• 8
  • 58
  • 107
  • 108
  • 109
  • 158
  • 208
  • 608
2015-06-27, 15:52
Medlem
Baachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Man kan inte skicka bilder på tinder.

Jag tog bort appen förra veckan eftersom den slutat vara användbar. Man märkte hur brudarna gradvis slutade svara mer och mer de senaste månaderna. Jag valde ut en utslagsbrud som skulle bestämma om jag skulle ta bort appen eller inte, hon var inte speciellt attraktiv och jag skulle aldrig stöta på henne irl. Hon klarade inte av att svara på mitt normala konversationssätt och jag bestämde mig då för att ta bort appen. Det går mycket bättre och lättare irl.

Erfarenheten och betyget är ändå helt okej eftersom jag träffat en drös med tjejer och även legat med ett flertal, har även kontakt med ett antal fortfarande. Skulle vara intressant att få statistik på andelen kvinnor nu och för ett halvår sedan osv.
Nu menade jag inte Tinder i allmänhet utan om att allmänt chatta med killar.
Citera
2015-06-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Nu menade jag inte Tinder i allmänhet utan om att allmänt chatta med killar.

Om man nu ska generalisera så tror jag att många killar har svårare att uttrycka sig i skrift än vad tjejer har. På Tinder (eller andra sociala medier) så måste man ju "kunna uttrycka sig i skrift" för att kunna sticka ut lite.

Så killar, skriv bra presentationer på Tinder (de jag har sett har inte skrivit någon pres alls), skriv sedan lite fyndigare än "hej, hur är det".
Citera
2015-06-27, 16:33
Medlem
Baachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Om man nu ska generalisera så tror jag att många killar har svårare att uttrycka sig i skrift än vad tjejer har. På Tinder (eller andra sociala medier) så måste man ju "kunna uttrycka sig i skrift" för att kunna sticka ut lite.

Så killar, skriv bra presentationer på Tinder (de jag har sett har inte skrivit någon pres alls), skriv sedan lite fyndigare än "hej, hur är det".
Och därför tror killar att tjejen blir vrålkåt om de skickar en bild på sin kuk?
Citera
2015-06-27, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Och därför tror killar att tjejen blir vrålkåt om de skickar en bild på sin kuk?

Det tror dom säkert
Citera
2015-06-27, 17:25
Medlem
Citat:

Vilket kvinnor inte kan. Ingen bjuder upp till dans, många särskriver & utöver det har många problem med att stava rätt. Spelar ingen roll om en man skriver en fyndig presentation, majoriteten kvinnor tar ändå inte initiativ.
Citera
2015-06-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Vilket kvinnor inte kan. Ingen bjuder upp till dans, många särskriver & utöver det har många problem med att stava rätt. Spelar ingen roll om en man skriver en fyndig presentation, majoriteten kvinnor tar ändå inte initiativ.

Får hålla med. Är uteslutande jag som formulerar mig bäst i skrift jämfört med de jag skrivit med tidigare på tinder etc. Lagt ned allt sånt nu dock.
Citera
2015-06-27, 21:32
Medlem
grekkoz1s avatar
hallå grabbar, speciellt ni två Victus och herrtanke, kan ni inte dela med er av era öppningsmail/inledningsstartare så åtminstone jag vet vilken nivå ni lägger ribban på.

hade varit kul att få läsa
Citera
2015-06-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
hallå grabbar, speciellt ni två Victus och herrtanke, kan ni inte dela med er av era öppningsmail/inledningsstartare så åtminstone jag vet vilken nivå ni lägger ribban på.

hade varit kul att få läsa

Tycker jag också!

Att man själv tycker man skriver fyndigt och bra är ju en subjektiv bedömning. Låt oss andra titta objektivt (och ni behöver ju inte hänga ut er själv).
Citera
2015-06-28, 04:23
Medlem
Vore det inte bara mycket bättre om folk började snacka med varann direkt istället för att försöka formulera en massa meningslösa ord i hopp om att låta tillräckligt fyndig men samtidigt noggrant planera så man inte säger nåt som går över nån slags gräns? Tänk om folk kunde swipa fram telefonsamtal istället, och sen kan man efter samtalet välja att lägga till denne i sin kontaktlista eller inte. Måste ju ge oerhört mycket mer än detta torra sätt att kommunicera?
Citera
2015-06-28, 04:31
Medlem
WolfOfStureplans avatar
Jag är fortfarande tinder oskuld snälla hjälp!!
Har knullat en del tjejer från badoo o diverse datingsajter men aldrig tinder! Hur fan ska man bära sig åt på tinder??
Citera
2015-06-28, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopisk.illusion
Vore det inte bara mycket bättre om folk började snacka med varann direkt istället för att försöka formulera en massa meningslösa ord i hopp om att låta tillräckligt fyndig men samtidigt noggrant planera så man inte säger nåt som går över nån slags gräns? Tänk om folk kunde swipa fram telefonsamtal istället, och sen kan man efter samtalet välja att lägga till denne i sin kontaktlista eller inte. Måste ju ge oerhört mycket mer än detta torra sätt att kommunicera?

Visste vore det så... Den generation som växer upp nu har ju vissa kontaktsvårigheten med folk i verkliga livet. Gå ut och träffa folk eller prata i telefon verkar knappt existera längre.
Citera
2015-06-28, 11:03
Medlem
Citat:
Visste vore det så... Den generation som växer upp nu har ju vissa kontaktsvårigheten med folk i verkliga livet. Gå ut och träffa folk eller prata i telefon verkar knappt existera längre.
Alltså jag kan ändå förstå att folk vill utnyttja internet för att få kontakt med nya människor med tanke på att det både känns tryggt och smidigt. Men jag ser inte riktigt vad som håller folk från att ta steget från chatt till att prata. Det är fortfarande väldigt tryggt och smidigt men samtidigt mycket mer mänskligt jämfört med att chatta. Det behöver heller inte vara en webcam involverat så folk behöver inte vara så rädda för sina utseenden heller. Ser nästan bara fördelar med det, men jag antar att folk måste vara för fega för det.

Egentligen tycker jag folk borde strunta i att visa sitt utseende det första dom gör och istället bara snacka lite, så man har nån form av neutral mark att visa vem man är. Men antar att folk är för utseendefixerade att gå efter den idén.
Senast redigerad av Utopisk.illusion 2015-06-28 kl. 11:06.
Citera
  • 8
  • 58
  • 107
  • 108
  • 109
  • 158
  • 208
  • 608

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto