2015-01-31, 11:23
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorOchBatman
Ingen träningsvärk i biceps, rygg och ben så det blir nog rygg & bicep idag

Kan du utföra en pull-up i dagsläget? Grymmaste övningen.
2015-01-31, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Kan du utföra en pull-up i dagsläget? Grymmaste övningen.
Det är väl som jättebreda chins?
2015-01-31, 11:45
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Det är väl som jättebreda chins?

Fast handflatan mot stången (pronerat), då aktiveras lats mer än biceps. Testa fem sets till fail, därefter gör chins.
2015-01-31, 11:57
Medlem
Underkills avatar
Citat:
Fast handflatan mot stången (pronerat), då aktiveras lats mer än biceps. Testa fem sets till fail, därefter gör chins.

Fast man har väl alltid HANDFLATAN mot stången?
2015-01-31, 12:00
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underkill
Fast man har väl alltid HANDFLATAN mot stången?

Nej, då säger man handflatan mot kroppen. Din OCD verkar trigga igång dina autisminlägg.
2015-01-31, 12:02
Bannlyst
Citat:
Kör alltid pronerat grepp
2015-01-31, 12:03
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Kör alltid pronerat grepp

Okej, men kör med det bredaste greppet då. Även om marklyft bygger bra lats så är breda pull-ups the waaaaay to go. Det är basövningen för ryggen (med marklyft) imo.
2015-01-31, 12:06
Medlem
Underkills avatar
Citat:
Nej, då säger man handflatan mot kroppen. Din OCD verkar trigga igång dina autisminlägg.

Haha fast du har ju handflatan mot stången i både supinerat och pronerat grepp. Man kan säga att när man har pronerat grepp pekar tummarna mot varandra, och vid supinerat grepp pekar dom ifrån varandra, du måste lära dig att förklara bättre än "handflatan mot stången"
2015-01-31, 16:04
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underkill
Haha fast du har ju handflatan mot stången i både supinerat och pronerat grepp. Man kan säga att när man har pronerat grepp pekar tummarna mot varandra, och vid supinerat grepp pekar dom ifrån varandra, du måste lära dig att förklara bättre än "handflatan mot stången"

Man utgår ju för fan mot sin egen point of view, alltså handflatan mot stången = hanflatan bort från kroppen.

Du är fan autistisk.
2015-01-31, 16:13
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Man utgår ju för fan mot sin egen point of view, alltså handflatan mot stången = hanflatan bort från kroppen.

Du är fan autistisk.

Samma sak för han, då. Tror snarare att så fort han ser hodur skriva något måste han leta efter det lilla minsta att ta upp en onödig diskussion över. Endast första gången dock.

Jag skrev dock (pronerat) i samma inlägg, vilket han inte snappade upp. Så man inte antog som han gjorde, att jag menade supinerat mot stången..
2015-01-31, 16:56
Bannlyst
Marklyft

1x5 82,5 KG
2x5 85 KG PB
1x1 92,5 KG

Pull-ups

1x2 Glömde dra bak skulderblad och axlar
2x3 PB

Hantelrodd

3x5 28 KG
2015-01-31, 18:49
Medlem
Underkills avatar
Citat:
Samma sak för han, då. Tror snarare att så fort han ser hodur skriva något måste han leta efter det lilla minsta att ta upp en onödig diskussion över. Endast första gången dock.

Jag skrev dock (pronerat) i samma inlägg, vilket han inte snappade upp. Så man inte antog som han gjorde, att jag menade supinerat mot stången..

Eller så kanske du ska lära dig att förklara riktigt, så folk som är nybörjare förstår. En nybörjare vet knappast vad pronerat eller supinerat grepp är, och om du ska förklara dessa begrepp genom att skriva "handflatan mot stången" kommer det bara bli snurrigt i hjärnan. Det är kul hur du kommer med påhopp när du inte känner eller vet vem jag är över huvud taget, jag antar att du gör sånt när du inser att du haft fel eller när du inte kan komma med något bättre

Förresten, hur förklarar du supinerat grepp? Handflatan bort från stången?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in