Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
En sanning med modifikation skulle jag säga eftersom jag också hört Magnus Gröndal uttala sig om detta. Lexbase tillhandahåller inte allt bolaget har. Skälet till det är att t.ex. förvaltningsdomar inte bedöms intressera gemene man i tillräckligt stor utsträckning. De samlas dock in till den kommande företagstjänsten. Dessutom tror jag att Lexbase är ensamt om läkartjänsten. Liknande är dessutom på gång men jag vet inte sektor.
Åh vilken cliffhanger du levererar här...nu blir jag nyfiken!
Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
Sedan tycker jag att det börjar bli dags för dig att förklara hur du räknar när du säger att Lexbase är dyrt. Du behöver inte krångla till det mer än att jämföra med Infotorg samt beakta avgiftsförordningen. Visa tråden vad du kan nu!
Kan inte formulera det bättre än vad chillzlongz gjode tidigare
(FB) Vad vet vi om Lexbase AB/Vivalto Information AB?
Citat:
Ursprungligen postat av
simson12
Aha!!! Kan det vara en advokattjänst med prickade advokater som avses? Min kvalificerade gissning är att det är just en sådan eftersom den skulle vara oerhört användbar, Frågan är om Lexbase vågar göra sig till fiende med advokaterna bara.
Jag tror faktiskt inte det är en advokattjänst Jumalauta hintar om.
Advokatsamfundets disciplinnämnd avgör bara ett hundratal ärenden per år, varav merparten enbart resulterar i en varning. Trenden är dessutom minskande. Inga pengar att tjäna här.
Sedan gäller det att komma ihåg hur litet detta skrå är i Sverige. Det finns ca 4000 advokater. En sådan tjänst skulle innebära en hel del grus i maskineriet inte minst med tanke på att Lexbases ordförande är partner på advokatbyrån Flood Herslow Holme.
Sist men inte minst: Lexbase föredrar vanligen att sparka nedåt.
Det vore dock ironiskt om Gröndal drog igång en advokattjänst med tanke på att han själv varit medlem i advokatsamfundet, hans far likaså.