2015-04-25, 16:28
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrygusVonHufvud.
Tänk om lexbase kommer utveckla en tjänst där man kan se åklagare, advokater och domare och dess statistik gällande fällande och friande domar. Det tycker jag skulle vara mycket intressant. Någon som vet eller hört om detta kan bli aktuellt? Vad tror ni?
Nja, en advokats "success rate" säger egentligen inte så mycket om hans skicklighet, om vi inte talar om dispositiva tvistemål. Mycket av arbetet i en brottmålsprocess handlar mer om damage control än att utverka en frikännande dom, det det typiskt sett ganska många graverande omständigheter som talar emot den misstänkte.
Citera
2015-05-09, 08:04
Medlem
lednings avatar
Nu börjar Lexbase visa sitt rätta ansikte, även mot domstolarna.

De ligger efter med betalningarna till den grad att Domstolsverket har skickat flera fordringar till inkasso hos Kammarkollegiet.

http://www.idg.se/2.1085/1.624937/sk...domstolsverket
Citera
2015-05-09, 12:03
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledning

De ligger efter med betalningarna till den grad att Domstolsverket har skickat flera fordringar till inkasso hos Kammarkollegiet.

Kanske inte är så pengainbringande företag då?

Antar att det inte är så jättemånga som betalar för att få ut domar därifrån. Däremot är nog gratis-söktjänsten välanvänd, men det tjänar dom ju inget på!
Citera
2015-05-13, 02:44
Avstängd
Vi som drabbas av Lexbase kan ju helt enkelt se till att köra detta landet i botten - genom att sluta handla, göra av med alla pengar utomlands. Hursomhelst ett bättre alternativ än att åka till Syrien och engagera sig i IS. Det är det här landet som ska straffas, när det gäller Lexbase, inte några olika nyanser av islam.
Citera
2015-05-13, 03:08
Avstängd
Är själv drabbad av Lexbase och har bestämt mig IDAG (inatt rättare sagt) för att aldrig handla mer än det ytterst nödvändiga i detta Lexbase-land - av princip. Skål på det!

Jag stödjer inte ett land som ställer sig bakom Lexbase. Det är helt enkelt inte mer än rätt i detta fall att handelsbojkotta det här landet, eftersom det inte lever upp till de mänskliga rättigheterna. Och det är vi som är "förekommande" på Lexbase som diskrimineras, inga halshuggare från Syrien eftersom de knappast finns där (men detta är en annan fråga). Samtidigt sparar man en hel del pengar, som man lägger på hög. Sluta genast upp att köpa lotter, säger jag, eftersom de går oavkortat till den vidriga Lexbase-kassan, alltså statskassan i ett land där beslutsfattarna sluter upp bakom Lexbase.

Man behöver t ex inte handla på HM eftersom Lexbase sätter en svårare stämpel på dig än vilket plagg du än kan köpa där, och man kan leva väldigt billigt. Helst ska pengarna hamna utan mellanhänder i utländska företag, dvs i länder där Lexbase aldrig skulle vara möjligt.
Dyrare saker köper man - av princip - i något grannland eller något annat land.

Jag hoppas fler sluter upp bakom denna handelsbojkott och jag skiter helt i vad vissa här, med återkommande kommentarer i denna tråd, säger eftersom de verkar ha en egen agenda. Jag har min agenda, ja, och det "står jag för", som är älsklingsuttrycket hos dessa personer som faktiskt INTE "står upp" för sin agenda.
Citera
2015-05-13, 13:38
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledning

Ska bli spännande att se vilket bolag som lägger ned först; Lexbase eller IDG. Eller inte förresten, IDGs dagar verkar räknade. Borde inte deras bokslut ha kommit in för övrigt?
Citera
2015-05-15, 14:00
Medlem
bradofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Är själv drabbad av Lexbase och har bestämt mig IDAG (inatt rättare sagt) för att aldrig handla mer än det ytterst nödvändiga i detta Lexbase-land - av princip. Skål på det!

Jag stödjer inte ett land som ställer sig bakom Lexbase. Det är helt enkelt inte mer än rätt i detta fall att handelsbojkotta det här landet, eftersom det inte lever upp till de mänskliga rättigheterna. Och det är vi som är "förekommande" på Lexbase som diskrimineras, inga halshuggare från Syrien eftersom de knappast finns där (men detta är en annan fråga). Samtidigt sparar man en hel del pengar, som man lägger på hög. Sluta genast upp att köpa lotter, säger jag, eftersom de går oavkortat till den vidriga Lexbase-kassan, alltså statskassan i ett land där beslutsfattarna sluter upp bakom Lexbase.
Man behöver t ex inte handla på HM eftersom Lexbase sätter en svårare stämpel på dig än vilket plagg du än kan köpa där, och man kan leva väldigt billigt. Helst ska pengarna hamna utan mellanhänder i utländska företag, dvs i länder där Lexbase aldrig skulle vara möjligt.
Dyrare saker köper man - av princip - i något grannland eller något annat land.
Jag hoppas fler sluter upp bakom denna handelsbojkott och jag skiter helt i vad vissa här, med återkommande kommentarer i denna tråd, säger eftersom de verkar ha en egen agenda. Jag har min agenda, ja, och det "står jag för", som är älsklingsuttrycket hos dessa personer som faktiskt INTE "står upp" för sin agenda.

Tycker generellt att dömda brottslingar ska flytta från landet Sverige!
Brottslingar=stora summor pengar för skattebetalare.
Enligt BRÅ är prislappen för ett utanförskap för 20 personer uppgår till 250 miljoner kronor.
20 personer=20 brottslingar=250 miljoner!
https://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra...med-brott.html
Jag uppmanar folk att bojkotta brottslingar så de tvingas flytta till Syrien och jobba!
Ta med de nyanlända och visa vägen som (Svenskar)
Jag hoppas fler sluter upp bakom denna brottsbojkott så vi slipper betala för avskummet eller
framförallt slipper bli utsatta för brott!
Citera
2015-05-18, 19:41
Medlem
Skall alla svenskar finnas med i Lexbase? Jag saknar en person. Kan man ansöka om att inte finnas med, eller finns det annan anledning till att någon inte finns med där?
Citera
2015-05-18, 19:46
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KajP
Skall alla svenskar finnas med i Lexbase? Jag saknar en person. Kan man ansöka om att inte finnas med, eller finns det annan anledning till att någon inte finns med där?
Alla ska finnas med om de inte fallit bort pga gallringsreglerna. Bolaget tar enligt hemsidan tacksamt emot info om brister.
Citera
2015-05-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Alla ska finnas med om de inte fallit bort pga gallringsreglerna. Bolaget tar enligt hemsidan tacksamt emot info om brister.

Tack för ditt svar. Jag informerar Lexbase.
Citera
2015-06-08, 20:44
Medlem
Nu kostar det 95 kronor att använda Lexbase. Det avser en "medlemsavgift".
Citera
2015-06-24, 23:51
Medlem
absolut-justices avatar
En bloggande jurist som var med på rättegången mot Lexbase:s styrelse saknas visst i denna tråd, här är hans rapport från rättegången mot Lexbase som ger lite mer inside vad som hände:
https://juridikbloggen.wordpress.com...fredrik-svard/

Sen bör ni besöka de andra trådarna om Lexbase här på fb efter dagens artikel om "mäklare".....
(FB) Man hittad död i centrala Stockholm (Kungsgatan)
Senast redigerad av absolut-justice 2015-06-24 kl. 23:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in