Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-18, 00:03
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
De har gått för lite på attraktion för det är det som är grunden. Har du två personer som attraheras av varandra och vill ha ett förhållande så finns det stora möjligheter.

För att lyckas i programmet skulle de valt ut tre vackra kvinnor och tre stiliga framgångsrika män. Men det hade väl inte varit tillräckligt PK.

Ja, alltså det märkliga är ju just matchningen. Heterosexuella par i verkligheten består ju av en kille som är max lika attraktiv som tjejen. Och ju mer attraktiv tjejen är, desto högre status har killen för att kompensera för skillnaden.

T ex: Ett par bestående av en tjej och en kille med ungefär samma status och samma attraktionsnivå eller ett par bestående av en snygg tjej och en ful kille som är rik och/eller känd. Det är ju såna saker de borde ta hänsyn till.
Senast redigerad av impieteer 2014-11-18 kl. 00:34.
Citera
2014-11-18, 00:21
Medlem
Självklart måste väl syftet med den här fullständiga idiotin vara att få oss att acceptera "resonemangsäktenskap"

Skulle media efter att i årtionden ha ägnat all kraft att detronisera den svenska mannen och allt som har med kärnfamiljen att göra plötsligt tvärvända genom att starta en löpandeband-giftemålsfabrik. Knappast.
Citera
2014-11-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Ja, alltså det märkliga är ju just matchningen. Heterosexuella par i verkligheten består ju av kille som är max lika attraktiv som tjejen. Och ju mer attraktiv tjejen är desto högre status har killen för kompensera för skillnaden.

T ex: Ett par bestående av en tjej och en kille med ungefär samma status och samma attraktionsnivå eller ett par bestående av en snygg tjej och en ful kille som är rik och/eller känd. Det är ju såna saker de borde ta hänsyn till.

Tror ett problem varit att de inte hade några män som träffade paren för att avgöra deltagarnas värde på äktenskapsmarknaden. Kvinnorna i "juryn" var uppenbart för romantiska för ett sånt synsätt. Synd att inte Henrik Fexeus var med för han förstår det här. Han lyckades tom bilda ett riktigt par i och med Kärlekskoden som han var programledare för.

Om man ser till deltagarna i programmet så var min känsla att.

Emily hade högre värde än Mattias.
Mikael och Tina var relativt jämbördiga . Möjligt övertag för Mikael.
Bert hade högre värde än Ellen.
Citera
2014-11-18, 00:33
Medlem
Första avsnittet finns nu på SVT Flow

Skriver på mobilen och vet ej hur man länkar.
Citera
2014-11-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Kärlek vid första ögonkastet existerar. Absolut. Men att gifta sig direkt.. Håller aldrig, att personer vågar.. Trash människor som har inget att förlora ..

Du ser vad du ser och skriver vad du så gärna vill skriva, men det blir inte mer sant bara för att din vidriga människosyn torgförs.

Tvärtom, är den här typen av förnuftsbaserade partnerval medelklass-akademikernas paradgren nummer ett. Om du har så dålig verklighetsanknytning, att du inte ens förstått det, är du förmodligen själv betydligt dummare än dom du föraktfullt kallar skräp.

I själva verket är det nog snart bara i dom lägre samhällsklasserna och delar av dom allra högsta man fortfarande tillåter sig att välja partner helt och hållet utifrån känslor och äkta attraktion.

Varför är annars "jobb/utbildning" den absolut mest avgörande frågan för 84% av alla nätdejtande tjejer?

Det räcker väl förresten att gå ner på stan så ser man väl ganska tydligt att det enbart kan handla om jönsens plånbok och eller förväntade livsinkomst.

Eller titta på¨antalet "varför är min tjejs fitta så torr-trådar"

Må hända att det inte sker framför tv-kameran, men upplägget är exakt det samma för 19 av 20 medelklass-akademiker, det handlar enbart om formalia och har inte ett smack med kärlek att göra.

Så klart från killens sida, men den känslan släcks lika snabbt som tjejen börjar smörja in sig med glidmedel för att samlaget överhuvudtaget tekniskt ska kunna gå att genomföras.

Gnirk, gnirk, gnirk, puhh. Var det skönt för dig älslking? -Ja, visst. ....Jo, tjena

Är man så jävla kåt på att kliva ett par pinnhål upp på stegen, eller få något som man borde förstå inte är på riktigt, att man helt väljer att försaka äkta attraktion och att älska och älskad, kan man ju fråga sig vem det är som är korkad och mer bör stämplas som "trash".

Men dra inte inte in lägre eller högre samhällsklasser i den soppan. Hyckleriet, den beräknande livsföringen och förmågan att gå över lik för att få det bättre, är det medelklassens akademiker som står för i 9 fall av 10.
Citera
2014-11-18, 01:19
Medlem
Citat:

Om man ser till deltagarna i programmet så var min känsla att.

Emily hade högre värde än Mattias.
Mikael och Tina var relativt jämbördiga . Möjligt övertag för Mikael.
Bert hade högre värde än Ellen.

Min känsla också. Ev. kan Emily och Mattias funka ändå för Mattias verkade vara en bra kille, men Bert kan väl knappast vara nöjd med sin tilldelning.
Senast redigerad av balletralle1234 2014-11-18 kl. 01:25.
Citera
2014-11-18, 01:35
Medlem
Varför gifta sig överhuvudtaget
Citera
2014-11-18, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balletralle1234
Min känsla också. Ev. kan Emily och Mattias funka ändå för Mattias verkade vara en bra kille, men Bert kan väl knappast vara nöjd med sin tilldelning.

Såg att avsnitt 2 kommit upp och kollade på det också nu och kan konstatera att min första känsla än så länge stämmer väl.

Bert såg verkligen sjukt besviken ut samtidigt som Mattias gav intrycket av att ha vunnit 10 milhoner på Lotto.

Mikael såg ganska nöjd ut men hade nog hoppats på någon lite yngre och snyggare. Tina verkade otroligt nöjd.

Till Bert skulle de valt en snygg förskolelärare eller sjuksköterska. Inte en manhaftig entreprenör.

Det är verkligen så man undrar juryn velat få det att fungera.
Citera
2014-11-18, 01:41
Medlem
Det kommer dock säkerligen bra TV med det katastrofäktenskapet......
Citera
2014-11-18, 02:25
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Jag roade mig med att ta reda på om äktenskapen höll...

Mikael och Tina

Bert och Ellen

Mathias och Emily
Citera
2014-11-18, 02:28
Medlem
Det här programmet hade passat mycket bättre på femman, första Gift vid första ögonkastet, och nästa program, ska vi göra slut.

Men eftersom det är regimtelevisionen så tror jag att det här är ett led i islamiseringen av Sverige. Bortgifte ska göras mer acceptabelt.
Citera
2014-11-18, 02:44
Medlem
Citat:
Såg att avsnitt 2 kommit upp och kollade på det också nu och kan konstatera att min första känsla än så länge stämmer väl.

Bert såg verkligen sjukt besviken ut samtidigt som Mattias gav intrycket av att ha vunnit 10 milhoner på Lotto.

Mikael såg ganska nöjd ut men hade nog hoppats på någon lite yngre och snyggare. Tina verkade otroligt nöjd.

Till Bert skulle de valt en snygg förskolelärare eller sjuksköterska. Inte en manhaftig entreprenör.

Det är verkligen så man undrar juryn velat få det att fungera.

Började själv se avsnitt 2 och nu har jag sett avsnitt 1. Håller med dig på pricken i din analys. Efter ha sett avsnitt 1 nu så kan jag konstatera att Emily inte riktigt var lika snygg som när hon var bröllopsfixad, men fortfarande helt ok och verkade ha en skön personlighet. Min farhåga där är att Mattias är lite för soft och känslosam, lite av en betahanne. Kan upplevas som avtändande.

Till Mikael kunde dom valt en lite yngre, eftersom han uttryckligen sagt att han vill ha barn. Då är det lite taskigt att ge honom en 41-åring kan jag tycka. Runt 36-38 år hade varit lagom istället.

Bert såg också mycket bättre ut i andra avsnittet, det är nåt med hans mun och tänder i första avsnittet som stör mig, påminner om en hamster lite. Ingen tjej gör sig bra i kort hår, varför har ingen berättat det för Ellen? Hade hon låtit håret vara långt och tränat lite hade hon kunnat funka för Bert. Nu ser hon ut som ett lebb istället.

Tina och Mattias är dom stora vinnarna i serien så här långt. Bert är den stora förloraren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in