Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-11, 07:53
  #289
Medlem
Klarna gör att butiken måste ha högre priser för deras tjänster kostar scam (4-8tusen plus 3% per år). PayPal kostar ingenting för butikerna jämfört med klarna. Har för mig att paypal var den absolut rättvist prissatta betaltjänsten av alla som fanns vid ett tillfälle (payson, payex, babs etc). Så som konsument skulle jag gärna inte dra på extra kostnader för butikerna genom att använda klarna.
Citera
2014-02-17, 13:59
  #290
Medlem
Dongelidongs avatar
Jag ogillar dem starkt.

De skickar fakturan via mejl omedelbart efter att beställning lagts, vilket gör det ruggigt lätt att glömma bort/deleta den.

Jag missade att betala en faktura med 3 dagar och fick direkt en FET påminnelsefaktura.
En annan gång reklamerade jag varan jag beställt och fick vänta i mer än en månad på att få krediteringen.


USELT JÄVLA PARASITFÖRETAG!
Citera
2014-02-17, 14:14
  #291
Medlem
Mr.Nesss avatar
Jag missade fakturan (som låg i min mejl såklart..), någon påminnelse skickades inte (har bra koll på min post) och sen fick jag ett brev från Segoria (inkasso).

Inga tecken på att samarbeta, då dom minsann skickat en påminnelse, som jag absolut inte fått.
Sista gången jag har med Klarna att göra
Citera
2014-02-20, 19:11
  #292
Medlem
Redors avatar
Varenda gång man ifrågasätter hur ett stort företag som Klarna År 2014 inte erbjuder E-faktura så får man till svar att dem förstått att deras kunder efterfrågar det men ännu inte har något datum för när det kan bli aktuellt. Löjligt, det har dem sagt i 5 år nu. Ligger efter i utvecklingen så det skriker om det. Fast egentligen så har dem säkert ingen avsikt att börja med det dä det skulle innebära att påminnelseavgifter och dyl. skulle minska. Så rent bull shit.
Citera
2014-02-20, 19:20
  #293
Medlem
Gaspars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Jag missade fakturan (som låg i min mejl såklart..)
Då får du helt skylla dig själv. Det står klart och tydligt att: Observera att du inte kommer få någon pappersfaktura hemskickad.

Läser ni aldrig avtal?
Citera
2014-02-20, 19:52
  #294
Medlem
swimp78s avatar
Jag får pappersfakturor varje månad från Klarna.
Citera
2014-02-20, 21:39
  #295
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspar
Då får du helt skylla dig själv. Det står klart och tydligt att: Observera att du inte kommer få någon pappersfaktura hemskickad.

Läser ni aldrig avtal?

Jodå, det var jag med på.. Absolut, så där slarvade jag! Men fick inte någon påminnelse, där brast dom!
Så kanske står 1-1 mellan mig och Klarna?
Citera
2014-02-21, 04:15
  #296
Medlem
Gaspars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Jodå, det var jag med på.. Absolut, så där slarvade jag! Men fick inte någon påminnelse, där brast dom!
Så kanske står 1-1 mellan mig och Klarna?
Kan hålla med om att det är lite snålt att inte skicka en påminnelse. Nu bor jag visserligen inte i Sverige men här får jag påminnelser via tv'n, sms och telefonsamtal när det är dags att betala räkningar innan förfallodatum. Helt omöjligt att missa, men väldigt enerverande.
__________________
Senast redigerad av Gaspar 2014-02-21 kl. 04:18.
Citera
2014-02-21, 08:55
  #297
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspar
Kan hålla med om att det är lite snålt att inte skicka en påminnelse. Nu bor jag visserligen inte i Sverige men här får jag påminnelser via tv'n, sms och telefonsamtal när det är dags att betala räkningar innan förfallodatum. Helt omöjligt att missa, men väldigt enerverande.

Tro mig, det hade sådana som mig behövt..
Citera
2014-02-24, 09:17
  #298
Medlem
är detta grundarna till klarna som attackerar en tjej på ett hotell i NY?

http://nypost.com/2012/02/08/sex-hor...#ixzz1lndbA5p4
Citera
2014-02-24, 09:19
  #299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
är detta grundarna till klarna som attackerar en tjej på ett hotell i NY?

http://nypost.com/2012/02/08/sex-hor...#ixzz1lndbA5p4

haha fy fan vilka vider http://betabeat.com/2012/02/swedish-...ault-02082012/
Citera
2014-02-24, 11:33
  #300
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
haha fy fan vilka vider http://betabeat.com/2012/02/swedish-...ault-02082012/

Det bevisades senare att allt var lögn och de frikändes helt. Bara en amerikansk gold digger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in