2014-11-06, 16:29
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Du fick rtt angende rapporten! Nu blir det att ka mitt innehav d kursen antagligen kommer brja stiga mot sin gamla topp fr ett par mnader sen. En stor del av Teslas aktier r ju blankade och nu nr kursen kommer stiga s kommer de vll vilja kpa tillbaka sej och d stiger den nnu mer, eller?

Eller s gr de som hela Ford och GM gnget. Blankar dem slnge de bara gr tills de insett att de gtt miste om en aktie som gtt upp 70 dollar p vldigt kort tid.
Citera
2014-11-07, 09:41
Medlem
Citat:
Eller s gr de som hela Ford och GM gnget. Blankar dem slnge de bara gr tills de insett att de gtt miste om en aktie som gtt upp 70 dollar p vldigt kort tid.
Ja man vet ju aldrig med dem men ngon gng lr det ju ta sin vinst/frlust och d ska 18% av aktierna kpas tillbaka. Ska bli intressant att se hur lngt upp vi klttrarr efter denna rapporten.
Citera
2014-11-07, 14:52
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ja man vet ju aldrig med dem men ngon gng lr det ju ta sin vinst/frlust och d ska 18% av aktierna kpas tillbaka. Ska bli intressant att se hur lngt upp vi klttrarr efter denna rapporten.

Tror att aktien kommer stiga till ngonstans runt 275-280 dollar o sedan sjunka igen som vi sg att den gjorde fr en mnad sedan. Min egna riktkurs r 275 dollar, vntar en vecka efter det om den fortstter stiga men sen sljer jag, vntar p droppet och kper upp igen, skert d 260st
Citera
2014-11-07, 17:26
Medlem
Det r definitivt lge att slja nu. Testa kommer att backa fr att terhmta sig starkt. Varumrket r starkt och vidare knt. Kundkretsen vxer i takt med den nya teknologin. Anledningen till sljlget r fr att jag tror inte vanliga mnniskor r beredda p en sn stor teknikfrndring inom minst 2-4 r. Jag tror att vanliga traders kommer att se Testlas rapport och inse att "det hr r ett fretag som gr framt, som gjort vinst", s drfr kommer de att kpa in sig i fretaget.
Drfr s ser jag en drastisk dropp om 1 r. Drefter r jag vertygad om att fretaget kommer att vxa sig stort. Den amerikanska staten har Tesla under bevakning som frsker utnyttja Teslas fria patentpolicy.

S fr de som brjade p 35 kan jag bara gratulera. Jag vet vad jag hade gjort om jag hade haft de.
Citera
2014-11-08, 14:29
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturr
Det r definitivt lge att slja nu. Testa kommer att backa fr att terhmta sig starkt. Varumrket r starkt och vidare knt. Kundkretsen vxer i takt med den nya teknologin. Anledningen till sljlget r fr att jag tror inte vanliga mnniskor r beredda p en sn stor teknikfrndring inom minst 2-4 r. Jag tror att vanliga traders kommer att se Testlas rapport och inse att "det hr r ett fretag som gr framt, som gjort vinst", s drfr kommer de att kpa in sig i fretaget.
Drfr s ser jag en drastisk dropp om 1 r. Drefter r jag vertygad om att fretaget kommer att vxa sig stort. Den amerikanska staten har Tesla under bevakning som frsker utnyttja Teslas fria patentpolicy.

S fr de som brjade p 35 kan jag bara gratulera. Jag vet vad jag hade gjort om jag hade haft de.

Jag tror snarare tvrtom.

Vi r frberedda p en teknikfrndring. Det hade varit en sak om enbart fretaget Tesla producerade el-bilar.

Nr stora fretag ssom BMW, Mercedes, Toyota, Volvo osv brjar producera el-bilar (vilket dom har, men dom r skit) s tnker den gemene grannen att el-bilar r framtiden och knner sig sker fr att:

"aa men dom stora fretagen satsar ju p el-bilar, d mste det ju vara bra"

Enda anledningen till dropp p marknaden ssom jag ser det r om Tesla model 3 (? den lilla, billiga bilen)
blir en total flopp och inte alls mter sig p marknaden.
Citera
2014-11-10, 10:11
Medlem
Mercedes B-klass electric drive kommer ju inte bli ngon konkurrent direkt. Dels helt olika prisklasser s klart men den har 137km rckvidd vilket vid verklig krning kanske blir 110km eller mindre. Och sedan s sger de s hr om laddtiden: " Just two hours at a common public charging station can juice up its lithium-ion battery enough to go up to 60 miles." 2 timmar p en supercharger och du har 2 fullladdade Teslor. De vriga biltillverkarna r ljusr ifrn Tesla, eller i alla fall de elbilar de har slppt. Sedan de kanske hller p och utvecklar bttre konkurenter men just nu ser det bra ut!
Citera
2014-11-10, 10:55
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Mercedes B-klass electric drive kommer ju inte bli ngon konkurrent direkt. Dels helt olika prisklasser s klart men den har 137km rckvidd vilket vid verklig krning kanske blir 110km eller mindre. Och sedan s sger de s hr om laddtiden: " Just two hours at a common public charging station can juice up its lithium-ion battery enough to go up to 60 miles." 2 timmar p en supercharger och du har 2 fullladdade Teslor. De vriga biltillverkarna r ljusr ifrn Tesla, eller i alla fall de elbilar de har slppt. Sedan de kanske hller p och utvecklar bttre konkurenter men just nu ser det bra ut!

Dessutom fr man minnas att Teslas aktie inte enbart baseras p antal slda bilar av Tesla utan ven sledes hur mnga bilar Mercedes sljer.

Daimler Group ger 10% i Tesla och det r Teslabatterier och drivlinor i Mercedes Elektriska hybridfordon.

Dvs. Tesla tar betalt av Mercedes som kper deras batterier och drivlinor men mercedes fr aldrig tillgng till det bsta av bsta. Det kommer Tesla ha fr att fortstta bygga sitt eget varumrke.
Citera
2014-11-10, 12:01
Medlem
Citat:
Dessutom fr man minnas att Teslas aktie inte enbart baseras p antal slda bilar av Tesla utan ven sledes hur mnga bilar Mercedes sljer.

Daimler Group ger 10% i Tesla och det r Teslabatterier och drivlinor i Mercedes Elektriska hybridfordon.

Dvs. Tesla tar betalt av Mercedes som kper deras batterier och drivlinor men mercedes fr aldrig tillgng till det bsta av bsta. Det kommer Tesla ha fr att fortstta bygga sitt eget varumrke.
Det har du rtt i men har svrt att se a B-klassen kommer slja i ngra stora mngder. Nissan Leaf som r den vanligaste(?) elbilen och som funnits ett tag har ju bttre rckvidd n B-klassen. Men om den nu skulle slja som smr i solsken s r det ju bra fr Tesla ocks men man mrker verkligen vilken skillnad det r p Tesla jmfrt med vriga elbilar.

Sedan s har Daimler Group sllt sitt innehav i Tesla fr ngra veckor sedan: http://online.wsj.com/articles/daiml...ion-1413926628
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in