Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-08, 20:12
  #409
Medlem
Klarna håller på att rekrytera en massa tjänster i USA inför deras kommande expansion. På linkedin finns en hel del annonser som kan säga en del om vad de försöker göra. Fastnade för inledningen på en av
av analytikertjänsterna:
Citat:
We’re Klarna and we’re all about simplifying buying. Our customers like what we do. A lot. Which means we’ve been growing rapidly all over the world. Now we’re entering the US market, and it’s a whole new ball game.
Är det inte rätt kass engelska? Meningsbyggnaden är på högstadienivå. Tvivlar på att högutbildade amerikaner blir imponerade av det här.

Det skall bli intressant att se var de landar med denna exansion. De lär knappast våga köra samma spel med försvunna brev och email som i sverige och då sjunker marginalerna betydligt.

De får nog hoppas på lyckad julhandel, det skulle vara väldigt tråkigt ifall medierna gjorde en uppföljning av den granskning svd gjorde i våras. Nu borde de fått tid att laga de processer som gjorde att brev och mail försvann..
Citera
2014-12-15, 10:10
  #410
Medlem
Liliththewitchs avatar
Rövarföretaget Klarna tecknar mycket skumma avtal med de företag de samarbetar med. Ett exempel är Adlibris. Jag hamnade i kläm när jag beställde och kortbetalade en bok. Nästa dag kom besked från Adlibris att boken var slutsåld. Mina pengar hålls däremot kvar av Klarna som enligt avtal med Adlibris gamat åt sig rätten att tvångslåna dem räntefritt i upp till en vecka.
Mitt tips är att kolla vilken samarbetspartner ett nätföretag har om du tänker handla där. Akta dig om de har Klarna och tänk på att betalar du med kort så hamnar du hos Klarna i alla fall. Hitta andra bra alternativ: i stället för Adlibris kan du t ex handla hos Bokus eller CDON.
Citera
2014-12-18, 22:40
  #411
Bannlyst
Nu när CDOn startat sin egna betalningstjänst (qliro) så har klarna förlorat flera miljarder på det. Då klarna hade Cdon, nelly, lekmer m.m. så det var ett riktig bakslag för klarna
Citera
2014-12-18, 23:11
  #412
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramireze
Nu när CDOn startat sin egna betalningstjänst (qliro) så har klarna förlorat flera miljarder på det. Då klarna hade Cdon, nelly, lekmer m.m. så det var ett riktig bakslag för klarna

Trevliga nyheter!
Citera
2015-01-24, 07:01
  #413
Medlem
Ratads avatar
Tyvärr anlitar Löplabbet fortfarande horföretaget Klarna.
Citera
2015-01-24, 23:23
  #414
Medlem
TinTims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liliththewitch
Rövarföretaget Klarna tecknar mycket skumma avtal med de företag de samarbetar med. Ett exempel är Adlibris. Jag hamnade i kläm när jag beställde och kortbetalade en bok. Nästa dag kom besked från Adlibris att boken var slutsåld. Mina pengar hålls däremot kvar av Klarna som enligt avtal med Adlibris gamat åt sig rätten att tvångslåna dem räntefritt i upp till en vecka.
Mitt tips är att kolla vilken samarbetspartner ett nätföretag har om du tänker handla där. Akta dig om de har Klarna och tänk på att betalar du med kort så hamnar du hos Klarna i alla fall. Hitta andra bra alternativ: i stället för Adlibris kan du t ex handla hos Bokus eller CDON.

Inte för att försvara Klarna, men det var antagligen banken som höll pengarna. När en butik gör ett återköp åt en kund på kort, skickas infon direkt till banken, men dom segar i 3-10 bankdagar beroende på vilken bank det är med återbetalning. Varit med om det otaliga gånger genom åren där kunden klagat på att pengarna inte är tillbaka.
Citera
2015-05-27, 02:05
  #415
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramireze
Nu när CDOn startat sin egna betalningstjänst (qliro) så har klarna förlorat flera miljarder på det. Då klarna hade Cdon, nelly, lekmer m.m. så det var ett riktig bakslag för klarna

CDON/Qliro Group var inte Klarnas enda kundföretag...
Citera
2015-05-27, 23:16
  #416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramireze
Nu när CDOn startat sin egna betalningstjänst (qliro) så har klarna förlorat flera miljarder på det. Då klarna hade Cdon, nelly, lekmer m.m. så det var ett riktig bakslag för klarna

Klarna suger, trots det använder jag dom ändå...

Men CDON suger balle. Deras leveranstider är åt skogen. Köp aldrig från CDON!
Citera
2015-05-31, 18:04
  #417
Medlem
Redors avatar
Om man inte kan konsten att betala en faktura så ge då fan i att välja det betalsättet.

Klarna är inte värre än något annat kreditföretag som har precis samma regler och villkor.
Att fakturan skickas per mail ser jag inte som någon större nackdel. Bättre det än att den hamnar i någon annans brevlåda. Det är DIN uppgift att kolla igenom eventuellt spamfilter om mailet hamnat där och år 2015 är det inte heller Klarnas fel om deras mail hamnat där. (det är som att skita i att betala hyran för att fakturan inte har kommit. Bara för att fakturan inte dykt upp så betyder inte det att du är fri från att betala). Nu förtiden har man full koll på alla sina Klarna-fakturor via "Mitt Klarna" så det finns inga ursäkter egentligen. Du tycker det är förjävligt med en påminnelseavgift för att du är någon dag sen med betalningen?!. JAHA. Men det är sådana reglerna är. Gillar man inte ett företags villkor och regler..då använder man sig inte av dem. Det är ju lätt att beklaga sig mot andra när man själv gjort fel.
Citera
2015-06-11, 18:11
  #418
Medlem
Aldrig haft problem med Klarna förr och handlar mycket. Men nu kommer mail med fakturor inte fram. Får sms istället. Kontaktade kundtjänst som efter fem minuters pappskalledialog skulle se över ärendet och återkomma till mig - via mail. Försökte i fem minuter förklara att mitt problem är att mailen inte kommer fram. Utan att donnan på kundtjänst fattade problemet med att återkoppla via mail. Poletten ramlade aldrig ner...

Men förutom det aldrig haft problem med fakturor eller liknande. Heller inte med returer, när företaget meddelat retur har det tagit några dagar innan Klarna betalt tillbaka pengarna.
Citera
2015-07-08, 15:09
  #419
Medlem
svartabaronens avatar
Ni som fått en återbetalning från Klarna,hur länge har ni fått vänta innan pengarna har trillat in på erat konto igen?
Citera
2015-07-08, 17:12
  #420
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartabaronen
Ni som fått en återbetalning från Klarna,hur länge har ni fått vänta innan pengarna har trillat in på erat konto igen?

Väldigt länge.. jag tror inte ens det är lagligt att hålla in pengar så länge som de gjorde för mej.

Klarna=skitskallar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in